Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Als ik mij niet vergis is een een barcode gewoon een alphanumerieke code. Dus wat je zou kunnen doen is zelf een databeestje maken met daarin de gegevens van de systemen, met die code erin. FF de scanneur erlangs, het wordt opgezocht in databeest, en voila.
De gegevens zijn overigens makkelijk op te halen via bijv. WMI.
[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 09-04-2004 10:08 ]
Ik wil dus een prog/ techniek/ of iets dergelijks die de configuartie achter de barcode kan achterhalen. Dus ook bij nieuwe pc's die nog niet in de administratie staan.
[ Voor 43% gewijzigd door Zeror op 09-04-2004 10:13 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dus het enige wat je zou kunnen doen is zelf zo'n database maken
Anoniem: 50683
Die info over de config staat natuurlijk niet in die barcode zelf, FS zal daar een database voor hebben draaien, en als ze die niet vrijgeven, zul je die zelf aan moeten maken. Dus alsnog de gegevens invoeren handmatig of via wmi opvragen.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 10:10:
Ja, maar volgens Fujitsu Siemens zitten achter elke barcode een pc-configuratie en die willen we dus gebruiken voor onze administratie.
Ik wil dus een prog/ techniek/ of iets dergelijks die de configuartie achter de barcode kan achterhalen. Dus ook bij nieuwe pc's die nog niet in de administratie staan.
Windows Management Instrumentation geeft op een standaardmanier toegang tot informatie over het systeem. Niet alleen welke hardware, maar ook bijvoorbeeld de processortemperatuur.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 10:30:
Wat doet WMI eigenlijk?
Verder nog iemand ideeën?
Daarnaast zul je een CMDB (Configuratie Management DB) toch helemaal naar je eigen wensen willen inrichten. Het enige geluk met jouw PC's is dat je geen barcodes hoeft te maken; die staan er namelijk al op, en da's errug handig ter identificatie
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een POS is een Point Of Sale, ofwel een kassa. En daar worden die scanners (ook) op aangesloten.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 11:47:
Ik las net op internet iets over een POS manager. dat met dit ook mogelijk iets mee te maken heeft. Weet iemand hier meer van?
(Linkje helpt, je post is redelijk vaag.)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Misschien dat zelfs de barcodes nog wel ergens verstopt zitten als asset tag of iets dergelijks. Gewoon ff uitproberen door 'm alle velden binnen te laten halen. Exporteren naar Excel, koppelen aan je barcode lezer, en voila.
dan krijg je een vrij lange barcode. Kan je beter opzoek gaan naar die "puntjescode" (weet ff de naam niet) krijg je veel meer informatie per cm2 op kwijt.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 14:45:
Ik wil alle info via de barcode. Niet via een tooltje.
[EDIT]
code 49, is zo'n code.
kijk eens hier: http://www.tkb-4u.com/code/barcode/indexbarcode.php
staat een en ander over barcodes, echter meer dan 93char's moet je niet oprekenen als ik ff snel kijk,
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 09-04-2004 15:12 ]
Zoals al eerder vermeld hier, die fabriek heeft een database draaien, waar ze die barcode even opzoeken, vervolgens kunnen ze de config van die machine zien zoals die in de database gezet is.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 15:40:
De fabriek waar de pc in elkaar gezet worden gebruikt de barcode die achter op de pc staat. die hebben dus de pc configuratie. die willen wij hier ook op het werk.
Om de gegevens behorende bij de barcode op de PC zul je dus echt bij de fabriek en/of leverancier moeten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 09-04-2004 15:45 ]
Dan voer je dus alle config's in in een database, en daarbij sla je de barcode erbij op.Rakkerzero schreef op 09 april 2004 @ 15:45:
Dat wil ik dus ook, maar dan van alle pc's hier op mijn werk.
Anoniem: 110547
De barcode achter op de pc staat voor een bepaald nummer. Soms staan er ook getallen onder. Kijk maar op de verpakking van bijv. een pak melk.
De barcode geeft deze getallen weer in streepje zeg maar.
Wanneer je nu een zelf een barcode print met bijvoorbeeld het nummer
123544986445
en je koppeld dat in een database aan 'Een compaq evo D300 --> P4 20Ghz'
heb je hetzelfde als in de fabriek.
Je kunt dus niet uit de code aflezen wat er in die pc zit. Want de code stelt alleen een waarde (meestal dus getallen) voor. Die waarde is in een database gekoppeld aan een bepaalde configuratie.
Zo duidelijk???
