[autoradio] Aankoop advies/tips

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Mijn 5 jarige Kenwood mask is overleden, het schijnt een bekend probleem te zijn (flatkabel tussen front en radio kapot) en kan voor 79 euro worden gerepareerd.

Nu sta ik voor de keuze of om deze reparatie uit te voeren of een nieuwe radio te kopen.

Het belangrijkste vond ik eigenlijk dat er geen frontje oid opzit maar bv een mask gelijk systeem. Na wat bezoekjes aan winkels zie ik eigenlijk dat er vrij weinig keus is, ook frontladers met een frontje komen nu dus in aanmerking.

Daarnaast vind ik belangrijk dat er een high-pass filter in de radio ingebouwd zit; nu kom ik dit bij Kenwood tegen als "Systems E's" en ook bv Sony heeft wel HPF. Maar het valt me op dat dit HPF's zijn die alleen op de preouts werken. Dat moet bij mij niet het geval zijn, ik wil juist de ingebouwde versterker van de radio gebruiken voor de front en rears en deze dan op bv 80hz en 40hz filteren.

Ik ben al wat winkels afgelopen:

Kenwood PS9524:
afschuwelijk display, heeft wel ingebouwd HPF

JVC 9101:
Aanbevolen door verkoper, zit er wel strak uit maar niet helemaal m'n smaak. Ik twijfel over de kwaliteit (die de verkoper juist zo aanprees).

Sony M9900/MEX-5di
Gave toestellen qua uiterlijk (display); maar ik weet niet of de HPF behalve op de preouts ook op de interne versterker werkt.

Qua prijzen ligt dit rond de 399/399/599 (voor beide sonys). De Sony is dus een stuk duurder tov de andere 2 modellen.

Graag jullie tips/adviezen!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

4POX

Everybody is wired

Ik geloof dat JVC één van de weinige merken is die drie jaar garantie op hun producten geeft. Dat was in ieder geval om voor een JVC autoradio te kiezen. Maar of dat echt zo is weet ik niet zeker.

Maar je kunt dat meenemen in je keuze, hoe lang de garantie van een product is.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

JVC heeft idd goede autoradio's, zolang je binnen de merken blijft die ietwat naam en faam hebben ,zal je niet zo gauw een slechte tegenkomen hoor.

Wat een HPF betreft, ik heb geen weet van autoradio's die HPF filteren op de speakeruitgang, op de preouts wel natuurlijk. Je kan ze natuurlijk passief gaan filteren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joh... Weet niet of je in de buurt van zoetermeer woont... Maar als je daar even de halfords in loopt, bestellen wij voor jou dat flatcabeltje voor 14 euro, en kun je hem zelf repareren...

Wat betreft JVC... Das toch het grootste baggermerk dat wij verkopen... Die drie jaar garantie zit er volgens mij op omdat het gewoon écht nodig is... We sturen per week denkik wel een stuk of drie jvc's terug... Terwijl het toch het minst verkochte merk is...

Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de Kenwood KDC-7027... Das de opvolger van de ouderwetse masks... En die is voor 399 te koop. Speelt WMA en MP3, en heeft geloof ik 3RCA pre-outs, maar pin me daar niet op vast... Ook zul je her en der nog wel de voorganger (de 7024) vinden, voor rond de 320 euro...

Verwijderd

MikeyMan schreef op 09 april 2004 @ 11:30:
Wat betreft JVC... Das toch het grootste baggermerk dat wij verkopen... Die drie jaar garantie zit er volgens mij op omdat het gewoon écht nodig is... We sturen per week denkik wel een stuk of drie jvc's terug... Terwijl het toch het minst verkochte merk is...
Ik ken veel mensen waaronder ikzelf die NOOIT problemen hebben met JVC.
Dus om te zeggen dat JVC een baggermerk is is zeker niet waar.

