Toon posts:

WIN98 VPN installatie laat IE Crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest het voor de baas van mijn bedrijf mogelijk maken om via VPN in te bellen op de server hier op kantoor (Windows 2003 server). Via XP werkt het allemaal prima, echter de administratie werkt met 98. Thuis had ik ook nog een 98 machine dus ik heb het daarop proefgedraaid

eerst heb ik via configuratiescherm-software-windowsinstallatie VPN geinstalleerd
vervolgens een nieuwe verbinding aangemaakt. Alles goed ingesteld, even getest hij gaf wel een foutmelding maar die was weg met rebooten en ik kon connecten naar de VPN server op mijn thuis winXP machine. So far so good. Dus ik maak een documentje voor die baas met hoe hij het moet aanpakken.
Wordt ik vanochtend gebeld met het volgende probleem.
Hij had het geinstalleerd volgens de instructies, dus volgens zoals het bij mij thuis ook werkte.
Hij kreeg een foutmelding toen ie verbinding probeerde te maken. Hij heeft toen via config-software-windowsinstallatie de VPN installatie er weer uit gemikt en alles uit de netwerkinstellingen gegooid wat ook maar iets te maken had met VPN.

Toen echter bleek dat zijn IE elke keer crasht met een ongeldige bewerking. Voor programma's zoals MSN geldt hetzelfde. Netscape crasht niet maar geeft aan dat hij geen socketverbinding kan maken.

wat is hier aan de hand en hoe kan dit worden opgelost. Hij zegt dat hij IE al eens opnieuw geinstalleerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Help, niemand enig idee?

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Klinkt alsof de vpn installatie je netwerkdrivers verprutst heeft.
Reinstall van netwerk drivers?

Skill is when luck becomes a habit.