Met behulp van bijvoorbeeld Acces kun je een database bouwen. Wat je doet is dat je een bepaald nummer koppeld aan een bepaald systeem.
Wanneer je nu met je scannner een code scand krijg je die getallen reeks te zien in je scherm. Normaal voer je dus een getal in. Nu scan je het.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 110547 op 09-04-2004 15:51 ]
Dat hoeft niet waar te zijn, want het kan ook zo zijnAnoniem: 110547 schreef op 09 april 2004 @ 15:49:
123544986445
en je koppeld dat in een database aan 'Een compaq evo D300 --> P4 20Ghz'
heb je hetzelfde als in de fabriek.
xxx-yyy-zzz
xxx = proctype
yyy = aantal mb intern geheugen
zzz = aantal gb hd ruimte
enz = de rest gecodeerd
Misschien nog met een of andere encryptie er over.
De enige die die kan weten in Fujitsu Siemens en die willen het niet vrijgeven. Dus volgens mij houdt het dat gewoon op of zelf een barcode + beschrijving voor elke pc opstellen.
Dus zoals ik al eerder zei: via Remote System Information alle info verzamelen, in een Excel sheetje gooien, aan dat apparaat gooien. ER IS GEEN ANDERE OPLOSSING
Maar ik wil het uit de barcode...

Anoniem: 76695
In mijn ervaring tenminste worden barcode scanners als een "toetsenbord" aangesloten. Je scant en code en daar komt iets getikts mee op het scherm.
Wat je dus wil doen is in bijvoorbeeld access een database maken waar ALLE systemen in opgeslagen staan, mét de code die je uit hun barcode krijgt d'r achter (ja, ik weet het, je zult ze zelf allemaal langs moeten gaan). Dan kun je vervolgens heel simpel een formpje maken met invoerveld: Barcode. FF scannen PIEP, code wordt voor je ingetikt, als je handig bent laat je hem dan automatisch zoeken (kan allemaal in access) in je eerder gemaakte database, en voila! systeempje op je scherm.
Sim-pel, even veel werk bij voorbereiden, maar je moet toch wat.
* Victor wonders: is this thing on? *pokes mic*
De configuratiedatabase zul je zoals meerdere keren herhaald niet gaan krijgen van Fujitsu. Maar als je een beetje profi helpdesk pakket hebt zit er meestal ook wel een auditting tool in die automatisch de gegevens van die PC in een database gooit. Je ontkomt er echter niet aan om bij alle PC's fysiek langs te gaan en te gaan scannen. Tenzij Fujitsu het serial ook in de PC meebakt.
Remote System Information! REMOTE SYSTEM INFORMATION!
Leest dan helemaal niet meer eerdere replies? Probeer die tool nou eens, waarschijnlijk kun je dan met één freeware tooltje en zonder je stoel te verlaten je probleem oplossen.
Volgens mij is het dan veel makkelijker om overal een CI-nummer (configuratie item) aan te hangen en een database aan te leggen waar de ci-nummers in staan met de hardware die gekoppelt is aan het ci. Het is immers makkelijker om ff een nummertje te noteren dan pc's in te scannen......
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
We hebben inderdaad een helpdesk systeem include editor. Iedere pc in this company heeft een id-nr. Deze hebben we al weten te koppelen aan de barcode van de pc. Tja, allemaal wel niet met de meegeleverde software kan doen. Nu hoeven alleen nog maar de database waar al alle info over de systemen in staan te koppelen aan de barcode/id-nr's. We zijn al vooruit dus.kaandorp schreef op 16 april 2004 @ 12:09:
Wat voor asset management systeem gebruiken jullie op dit moment eigenlijk?!
De configuratiedatabase zul je zoals meerdere keren herhaald niet gaan krijgen van Fujitsu. Maar als je een beetje profi helpdesk pakket hebt zit er meestal ook wel een auditting tool in die automatisch de gegevens van die PC in een database gooit. Je ontkomt er echter niet aan om bij alle PC's fysiek langs te gaan en te gaan scannen. Tenzij Fujitsu het serial ook in de PC meebakt.
Ik dus barcode met ID-nr van de pc + ik een lijst met die Id-nr's met de configuraties in excel. We hebben ook al dat als we een barcode scannen. dat ie netjes Id-nr dat erbij hoort netjes in excel weergeeft.
Hoe een macro/ veld of iets degelijks maken in excel zodat als ik scan met de barcodescanner, hij automatisch die code opzoekt in het excel bestand?
[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 20-04-2004 10:53 ]