JVC was ook 1 van de 1e en beste met de mp3 ondersteuning (snelle lees-skip tijden)

Wellicht dat je gewoon een slechte serie hebt gehad.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 12:18
Ik denk dat de Pioneer DEH-P77MP wel een ingebouwd HPF heeft. Het volgende staat namelijk in de handleiding:
Gebruik van het highpass filter

Als u wilt dat er geen lage tonen uit het frequentiebereik van de subwoofer uit de voor- of achterluidsprekers komen kunt u het HPF (high pass filter) aanzetten. Alleen frequenties boven het geselecteerde bereik worden weergegeven via de voor- of achterluidsprekers.
Je kan dan kiezen uit de volgende waardes: HPF 50-80-125 (Hz)

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van deze radio. Hij speelt trouwens ook mp3 en wma af. Bovendien vind ik het design mooi en strak.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gast.... ik verkoop die dingen... Al een jaar of vier, 5 modeljaren... En ik zie helemaal zelf met m'n eigen ogen dat ik toch elke week bestwel een berg JVC's terug stuur naar de reparatie afdeling... Dus ga nou niet zeggen dat omdat jij 1 radio hebt die het goed doet dat JVC geen baggermerk is... Denk dat ik er meer gezien heb dan jij... We verkopen veel meer pioneers, kenwoods en sony's... en jvc staat toch met stip op 1 van de 'terugstuur top tien'... Gevolgd door resp. Sony, Pioneer en Kenwood... (Sony verkopen we het meest, dan Pioneer, dan JVC en Kenwood verkopen we het minst...)

Maargoed... trek je eigen conclusies maar ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

en die Pioneer 77mp heeft idd een HPF...

edit: @tweakerwes: dat zeg ik net... voor 14 euro ben je het mannetje ;)

[ Voor 140% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2004 11:42 ]

Verwijderd

kun je zelf geen nieuwe flatkabel erop solderen >:)
dit heb ik ook gedaan bij mijn radio al 2x het was wel 25euro voor een flatkabel.

Verwijderd

MikeyMan schreef op 09 april 2004 @ 11:39:
Gast.... ik verkoop die dingen... Al een jaar of vier, 5 modeljaren... En ik zie helemaal zelf met m'n eigen ogen dat ik toch elke week bestwel een berg JVC's terug stuur naar de reparatie afdeling... Dus ga nou niet zeggen dat omdat jij 1 radio hebt die het goed doet dat JVC geen baggermerk is... Denk dat ik er meer gezien heb dan jij... We verkopen veel meer pioneers, kenwoods en sony's... en jvc staat toch met stip op 1 van de 'terugstuur top tien'... Gevolgd door resp. Sony, Pioneer en Kenwood... (Sony verkopen we het meest, dan Pioneer, dan JVC en Kenwood verkopen we het minst...)

Maargoed... trek je eigen conclusies maar ;)
Ik trek inderdaad mijn eigen conclusie's.
Destijds heb ik de (geloof ik) lh-7r gekocht, en met mij nog ruim 15 andere kenissen in mijn kring.
Geen van ons heeft tot nu toe een probleem gehad, integendeel.
Iedereen is er nog steeds uitermate tevreden over.
Dus als jullie er zoveel terug krijgen.....erg vreemd.....fabricage-fout / gebruikers-fout ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tuurlijk... 4 jaar lang 5 modelseries... En al die mensen gaan er helemaal verkeerd mee om, en alle radio's met fabrikagefout komen bij ons terecht... Logisch |:(

Verwijderd

MikeyMan schreef op 09 april 2004 @ 11:43:
Tuurlijk... 4 jaar lang 5 modelseries... En al die mensen gaan er helemaal verkeerd mee om, en alle radio's met fabrikagefout komen bij ons terecht... Logisch |:(
je moet wel lezen wat ik schrijf.
Ik zeg niet dat het fabricage/gebruikers fouten zijn, maar of dat de oorzaak is. maar net als met alle andere zaken (pc's camera's e.d.) zijn er echt heeeeel erg veel gebruikers fouten.
En de gebruikers ontkennen dat altijd natuurlijk.
Of mensen verwachten iets anders van de radio.

