Socket A mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ik heb gezocht in de pricewatch en bij diverse producenten van moederborden, maar ik kan maar geen socket A moederbord vinden voor een athlon 3000+ met de volgende eigenschappen:
- on board 100mbit lan netwerk controller
- on board vga
- 4 DDR-333 geheugen sloten

Er zijn een groot aantal met maar 2 geheugen sloten, maar dat zijn er te weinig. Nu hoop ik dat jullie een aantal tips hebben waar ik verder zou kunnen kijken, of zelfs weten wat voor moederbord(en) dit wel bieden. _/-\o_

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:57
Nou, de enige chipset die een XP3000+ kunnen hebben en onboard VGA heeft is de nVidia nForce2 IGP

Waarom wil je persé 4 geheugensloten? de nForce mobo's hebben er over het algemeen maar 3, waardoor je keus zo enorm beperkt wordt...
En ik weet ook niet zeker of je met 4 sloten wel bij beide dual channel kunt gebruiken, bij 3 sloten zijn het er ook maar twee waarbij dat werkt.

Zelfs met 3 geheugensloten is de enige die ik zo even weet de MSI K7N2G-L

[ Voor 79% gewijzigd door OnTracK op 09-04-2004 10:12 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ik zit te kijken naar een server (1u) op basis van een athlon xp met een sloot(je)geheugen, met 4 geheugen sloten kun je met 512mb dimms tot 2 gb komen, met 2 sloten maar tot 1gb, nu weet ik dat je ook 1gb dimms kan gebruiken maar die zijn veel duurder.

3 sloten zou al een stuk schelen, ook ivm evt. uitbreidbaarheid. Ik zal eens naar die MSI kijken bij voorbaat dank! Zijn er nog misschien meer mogelijkheden?

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:11
tyan zal ook wel mobo hebben met jouw wensen.

www.tyan.com.tw

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Alleen gigabyte heeft nforce2 en 4 dimm sloten voor zover ik weet.
Verder hebben ontzettend veel bordjes er 3 die je rond de 50-60 euro kunt kopen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:57
de site van gigabyte is BTW http://tw.giga-byte.com
ik kijk ook even mee...

ah, gigabyte heeft er al wat meer:
GA-7NNXPVin Pricewatch
GA-7N400V Proin Pricewatch
GA-7N400V Pro2in Pricewatch
GA-7N400V-Lin Pricewatch
GA-7N400Vzie ik niet in Pricewatch

Deze hebben allemaal vier geheugensloten, en allemaal minimaal 10/100 LAN (sommige Dual LAN of Gigabit LAN) Dus mag je even wat uitzoeken ;)

[ Voor 128% gewijzigd door OnTracK op 09-04-2004 10:37 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

SjaakTrekhaak schreef op 09 april 2004 @ 10:21:
tyan zal ook wel mobo hebben met jouw wensen.

www.tyan.com.tw
Helaas is dit niet het geval. Tyan levert voor amd enkel dual amd borden, welke dus enkel 266mhz fsb ondersteund, voor zowel cpu's als geheugen. Daarnaast hebben deze, om van meer dan 2 banken gebruik te kunnen maken, registered geheugen nodig, wat ook prijzig is, en daarmee ik dit geen optie voor de TS.

TS: Waarom persee amd? Op zich denk ik dat je veel makkelijker tot een complete set voor 1U kunt komen op basis van een 800mhz HT P4. Daarvoor is het aanbod aan borden (in zeer uiteenlopende prijsklassen) ook veel groter.

[ Voor 20% gewijzigd door Kippenijzer op 09-04-2004 10:35 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Kippenijzer schreef op 09 april 2004 @ 10:34:
[...]

Helaas is dit niet het geval. Tyan levert voor amd enkel dual amd borden, welke dus enkel 266mhz fsb ondersteund, voor zowel cpu's als geheugen. Daarnaast hebben deze, om van meer dan 2 banken gebruik te kunnen maken, registered geheugen nodig, wat ook prijzig is, en daarmee ik dit geen optie voor de TS.

