Toon posts:

phpBB MySQL weg!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb(had?) dus een phpBB forum draaien op mijn webservertje, en na het upgraden van mijn server(nieuwe hd, tweede cpu, verdubbeling geheugen) had ik alles gebackupt maar was e mysql vergeten! dus nu werkt mijn forum niet meer, maar als ik nu gewoon de sql bestanden download en weer in mijn pagina zet ben ik dan alles posts/topics kwijt van mijn forum? dat heb ik gehoord namelijk, en als dat zo is, kan ik mijn posts/topics niet op een andere manier terug krijgen?

ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! :(

de search werkt niet btw.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerst is dit meer iets voor [SA] of eventueel [PW], maar als je de inhoud van je tabellen niet gebackupped hebt, dan ben je je data (topics / posts) kwijt...

Tenzij je die oude HD nog kan aansluiten en de bestanden daarvandaan kan halen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Zet die bestandjes gewoon terug in het mapje met de MySQL bestanden. Zou moeten werken toch? Of als je geen bestandjes hebt, want je post is duidelijk beïnvloed door je paniekerige reactie :p, heb je gewoon pech.

Skat! Skat! Skat!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:18:
Ik heb(had?) dus een phpBB forum draaien op mijn webservertje, en na het upgraden van mijn server(nieuwe hd, tweede cpu, verdubbeling geheugen) had ik alles gebackupt maar was e mysql vergeten! dus nu werkt mijn forum niet meer, maar als ik nu gewoon de sql bestanden download en weer in mijn pagina zet ben ik dan alles posts/topics kwijt van mijn forum? dat heb ik gehoord namelijk, en als dat zo is, kan ik mijn posts/topics niet op een andere manier terug krijgen?

ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen! :(
Tja.. het is je eigen schuld, hier valt niks aan te doen, hooguit de oude harde schijf terug te plaatsen in je systeem.
de search werkt niet btw.
We hebben ook een Mededelingenforum btw. ;)

Signature

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Je hebt dus geen backup gemaakt van de tabellen in de database. Dan zijn al je topics en posts verloren :(
Als je wel een backup hebt van de database dan kun je de data weer in mysql "importeren" en dan moet alles weer werkend te krijgen zijn :)

Ik maak alleen niet op uit je verhaal of je een backup hebt van je forum cq je data. In phpBB zit namelijk ook een backup functie...

Maar dit hoort volgens mij niet hier in W&G maar in PRG.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry jongens, was beetje paniek post...

mijn data(phpmyadmin gebackups en phpbb forum) heb ik nog wel, maar mijn database niet, maar c:\mysql\ heb ik dus niet gebackupt.

Mijn forum was echt bomvol met berichten, ben bang dat ik nu probleempjes ga krijgen met mijn members, lol:S

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 11:28 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-04 09:10

Alternativ

4 8 15 16 23 42

mijn data(phpmyadmin gebackups en phpbb forum) heb ik nog wel, maar mijn database niet, maar c:\mysql\ heb ik dus niet gebackupt.
Als je toch backups hebt van je sql, dan kun je die toch gewoon weer importeren binnen phpmyadmin of phpbb ? of ben ik nou gek

alternativ

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Uit je post maak ik op dat je wel de bestanden als index.php nog hebt maar de sql data die op c:// stond kwijt bent. Denk helaas dat je pech hebt tenzij je je oude harde schijf nog hebt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
maar c:\mysql\ heb ik dus niet gebackupt.
Dan is je data pleitte. :+
Uithuilen en opnieuw beginnen.

Senile! Senile Oekaki

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je die gexporteerde bestanden nog hebt kan je die idd met PHPMyAdmin weer importeren. Inloggen->Database selecteren-> SQL. Hier kan je vervolgens het tekstbestand selecteren (of de inhoud kopieren naar het tekstvak).
_bas_ schreef op 09 april 2004 @ 11:34:
[...]

Dan is je data pleitte. :+
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Als ie z'n SQL-dumps heeft is dat dus niet het geval ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Data pleitos.. eigen schuld. (tenzij je inderdaad die dumps nog had.. maar dat zijn toch gewoon backups :? inclusief tabelstructuren...)

In ieder geval niks voor W&G...

[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 09-04-2004 11:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.