Toon posts:

problemen met touchpad en wlan van laptop lidl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow,

dit is mijn eerste post hier op dit forum en het is meteen al een vraag :p . Ziet er hier een echt uitgebreid forum uit dus ik dacht: ik probeer mijn vraag hier eens.

Ik heb laatst de laptop uit de lidl gekocht (targa visionary). Maar het touchpad doet wel raar. Wel eigenlijk de drivers. Na eventjes werken komt er een pop up waar op staat dat er een andere driver is geladen geweest en er dus overgeschakeld wordt naar die andere. Maar dan is plots mijn gevoeligheid verandert en ook de shortcuts in de hoeken van het touchpad. Dit is wel redelijk irritant. En het upgrade van de driver voor het touchpad verandert er niets aan.

En dan van het wlan: het utility dat erbij zit van realtek om de wep key enzo in te stellen crasht mijn computer vanaf ik da utility open. Nieuwe versie van dat utility kan ik wel openen maar crasht mijn computer wanneer ik het utility afsluit :s het is een bsod met een melding van één of andere rare dll waarvan ik de naam nu ff vergeten ben.

Bedankt alvast

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:35:
hellow,

dit is mijn eerste post hier op dit forum en het is meteen al een vraag :p . Ziet er hier een echt uitgebreid forum uit dus ik dacht: ik probeer mijn vraag hier eens.

Ik heb laatst de laptop uit de lidl gekocht (targa visionary). Maar het touchpad doet wel raar. Wel eigenlijk de drivers. Na eventjes werken komt er een pop up waar op staat dat er een andere driver is geladen geweest en er dus overgeschakeld wordt naar die andere. Maar dan is plots mijn gevoeligheid verandert en ook de shortcuts in de hoeken van het touchpad. Dit is wel redelijk irritant. En het upgrade van de driver voor het touchpad verandert er niets aan.

En dan van het wlan: het utility dat erbij zit van realtek om de wep key enzo in te stellen crasht mijn computer vanaf ik da utility open. Nieuwe versie van dat utility kan ik wel openen maar crasht mijn computer wanneer ik het utility afsluit :s het is een bsod met een melding van één of andere rare dll waarvan ik de naam nu ff vergeten ben.

Bedankt alvast
Dat van je wlan kun je gewoon in windows doen.

En ik heb ook heel soms gezeur met mijn touchpad, heb het nog niet kunnen oplossen. Maar volgens mij zit jij idd tegen verkeerde drivers aan te kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
drivers geinstalleerd, drivers gedeleted... en maar proberen. En het blijft gewoon hetzelfde. Ik versta niet hoe dat windows plots een andere driver gaat laden terwijl er aan de hardware configuratie niets verandert is.

voor die wlan lukt het idd in windows. ik zou wel het utility willen gebruiken dat bijgeleverd is. Maar ik heb eens wat verder gezocht naar meer informatie en het blijkt een conflict te zijn met de irq's. Het utility wil namelijk dat het kaartje zijn irq niet deelt met een ander aparaat. Dus dan zou ik moeten bepaalde poorten of andere hardware uitschakelen wat toch maar vervelend is. Dus voorlopig hou ik het wel bij de configuratie mogelijkheden van windows. Mocht iemand natuurlijk denken dat dat van die irq niet klopt en er een andere oplossing is, dan is deze wel welkom, zelfde voor dat touchpad...