[win2k3] Audigy 2 Drivers niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42
Ik heb hier weeral een probleem, zoals ik ongeluk heb blijkbaar :P .

mijn windows server 2003 ziet mijn audigy 2 drivers niet goed, want ik installeer ze wel, maar hij ziet ze als een audigy.
dan pak ik natuurlijk andere drivers maar dat levert hetzelfde probleem op. Als ik de pc opstart krijg ik ook een foutmelding met een "OK" knopje en daarboven creative ....

mijn drivers zijn het probleem waarschijnlijk (ik weet het, 2003 is niet echt bedoeld voor desktops) maar hier zou ik heel snel vanaf willen zijn.

wie o wie heeft een oplossing? :*) ik blijf wel verder uitproberen in de tussentijd

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zegt het zelf al; 2003 is niet bedoeld voor desktops; dus veel kans op een oplossing heb je niet ben ik bang. (zeker als je de goede drivers reeds hebt geinstalleerd zal Creative niet staan te springen) Maargoed; wat voor foutmelding krijg je dan precies?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Beerkeeper
Ik heb screenies genomen van de meldingen

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~heume146/prob1.jpg
Dit krijg ik als ik volumebeheer wil openen

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~heume146/prob2.jpg
zoals je ziet de audigy 2 wordt herkent als een audigy 1

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~heume146/prob3.jpg
dit is het probleem bij het opstarten, geen foutmelding, wel een fout :?

[ Voor 32% gewijzigd door Beerkeeper op 09-04-2004 09:33 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Heb je de 32bit of de 64-bit variant ?

Van de 32-bit weet ik namelijk uit eigen ervaring dat de originele driver CD gewoon het zaakje moeten installeren zonder enige problemen.
Vergeet niet om geluidsondersteuning te activeren, want dit staat dus standaard uit onder Win2K3. Hierna gewoon even de creative driver update draaien en het zaakje zou stabiel moeten draaien.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Windows 2003 server komt met "geluid" uit in services als standaard . Dus eve aan doen die boel en het moet soepeltjes werken

edit:
oops te laat zag die vorige post niet :/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 09:39 ]

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 09:37:
Windows 2003 server komt met "geluid" uit in services als standaard . Dus eve aan doen die boel en het moet soepeltjes werken

edit:
oops te laat zag die vorige post niet :/
Ja, ik zat net een beetje te kijken in configscherm, zie ik dat voor mijn neus :+

echt hartstikke bedankt, ga het nu proberen :*)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Burnfout schreef op 09 april 2004 @ 09:32:
Ik heb screenies genomen van de meldingen

[afbeelding]
Dit krijg ik als ik volumebeheer wil openen

[afbeelding]
zoals je ziet de audigy 2 wordt herkent als een audigy 1

[afbeelding]
dit is het probleem bij het opstarten, geen foutmelding, wel een fout :?
Voor als de images straks zijn verdwenen en iemand anders tegen die probleem aanloopt:

1e image:
Kan geen geluidskaarten uit de SoundBlaster-reeks detecteren. De toepassing wordt afgesloten.

2e image:
In Apparaatbeheer lijkt alles goed te zijn (Creative Audigy plus bijproducten zijn geinstalleerd)

3e image:
Lege alert met als titel "Creative Playback" plus een OK knop

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Delta2 schreef op 09 april 2004 @ 09:35:
Heb je de 32bit of de 64-bit variant ?

Van de 32-bit weet ik namelijk uit eigen ervaring dat de originele driver CD gewoon het zaakje moeten installeren zonder enige problemen.
Vergeet niet om geluidsondersteuning te activeren, want dit staat dus standaard uit onder Win2K3. Hierna gewoon even de creative driver update draaien en het zaakje zou stabiel moeten draaien.
bedankt deze gozer maar :p

• Delta2
Stond sound support op disabled ? :)
(misschien handig om te weten voor andere usertjes die tegen dezelfde fout aanlopen)

• Beerkeeper
Delta2 schreef op 09 april 2004 @ 09:54:
Stond sound support op disabled ? :)
(misschien handig om te weten voor andere usertjes die tegen dezelfde fout aanlopen)
Ik heb windows server 2003 herinstalleerd, maar deze keer standaard editie, en nu werkt ie wel :D

het ligt waarschijnlijk aan enterprise editie :)

• Delta2
Burnfout schreef op 09 april 2004 @ 11:16:
Ik heb windows server 2003 herinstalleerd, maar deze keer standaard editie, en nu werkt ie wel :D

Waarschijnlijk een fout in je installatie dan bij je EE. Aangezien het wel gewoon hoort te werken.
Mjah, iig goed om te weten dat alles werkt nu :)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

grimson

domeingrommer

Burnfout schreef op 09 april 2004 @ 11:16:
[...]

Dit kan je naar, mijn mening, niet zomaar zeggen.
De versies verschillen uiteraard, maar de basis is hetzelfde qua ondersteuning voor apparatuur en drivers. Functioneel heeft de Enterprise editie uiteraard meer te bieden.
Alleen sound zou moeten werken op elke versie.
(Nu twijfel ik bij de web versie van Windows 2003 ;) )
Pagina: 1