Toon posts:

Wireless problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk wordt ik gek van onderstaand probleem.
Situatie:

twee gebouwen op +/- 30 meter afstand, clear line off sight. Twee buiten antennes met daar aan (binnen) gekoppeld een Netgear Wireless Access Point ME102. Gaat weken goed maar ineens heel hoge ping tijden en soms time-outs.
Dat duurt ongeveer een half uur tot een uurtje en dan ineens weer een normale situatie. Ik kom er gewoon niet uit!!! 'Wie o wie kan mij hierbij helpen??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien kan ie het aantal handeling op dat moment niet aan en loopt als het ware vast. Kijk eens naar de CPU en mem status?

Verwijderd

heeft misschien met het weer te maken (net als soms bij tv, of heeft wifi daar geen last van)

Verwijderd

Topicstarter
CPU en MEM van de AP?? Helaas is het niet zo'n geavanceerd model.

Bij de eerste keer dacht ik ook direct aan het weer. Goede opmerking denk ik.
Maar zoals vanmorgen werkte het eerst goed en daarna kwam het probleem weer om de hoek kijken. Het was op dat moment onbewolkt. De allereerste keer dat het gebeurde had het 's nachts gevroren. Toen dat ik ook dat het mogelijk ijzel op de antennes was. Maar ja, dat wordt nu door het onbewolke weer weersproken. Iemand anders nog goede ideeen??

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 08:19

Teon

nieuw ...

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 12:17:
twee gebouwen op +/- 30 meter afstand, clear line off sight. Twee buiten antennes met daar aan (binnen) gekoppeld een Netgear Wireless Access Point ME102. Gaat weken goed maar ineens heel hoge ping tijden en soms time-outs.
Dat duurt ongeveer een half uur tot een uurtje en dan ineens weer een normale situatie. Ik kom er gewoon niet uit!!! 'Wie o wie kan mij hierbij helpen??
Probeer te controleren of er niet een omgevingsbron in de buurt van je router zit die het signaal vervormt. Een magnetron zit ook op de 2,4 Ghz .... (net als WiFi).
Als het iedere dag tussen 12.00 en 12.30 is, zou het weleens het opwarmen van de lunch kunnen zijn ...

BANG! Dat is hem!

• bert67
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Of iemand anders die inbreekt en je bandbreedte opslurpt.
Pagina: 1