Toon posts:

[KPN vaste lijn] aan te vragen voor je er woont?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sorry als dit al 100x gevraagd is, search is dood

ik ga op mezelf wonen, en van mijn nieuwe huis krijg ik 22 april de sleutels. dat huis staat overigens nu leeg, want huurster overleden. ze had een KPN lijn, of die al afgesloten is weet ik niet.

voor ADSL lopen nu een paar mooie aanbiedingen, maar allemaal tot 30 april.
als ik op 22 april een belbudgetlijn aanvraag bij de primafoon loop ik een dikke kans te laat te zijn voor die ADSL aanbiedingen.

dus ik vroeg me af of het mogelijk is om eerder een lijn aan te vragen. op de website kan ik alleen maar deze wizard vinden: http://www.kpn.com/br2/ng...s/vt_NewLinePSTN.jsp?c=ok
probleem is dat je daarbij een adres moet opgeven, maar omdat ik daar officieel nog niet woon ben ik bang dat er dan een foutje in hun systeem belandt, en dat wil ik dus _absoluut_ niet.

google wist het ook niet, dus ikke primafoon bellen: "probeer het maar met je huidige adres, maar we weten niet of het werkt."
dat doe ik dus ook niet, want mijn ouders blijven hier gewoon wonen, en hebben bovendien ISDN. ook hun gun ik geen foutje in de administratie van KPN, of nog erger: dat KPN besluit om hun lijn te verhuizen oid.

dus de vraag is eigenlijk: kan ik NU een KPN lijn aanvragen op een huis dat nu leeg staat, en waar ik de 20e pas in ga wonen?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 19:55

Zerora

Ik Henk 'm!

Kpn bellen en vragen of alvast een lijn kan aanvragen op het adres waar je straks gaat wonen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 09 april 2004 @ 09:26:
Kpn bellen en vragen of alvast een lijn kan aanvragen op het adres waar je straks gaat wonen.
dat zeg ik, die heb ik dus gebeld.
hun reactie kun je hierboven lezen, en dat doe ik mijn ouders dus niet aan :P

Verwijderd

Ja dat kan (volgens mij), gewoon bellen naar het nummer wat achterin het telefoonboek staat. Knap van je dat je die wizzard had gevonden, ik kon 'm een tijdje terug niet vinden op de site... :P

vroeger kon het iig wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 09:29 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb een paar jaar terug (mei/juni 2001) een lijn aangevraagd per 2 juli voor een huis dat ik op 2 juli zou kopen (overdracht bij notaris, overeenkomst was verder al rond) en ik kon bij binnenkomst op 2 juli direct de telefoon aansluiten en bellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens, dat klinkt positief. bedankt!

maar mr. lui, bij jou was de overdracht dus al rond. in mijn geval gaat het om een huurhuis, en de huurovereenkomst teken ik pas op dezelfde dag, ik heb alleen nog maar een mondelinge toezegging (wel 100% hoor, bevestigd op site woningcorp.).
gaat dat nog uitmaken?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Als zo'n ADSL aanschaft duurt dat meestal wel een tijdje voordat hem hebt. Pakketje valt binnen op het moment dat je er woont, denk ik. Dus kan je hem volgens mij wel aanschaffen.

En ik denk dat het wel te regelen valt dat de informatie over die lijn gewoon bij je ouders terechtkomt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op 09 april 2004 @ 09:35:
Als zo'n ADSL aanschaft duurt dat meestal wel een tijdje voordat hem hebt. Pakketje valt binnen op het moment dat je er woont, denk ik. Dus kan je hem volgens mij wel aanschaffen.
adsl gaat het me niet zo om, dat kan ik de 30e nog aanvragen. alleen voor het aanvragen moet je dus al een vaste lijn hebben, en ik wil weten of ik die eerder aan kan vragen.
maargoed, gezien de andere posts gaat dat dus wel lukken. vanmiddag eens zien of men daar ook werkt op goede vrijdag :P

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Geldt denk ik ook wel voor telefoonlijn.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 09:34:
ok jongens, dat klinkt positief. bedankt!

maar mr. lui, bij jou was de overdracht dus al rond. in mijn geval gaat het om een huurhuis, en de huurovereenkomst teken ik pas op dezelfde dag, ik heb alleen nog maar een mondelinge toezegging (wel 100% hoor, bevestigd op site woningcorp.).
gaat dat nog uitmaken?
Drie kleine puntjes:
* Freee!! wordt niet vrolijk van de verbasteringen van zijn nick :(
• De overdracht was niet rond, maar de koop wel (voorlopige koopovereenkomst getekend).
• Een mondelinge overeenkomst is ook bindend, maar wat lastiger te bewijzen. Als ik jou was, zou ik even kijken of je een schriftelijke bevestiging van de mondelinge toezegging kan krijgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 09 april 2004 @ 09:45:
[...]