Maar de defecten aan die JVC's, zijn dat allemaal dezelfde kwaal ?
Neef van mij werkt nl. bij JVC en die kan beamen dat de uitval erg meevalt in vergelijk met andere merken, sony heeft bijna evenveel uitval gehad in de laatste 5 jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 11:50 ]

• Jivecar
@mikeyman
Hey, een ex collegatje (althans, ik ben een ex collega van jou.....heb 5 jaar als parttimer bij Halfords in Roosendaal gewerkt). Toen overigens nog met weinig mask problemen. En JVC was toen nog klein qua verkopen!

Maar goed is die flatcable zelf makkelijk aan te brengen? Hoe zit ie vast? Voor 14 euro is het worth trying, als het te doen is tenminste!

Heb je toevallig ook een artikelnr bij de hand voor m'n excollega's dichter in de buurt. Het is voor de KRC-PS959RA.

[ Voor 35% gewijzigd door Jivecar op 09-04-2004 11:55 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, de helft van de tijd zijn het zeker dezelfde fouten... Je kunt er dan vanuit gaan dat het ding veelste heet geworden is, en vervolgens doorgebrand...
Wat ook veel gebeurt is dat de contactjes van het front niet meer goed contact maken, door corrosie (:X) of gewoon door dat ze lam geraakt zijn...
Moet je wel gelijkgeven dat bij jvc ook bovengemiddeld veel dingen afbreken... En jah, dat zal dan inderdaad aan de klant liggen... Maar is natuurlijk ook een teken van een gebrek aan duurzaamheid...

@jivecar: Hey mate ;) Jah, dat met die flatcables verschilt per type, maar de meeste zitten gewoon met een klemmetje vast... Sommige zijn gesoldeerd, maar ook dat is niet echt lastig als je een beetje ervaring hebt...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2004 11:55 ]

Verwijderd

Nou, de overbuurjongen van mij had net een nieuw pioneer, 2 x frontje erop en het "klemmetje" brak af, frontje bleef dus niet meer zitten.
Dus ieder merk heeft zo zijn "breekbare delen", niet alleen JVC.

JVC heeft wel veel plastic deeltjes welke wel kapot kunnen, maar dan moet je wel hard je best doen hoor :)

• Jivecar
ehm, dat moet de moeite wel waard zijn. Alleen moet de radio dan nog opengemaakt worden :X maar dat zal niet zo moeilijk zijn denk ik.

Kun je me helpen aan een artikelnr?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, nee, dat weet ik gelukkig niet uit mijn hoofd... ;)
Weet ook niet of elk halfords filliaal zo hulpvaardig is... Maar ook dat verschilt trouwens per typenummer (welk cabletje je nodig hebt...) dus gewoon even met je typenummer naar een kenwood leverancier, en vragen of ze een flatcable voor je willen bestellen...

• Jivecar
MikeyMan schreef op 09 april 2004 @ 11:59:
Euh, nee, dat weet ik gelukkig niet uit mijn hoofd... ;)
Weet ook niet of elk halfords filliaal zo hulpvaardig is... Maar ook dat verschilt trouwens per typenummer (welk cabletje je nodig hebt...) dus gewoon even met je typenummer naar een kenwood leverancier, en vragen of ze een flatcable voor je willen bestellen...
Och, ik heb nog goed contact met oud collega's en ik ga geregeld nog langs (al moet ik nu langs breda, breda super, bergen op zoom, roosendaal, dordrecht sterreburg om m'n collega's te zien....zo uitgewaaid).... dus dat zal nog wel te doen zijn....

Ik zal vanmiddag vriend Serge uit Breda wel ff bellen :+

Pagina: 1