[Oracle] Shared memory fout

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het in P&W thuishoort, maar ik heb een probleem met een Oracle-server (versie 8i). Wanneer ik deze volledig opnieuw installeer (uninstall van Oracle is niet echt een lachertje, maar na wat googlen is het toch goedgekomen) werkt de server perfect. Wanneer ik echter reboot krijg ik volgende melding :
code:
1
2
3
ERROR:
ORA-01034: ORACLE not available
ORA-27101: shared memory realm does not exist

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Heb je een DB gemaakt ? Zoja, wordt deze ook gestart na reboot ? (Services).

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Op deja is er heel veel te vinden over dit probleem:
http://groups.google.nl/g...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je instance is niet gestart, kijk naar je services.

Who is John Galt?

• Blizard
  • Niet online
rig0r schreef op 09 april 2004 @ 12:04:
Heb je een DB gemaakt ? Zoja, wordt deze ook gestart na reboot ? (Services).
Gestart en aangemaakt ! Werkte perfect tot ik een reboot deed :(
Ik heb al ge-googled, maar nog niet echt iets gevonden (meestal zeggen ze als oplossing eens te herstarten :/ of de ORACLE_SID goed te zetten, maar deze staat goed denk ik ?!)

[ Voor 9% gewijzigd door Blizard op 09-04-2004 12:16 ]

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Gestart, aangemaakt, reboot... ik wil geen op deur in trappen maar dan moet je toch nog listener en database opnieuw starten?

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

JaQ

Blizard schreef op 09 april 2004 @ 12:16:
[...]

Gestart en aangemaakt ! Werkte perfect tot ik een reboot deed :(
Ik heb al ge-googled, maar nog niet echt iets gevonden (meestal zeggen ze als oplossing eens te herstarten :/ of de ORACLE_SID goed te zetten, maar deze staat goed denk ik ?!)
ga een zoeken naar oradim (staat in je $ORACLE_HOME/bin). Daarmee kan je de instance verwijderen en meteen weer aanmaken (de datafiles blijven dan gewoon bestaan). Vervolgens kan je gewoon netjes de database starten.

Als je op metalink gaat zoeken naar deze error, krijg je meteen ook dit antwoord (maar daar zal je wel geen toegang tot hebben?). Het gebruiken van oradim is de door oracle gepropagandeerde oplossing (en zal je na iedere reboot moeten doen). Dit probleem is specifiek voor als je een database hebt geinstalleerd en gedeinstalleerd en zeker niet zeldzaam (google is je vriend ;) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Blizard
  • Niet online
code:
1
>oradim.exe -startup -sid orant

Hierna werkt het inderdaad wel. Zeer raar, want vroeger (bij m'n vorige install) moest ik dit niet doen ?! Kan je dit default laten uitvoeren door het ergens in een config-file te plaatsen dan ?
Pagina: 1