Drie kleine puntjes:
/me wordt niet vrolijk van de verbasteringen van zijn nick :(
Mr. Liu, het spijt me. sorry :/
• De overdracht was niet rond, maar de koop wel (voorlopige koopovereenkomst getekend).
• Een mondelinge overeenkomst is ook bindend, maar wat lastiger te bewijzen. Als ik jou was, zou ik even kijken of je een schriftelijke bevestiging van de mondelinge toezegging kan krijgen.
in mijn geval is het bewijs niet moeilijk. het staat op hun site (heb screenie), heb een aantal getuigen, en hij heeft het hele verhaal (incl afspraak voor tekenen) ingesproken op mijn voicemail.

KPN overtuigen dat ik daar ga wonen lukt me wel, alleen het is de vraag of ze niet per sé een huurcontract willen.

maargoed, ik ga het gewoon proberen, ik was het bangste dat ze de lijn van mijn ouders gingen verhuizen oid, maar dat zal dus wel niet.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 09:49:
Mr. Liu, het spijt me. sorry :/
Excuses aanvaard :P
in mijn geval is het bewijs niet moeilijk. het staat op hun site (heb screenie), heb een aantal getuigen, en hij heeft het hele verhaal (incl afspraak voor tekenen) ingesproken op mijn voicemail.
Dat is dan geen probleem.
KPN overtuigen dat ik daar ga wonen lukt me wel, alleen het is de vraag of ze niet per sé een huurcontract willen.
Gewoon telefonisch aanvragen en even de situatie uitleggen, moet geen probleem zijn.
maargoed, ik ga het gewoon proberen, ik was het bangste dat ze de lijn van mijn ouders gingen verhuizen oid, maar dat zal dus wel niet.
Als de lijn er al ligt, is het aansluiten (in de centrale) alleen het omzetten van een paar knopjes, dus dat moet snel genoeg kunnen als ze moeilijk doen bij vooraf aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt! ik ga straks es bellen, of miss langs primafoon, moet toch in de stad zijn.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:00:
ok bedankt! ik ga straks es bellen, of miss langs primafoon, moet toch in de stad zijn.
Bellen (en uitleggen), bij primafoon gaan ze waarschijnlijk naar een huurcontract vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 09 april 2004 @ 10:02:
[...]

Bellen (en uitleggen), bij primafoon gaan ze waarschijnlijk naar een huurcontract vragen.
ehm ja :D

maarreh, weet jij nog welk nummer je gebeld had? ik heb dus primafoon zelf al gebeld, en die wisten het niet (zie TS).
is er een speciale abo-service van KPN oid?

Verwijderd

0800-0402 gratis nummer :)

• extraordinare
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 06:24
Ben zelf ook net verhuist en een lijntje aangevraagd... nieuwe lijn ligt er binnen 3 werkdagen...

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41

m0nk

16-09-2003 15.15

zie mr. LUI :P ik heb precies hetzelfde gedaan bij mijn koophuis. moet wel kunnen dus..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_
Extraordinare schreef op 09 april 2004 @ 10:08:
Ben zelf ook net verhuist en een lijntje aangevraagd... nieuwe lijn ligt er binnen 3 werkdagen...
lijn verhuisd of lijn aangevraagd? dat schijnt nogal verschil te maken.

Verwijderd

tijdje terug ben ik verhuisd en toen heb ik mijn telefoonlijn al van te voren kunnen oversluiten.

Aanvragen duurt overigens niet zo lang, de eerste keer toen ik em aanvroeg duurde het 4 werkdagen. In principe ben je dan nog wel op tijd...

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 16:35
Let op dat voor het aanvragen van ADSL, heb je ook nog een kopie van de laatste factuur nodig van je aansluiting dat ga je volgens mij dus nooit halen...

Verwijderd

Topicstarter
llevering schreef op 09 april 2004 @ 15:34:
Let op dat voor het aanvragen van ADSL, heb je ook nog een kopie van de laatste factuur nodig van je aansluiting dat ga je volgens mij dus nooit halen...
ehm da's niet zo mooi.

vreemde is: er staat me zoiets ook wel bij, maar ik heb laatst nog bij iemand xs4all aangelegd, en daar hoefde het dus niet :? , was via internet aangevraagd
ook onze eigen aansluiting (planet inet, telefonisch aangevraagd) kan ik het me niet van herinneren.

maargoed, krijg je van de kpn niet 1 of ander bewijs als je een lijn aansluit oid?

