Samba 3.0 domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik heb een samba 3.0 server op een debian installatie met een Windows XP client.
De server fungeert als PDC en de smb.conf ziet er ongerveer zo uit als het voorbeeld uit dit topic

[rml]Panlat in "[ Howto] Suse 9.0 PDC Samba met XP client..."[/rml]

Ik had mijn domein/werkgroep eerst werkgroep genoemd en ik probeerde de XP client te joinen aan het domein. Dit lukte op dat moment niet.
Aangezien ik de naam werkgroep niet zo mooi vond heb ik hier raswic van gemaakt. Samba geherstart en alles draaide weer.
Na de ontdekking van mijn fout van de eerste keer kon ik mijn XP Pro client ook joinen.

Wat is nu het probleem:
Ik kan gewoon aanloggen als raswic en dan sta ik ook aangelogd als raswic van het domein raswic. Maar als ik nu bijvoorbeeld mezelf rechten wil geven op een bepaalde lokale map dan of wil bekijken dan zie ik mezelf staan als werkgroep\raswic.
Ik kan mezelf dus ook geen administrator of hoofdgebruiker maken op de lokale computer omdat de computer blijkbaar niet weet waar hij bijhoort.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Zit dit in Samba, dat deze nog ergens de oude domeinnaam vasthoud? In de betreffende tdb file oid?
Of zit dit in XP? Registry?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 13:26
Ik zou het volgende proberen:

- computer lid maken van werkgroep, domein lidmaatschap wordt dan opgeheven.
- reboot, inloggen
- computer lid maken van nieuwe domein.
- reboot, inloggen als local admin en zien of je de gebruikers van het domein lid kan maken van de local admin groep.
- uitloggen, en aanmelden als user op het domein.

Verder ff controleren of in je netwerk omgeving alleen het nieuwe domein staat, anders +/- 15 minuten wachten en nog eens kijken. Staat er nog steeds? Dan is of je computer nog lid van dat domein, of de samba server geeft het nog steeds door.
* Het kan enige minuten duren voor dat de netwerkomgeving wordt gerefreshed.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is een beetje lastig dat de search het niet doet, maar er is één van de topic wel wat gezegt hierover. Het blijkt zo te zijn dat XP dit ergens in zijn register vast legt, en dat het daar dan ook aangepast moet worden. Misschien dat je met deze info even op google kan kijken en/of even zoeken in je register.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• raswic
Ik heb die procedure al gevolgd: uit het domein halen en er weer inzetten inclusief de wachtperiode (uurtje).

Als ik in het register zoek dan vind ik maar 1 sleutel, die zit in de sleutel van de gebruiker.
Ik heb die sleutel weggegooid. en opnieuw ingelogd, zonder resultaat.

Maar uit jullie reacties merk ik dat ik het in de hoek van XP moet zoeken. Waarop kan ik zoeken in google? De resultaten die in nu krijg komen niet in de richting.

Is er overigens een manier om in de password file van samba 3 te kijken. Ik vind nu alleen een binair bestand. En dat leest een beetje vervelend. :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De search hier op GoT werkt weer, en het zit als het goed is in 1 van de grote samba topics. Dus zoek daar ff naar

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• raswic
Blijkbaar zit er echt iets fout in die XP bak, die zal ik dan maar helemaal opnieuw gaan installeren. Ik heb hier ook (nog) geen andere computers waar ik het op kan proberen.
Zoals eerder gemeld kom ik de naam "werkgroup" maar 1 keer tegen in de registry en na verwijderen heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Maar ik twijfel nog steeds aan mijn samba-installatie. Ik kan de userdatabase niet vinden om te kijken of daar iets in zit. Er was altijd een file smbpasswd in /etc/samba bij 2.x maar nu bij 3.x kan ik niets daarvan terugvinden.
Pagina: 1