Toon posts:

netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede tweakers,

Ik ben net verhuisd en dacht toen ik ga een netwerk maken, dus heb ik vanuit de meterkast naar elke kamer een of twee netwerk kabels getrokken. Nu heb ik mijn router aangesloten in de meterkast en deze geeft aan dat er een pc is aangesloten de pc geeft aan dat de router is aangesloten, maar als ik internet op wil of als ik de gegevens opvraag van mijn router dan werkt het niet. En in andere ruimtes in het huis vindt hij helemaal niets.

Als ik de originele 2 meter netwerkkabel aansluit op de router in de meterkast dan werkt alles wel.
Maar als ik dan de eige gemaakte ca. 30 meter netwerkkabel gebruikt dan werkt het niet.

We hebben de netwerkkabels door gemeten en de aders zitten allemaal op de goede plaats!

Ik ben naar de primafoon winkel geweest en hier zeggen ze dat het gewoon moet werken. Ik heb met een monteur van KPN gesproken ook deze zegt dat het eigenlijk gewoon moet werken. Wie kan mij helpen??

Technische gegevens:

ca. 30 meter unshielded cat5 kabel per kamer.
speedtouch 510 modem/router
ADSL van Wanadoo

Verwijderd

Hoe heb je de aders precies aangesloten? Zeker weten volgens dit schema: FAQ Network Troubleshooting :?

Verwijderd

maakt je kabel geen gekke knikken bij de hoeken enzo ? 30 m unschielded is misschien ook wel beetje veel van het goede: je krijgt misschien wel signaal door bij het doormeten, maar misschien is dit voor de computers toch niet duidelijk genoeg om te communiceren.

Verwijderd

Nee hoor. De grens ligt rond de 97 meter.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
zijn je stekkertjes goed gekrompen? Had ik zelf ook last van. Niet hard genoeg aan die tang lopen sjorren (2 jaar na aanleg pas achterkomen/testen 8)7 .....)

Kabels getest van te voren enzo? Denk echt dat het aan de stekkerschoentjes zal liggen .......

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de aders straight aangesloten. En ik heb de aderparen bij elkaar gehouden alleen de kleur volgorde is:
met het lipje naar boven beginnend bij links
wit/oranje oranje wit/groen groen wit/bruin bruin wit/blauw blauw

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

daar zit je fout....

-wit/oranje
-oranje
-wit/groen
-blauw
-wit/blauw
-groen
-wit/bruin
-bruin

zo moet hij werken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor het aansluiten van de schoentjes een speciaal hiervoor gemaakt test apparaat aangeschaft. Ik zet in de meterkast een kastje en deze zend een signaal door de kabel naar een ander kastje. Als het signaal aankomt kun je af lezen over welke ader het signaal komt. Dus 1 t/m 8. En nummer 1 in de meterkast komt overeen met nummer 1 om de slaapkamer enz.

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
JE HEBT DE KABELS VERKEERD GEKNEPEN KAN HET WETEN BEN DATAMONTEUR

DE GOEIE VOLGORDE IS MET LIP GEWOON NAAR BENEDEN BEGINNENT VAN LINKS ALLE BEI DE KANTEN HET ZELFDE

ORANJEWIT ORANJE GROENWIT BLAUW BLAUWWIT GROEN BRUINWIT BRUIN

EN OK GOED KIJKEN HIER OP TWEAKERS WANT DAAR STAAN OOK DE GOEDE KLEURSCHEMA'S VEEL SUCCES ERMEE 8)

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:10:
Nee hoor. De grens ligt rond de 97 meter.
als ik unshielded kabels langs een sterke storingsbron leg of in een verschrikkelijke knik kan je van mij aannemen dat ie de 97 meter bij lange na niet haalt

• cavey
ahja, dan zit het um in de manier waarop je je aders aansluit ...

Wiring Tutorial for 10BaseT UTP

Verwijderd

Hazzz-E schreef op 09 april 2004 @ 11:17:
daar zit je fout....

-wit/oranje
-oranje
-wit/groen
-blauw
-wit/blauw
-groen
-wit/bruin
-bruin

zo moet hij werken
Zolang je de getwiste paren bij elkaar houdt en beide stekkerschoenen hetzelfde knijpt maakt de kleur volgens mij niks uit.

• cavey
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:20:
[...]

als ik unshielded kabels langs een sterke storingsbron leg of in een verschrikkelijke knik kan je van mij aannemen dat ie de 97 meter bij lange na niet haalt
Ja, maar om dan te roepen dat 30m al teveel is ........ :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:21:
[...]

Zolang je de getwiste paren bij elkaar houdt en beide stekkerschoenen hetzelfde knijpt maakt de kleur volgens mij niks uit.
jawel, want je maakt gebruik van pin 1,2,3,6. het is dus wel de bedoeling dat je die 4 aders in 2 aderparen hebt zitten :)
edit:
of bedoel je dat ook? dan begrijp ik je verkeerd :)

@pielepoye: sstt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 11:23 ]

Verwijderd

Volgens mij maakt de kleurvolgorde precies niets uit, zolang je maar aan beide stekkers de zelfde volgorde houdt. Denk niet dat het de data iets uitmaakt welke kleur de isolatie heeft :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:22:
[...]

jawel, want je maakt gebruik van pin 1,2,3,6. het is dus wel de bedoeling dat je die 4 aders in 2 aderparen hebt zitten :)

@pielepoye: sstt :)
pin1 van stekker 1 is dezelfde kleur als pin1 van stekker2.... dan maakt de kleur toch niks uit.... zolang ze maar 1op1 met elkaar verbonden zijn. Alsof die bitjes naar de kleur van de kabel kijken :?

Verwijderd

Dit gaat ook nergens meer over :z

Je hebt je kabels verkeerd. Knijp ze volgens het schema dat ik gaf.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.