Verwijderd

HIERBIJ DE ENIGE OPLOSSING:

1) Doe een normale aanvraag via de website van KPN www.kpn.com en noteer je aanvraag nummer of print deze uit

2) Bel KPN klantenservice vastetelefonie particulieren en vraag of ze jou aanvraag alvast ADSL gereed kunnen maken. Deze dingen kunnen allemaal samen.
Vraag tevens wat je nieuwe telefoonnummer wordt, schrijf deze ook op.
(Bel wel tussen 20-22 uur, dan heb je direkt de juiste afdeling die alles kan doen)

3) Bel je ADSL-internet aanbieder en vraag hier je abbonement per direkt aan.
Ze hebben hier je telefoonnummer voor nodig. Geef hier het telefoon nummer op dat je bij KPN hebt gekregen

Stap 1+2 kan je ook bij een Primafoon winkel zelf doen. Je kan dan zelf e.v.t. kiezen tussen wat telefoonnr.

In de eerste week dat jij in je nieuwe huis trekt, kan je bellen en adsl-en

Veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:01:
ehm, dat zou helemaal geweldig zijn, eigen ervaring mee?

zit ik nog met een klein puntje: de beste aanbieding is momenteel wanadoo.
(ja, ik ken hun reputatie, maar het is alleen maar om te surfen).
nou heb ik nog een wanadoo free dial up accountje (myweb RIP :'( ), en ik zou graag dat email-adres behouden, nl: xxx@wanadoo.nl ***

gaat dat nog problemen opleveren? bij wanadoo zeggen ze namelijk dan je dan eerst bij hun moet opgeven dat je verhuist oid? (ze hebben nu mijn oude adres)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 19:57 . Reden: emailadres niet meer geldig ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
dial up gewoon laten bestaan en adsl er naast (nieuw account voor maken) kan je je dial up account toch gewoon met adsl binnen halen ;)

en lukt aanbieding nu niet, geef mij 1 reden waarom er niet een nieuwe aanbieding komt, eventueel beter?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:17
llevering schreef op 09 april 2004 @ 15:34:
aansluit- of verhuisbericht is ook geldig!!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Vierkant228 schreef op 09 april 2004 @ 16:13:
dial up gewoon laten bestaan en adsl er naast (nieuw account voor maken) kan je je dial up account toch gewoon met adsl binnen halen ;)

en lukt aanbieding nu niet, geef mij 1 reden waarom er niet een nieuwe aanbieding komt, eventueel beter?
beter gaat niet echt lukken: gratis modem, geen aansluitkosten, geen datalimiet, en een half jaar 20 eur/maand voor 1mbit down.
knappe ISP die daaronder gaat zitten.

en natuurlijk komt er wel weer een nieuwe aanbieding, maar als ik 3 maanden of langer analoog moet gaan zitten inbellen ben ik failliet en is KPN telecom uit zijn miljardenschuld zeg maar :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:01:

2) Bel KPN klantenservice vastetelefonie particulieren en vraag of ze jou aanvraag alvast ADSL gereed kunnen maken.
Een werkende telefoonlijn is per defenitie "adsl gereed". Als jij de klantenservice belt en je gaat dat zo vragen, dan kan je er vergif op innemen dat je direct adsl op je lijn aangesloten gaat krijgen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 09 april 2004 @ 16:48:
[...]
Een werkende telefoonlijn is per defenitie "adsl gereed". Als jij de klantenservice belt en je gaat dat zo vragen, dan kan je er vergif op innemen dat je direct adsl op je lijn aangesloten gaat krijgen :P.
bedoel je nou dat adsl dan direct wordt aangesloten (alhoewel geen ISP), of dat nieuwe "kpn direct adsl" met fancy datalimiet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij die afdeling doen ze OF Planet internet of "kpn direct adsl met fancy datalimiet" verkopen, dus een van deze twee :). Maar ik bedoelde dus direct-adsl :).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 09-04-2004 17:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff de uitkomst voor de search:

0800 telefoonnummer kreeg ik geen verbinding :?

dus ben gewoon naar primafoon gegaan.
ze nam genoegen met paspoort en nota van de woningbouwvereniging (da's geen contract maar een soortiment kattebelletje).
kon gewoon aangeven per welke datum de lijn moest werken, en kon telefoonnummer kiezen. :)

iedereen bedankt iig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 16:05:
[...]
ehm, dat zou helemaal geweldig zijn, eigen ervaring mee?
Ja zeker, ook ervaringen met een verhuizing en adsl aanvraag;
ISDN naar PSTN op oude adres
PSTN+ADSL op nieuwe adres
en dit binnen 10 dagen alles werkend.
Pagina: 1