Toon posts:

[xp] Foto's laden in filmstrip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in windows xp probeer om foto's te openen in een filmpstrip dan duurt het laden een paar minuten, zodra er 1 foto is geladen gaan de andere in dezelfde map wel snel.

De foto's zijn 40 kb groot en als ik ze open door dubbel te klikken dan gaan ze wel snel. Het lijkt dus wel alsof windows alle foto's in de map probeert te cachen.

Ik heb gezocht via google maar kon hierover niks vinden en aangezien de search hier niet werk heb ik in het forum niks kunnen vinden.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

XP vult een klein bestandje (Thumbs.db) met thumbnail versies van de foto's om ze ook als thumbnails aan de gebruiker te kunnen tonen. Om dit voor elkaar te krijgen moet wel iedere foto geopend, gelezen en gesloten worden. Dit kan bij tragere systemen nogal voor wat oponthoud zorgen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, maar het is zeker een P4 en heb de foto's al meerdere malen geopened. Het maakt echter niet uit zodra ik naar een andere map ga en weer terug duurt het laden weer enorm lang.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem altijd gehad - of is het pas sinds kort?
Heb je al geprobeerd je virusscanner de JPG's te laten excluden? :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit probleem pas sinds kort in ontstaan, aangezien het pc van een klant is. Ik heb de virusscanner ook al uitgeschakeld, maar dit mag niet baten.