TS: Waarom persee amd? Op zich denk ik dat je veel makkelijker tot een complete set voor 1U kunt komen op basis van een 800mhz HT P4. Daarvoor is het aanbod aan borden (in zeer uiteenlopende prijsklassen) ook veel groter.
Er zijn ook single AMD oplossing bij Tyan te koop ;). Maar onthoud dat de meeste fabrikanten 3 geheugen banken doen, meer is meestal lastig vanwege de velen sporen. Giga-byte planken met nforce 2 zijn meestal wel vrij duur ten opzichte van andere nforce 2 planken. Maar goed een mens wil wat.

• SjaakTrekhaak
  • Laatst online: 15:11
Tevens heb je met een tyan moederbord mee een heel goed stukje hardware in handen. En als de TS het over 1u server heeft lijkt me het dat hij proffesioneel gaat aanpakken. Dus vandaar dat ik aan tyan dacht majah die zijn vaak wel een prijsklasse duurder. :(

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Termi schreef op 09 april 2004 @ 10:37:
Er zijn ook single AMD oplossing bij Tyan te koop ;).[..]
Ik kan ze anders niet vinden, en meen toch redelijk bekend te zijn met hun assortiment, zou je me een linkje kunnen geven?
SjaakTrekhaak schreef op 09 april 2004 @ 10:41:
Tevens heb je met een tyan moederbord mee een heel goed stukje hardware in handen. En als de TS het over 1u server heeft lijkt me het dat hij proffesioneel gaat aanpakken. Dus vandaar dat ik aan tyan dacht majah die zijn vaak wel een prijsklasse duurder. :(
Tja, als hij dan met de melding komt dat hij geen geld heeft/wil missen aan 1gb modules, dan denk ik ook niet dat hij veel geld kwijt wil zijn aan een moederbord. Dus vallen ben ik bang alle echte servermoederborden op voorhand af.

[ Voor 52% gewijzigd door Kippenijzer op 09-04-2004 10:44 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De Elitegroup K7S7AG heeft dan wel 2 DIMM-sloten, maar de prijs is slechts 45 Euro (bij Alternate) . Verder heeft ie alles wat je maar zou wensen al onboard.

Voor het enorme prijsverschil met bijvoorbeeld een Tyan heb je makkelijk 2x 1GB Dimms te pakken. :)

Senile! Senile Oekaki

• nnk
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

_bas_ schreef op 09 april 2004 @ 10:47:
De Elitegroup K7S7AG heeft dan wel 2 DIMM-sloten, maar de prijs is slechts 45 Euro (bij Alternate) . Verder heeft ie alles wat je maar zou wensen al onboard.

Voor het enorme prijsverschil met bijvoorbeeld een Tyan heb je makkelijk 2x 1GB Dimms te pakken. :)
Alleen kan dit moederboard slechts een FSB van 133Mhz aan, terwijl de Athlon XP 3000+ die hij wil hebben een FSB van 166Mhz heeft. Bovendien is dit moederbord niet de aller stabielste, wat toch wel interessant is in een server.

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan zit je wel zonder dual channel geheugen en ik geloof dat de TS dat wel wilt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 21:14
Kippenijzer schreef op 09 april 2004 @ 10:43:
[...]

Ik kan ze anders niet vinden, en meen toch redelijk bekend te zijn met hun assortiment, zou je me een linkje kunnen geven?

[...]

Tja, als hij dan met de melding komt dat hij geen geld heeft/wil missen aan 1gb modules, dan denk ik ook niet dat hij veel geld kwijt wil zijn aan een moederbord. Dus vallen ben ik bang alle echte servermoederborden op voorhand af.
Ik geef je idd gelijk er is geen Tyan met single AMD CPU, dan zat het wel een andere geweest zijn 8)7.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Dit is toch een kwestie van gewoon wat sites van fabrikanten bekijken. Dan kun je zelf wel achterhalen welke borden geschikt zijn.
En vervolgens kun je inderdaad de goedkooptste leverancier via de pricewatch achterhalen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.