[XP] Progr starten niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

• maasm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Mijn zoon heeft iets aan zijn PC gedaan zodat nu alle programma-icons het bestandstype LNK-bestand bevatten. En wat ik ook opstart telkens wordt Zone Alarm opgestart.
Hij geeft aan dat hij een keer bij het opstarten moest opgeven waar het zonealarm.LNK stond en heeft dat toen gekoppeld. Nu start er dus niets meer op.

Heb geprobeerd om XP opnieuw te installeren. Als de CD-rom gelezen wordt en daarvandaan setup wordt opgestart wordt de melding gegeven dat de koppeling naar het doelbestand niet aanwezig is.

HELP HELP

Mat

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer dit voortaan ook zelf te doen (zie de Windows Operated Systems Policy :) )

Verder klinkt je probleem erg veel als een virus infectie - kijk hier eens: SA FAQ: virussen & spyware :)

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

UTM

Scan je computer eens met spyware scanners such as:Het klinkt namelijk erg als een spyware probleem. Scannen met een antivirus programma kan ook geen kwaad

[ Voor 76% gewijzigd door UTM op 09-04-2004 12:35 ]

• maasm
Kan het iets met geregistreerde bestandstypen te maken hebben? En zo ja, waar kan ik dat wijzigen of terugzetten.

Mat

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

.LNK is de extensie die hoort bij je snelkoppelingen.

Waarschijnlijk is het volgende niet meer aangevinkt, wat standaard wel het geval is.

Extra > Mapopties > Extensies voor bekende bestandstypen verbergen

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• maasm
Ik kan Lavasoft e.d. niet meer draaien op de computer. Ook kan ik die bestanden via het netwerk niet meer op mijn eigen pc benaderen. Dan verschijnt de melding:
"er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratiescherm"

Daar zie ik echter wel allerlei extensies met bijbehorende programmas.

Alle programma's op het bureaublad hebben overigens de extensie .LNK gekregen

[ Voor 11% gewijzigd door maasm op 09-04-2004 13:25 ]

Mat

Pagina: 1