Beste IDE-removable bracket?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:12
Ik gebruik voor een PC'tje beneden momenteel een removable bracket, zodat de harddisk voor mijn broertjes en zusjes en de harddisk voor mijn ouders gescheiden zijn.
Nu gebruik ik momenteel het systeem wat Memo Systems verkoopt. Werkt op zich wel, alleen de bay waar de cassettes in gaan voelt niet zo degelijk aan en de printplaat achterop dat ding gaat al gauw zo losjes zitten dat de HDD's voedingsproblemen beginnen te krijgen. Bovendien zit er geen klepje op de bay, oid, dus als er geen cassette in zit is je comp open :(
Nu vraag ik me af welke andere systemen er nog zijn en waar die verkocht worden. Ik heb ergens weleens het "swap disk", oid. systeem gezien. Dit werkte met paarse cassettes en had geloof ik ook een klepje (correct me if I'm wrong). Deze dingen akn ik alleen nergens meer vinden.

wie weet er welke systemen er nog meer zijn hiervoor en aan mijn eisen voldoen? Ik hecht veel waarde aan het klepje omdat ik ook wel zo'n bay in mijn eigen computer wil doen voor als er problemen zijn met 1 van de HD's voor de beneden computer. Dan kan ik namelijk ff snel de HD er in mijn PC in prikken. Alleen er zit dan dus niet altijd een HD in en het systeem moet wel dicht zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heb geen klepje, maar wel een stevig metalen ding (tis voor school, dus gaat mee in de tas en trein), koste 60 piek en kwam via een vage handelaar weg bij Quote in Oldenzaal www.quote.nl .

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Probeer eens TARGET brackets... heb er zelf vier en werken perfekt (inc klepje).
Type13012, udma33/66. :P Nadeel is dat de bracket op slot moet omdat de HDD anders geen stroom krijgt maar dit is makkelijk op te lossen door het slotje door te solderen.

Ik heb ze gekocht bij 'Paradigit Computers'.
Weet de prijs niet ui mijn hoofd maar dacht rond de Fl 40,-. Anders kun je bellen voor meer info naar Paradigit 030-2300970 >:)

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Die Tagets heb ik ook.. (2 stuks)

Werken prima. Hoewel ze er een beetje brak uitzien past alles en werken ze prima. Ik behandel ze nog wel eens ruw, maar daar schijnen ze geen last van te hebben.

Verwijderd

heb 2 verschillende en dat zuigt wel ze passen namelijk niet :( maar allebijstevig als hell :) School/trein en al die andere dingen hebben ze beide overleeft.

1tje gehad en 1tje in Geldermalsen gehaald vanwege school :)

Verwijderd

>:) Altijd zelfde type brackets nemen >:)

brackets zijn vaker niet uitwisselbaar

• eymey
OK, thanx mensen :) Ga ik ff naar die targets kijken. Die memo-dingen voelen ook vrij brak aan (de HD koffertjes zelf niet, zijn wel stevig maar de bay stelt bijna niks voor).
Paradigit computers, was dat niet dat bedrijf wat tegenwoordig ook PC-International heeft overgenomen?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ik hep er wel eentje met een klepje, en met een ventilator aan de achterkant :9, werken perfect, maar is niet compatable met mijn oude(die ik toch niet meer gebruik in mijn oude pc)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb er eentje UDMA 66, en die kan je vaak op beurzen vinden (voor 30 piek per stuk)
Zitten 2 ventilatoren in, maar ze houden m'n IBM 7200 RPM schijf wel koel !! :)
Da's wel een aanrader dus.

• eymey
voxell en toewan:
Van welk 'merk' zijn die van jullie? En waar hebben jullie ze gekocht?

Verwijderd

Ik had er eentje van de Mycom, maar die was puur plastic zonder fan, en dus nutteloos!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02

Nicap

Tsssk....

Ik heb er nu 3(allemaal verschillend). Mijn neef had er eerst 1 en wist zo gauw het merk niet meer. Dus de eerstvolgende beurs heb ik er 1 gekocht, alleen was dit een ander merk en pastte het niet. Dus volgende beurs weer 1 gekocht, en past weer niet. Volgende beurs had ik eindelijk geluk en vond de goeie. Het merk is A4tech en is erg degelijk.
Ik wil er nu een stuk of 5 bij, maar kan ze niet meer vinden. Weet iemand waar die A4tech caddy's te koop zijn?
Pagina: 1