High Definition Audio (7.1) soort van Nforce2 encoder?

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik heb inmiddels in verschillende berichten gelezen dat Intel en nu ook Nvidia aan High Definition Audio (7.1 kanaals) 24Bits/96Khz werken...echter wat ik mij nu afvraag...is dit net zoiets als wat Nvidia in de nForce 2 MCP-T heeft verwerkt (de zogenaamde Dolby Digital Interactive Content Encoder= Dolby Digital ICE). Deze zet alle audio formaten om naar Dolby Digital (5.1 kanaals), dus zelfs stereo geluid (WAV/MP3/OGG/AAC etc..) wordt omgezet en weergegeven in Dolby Digital!

Kan dat bij High Definition Audio ook en wat nog meer?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
MaxPayne schreef op 09 april 2004 @ 03:34:
dus zelfs stereo geluid (WAV/MP3/OGG/AAC etc..) wordt omgezet en weergegeven in Dolby Digital!
Lijkt me sterk, hoe kan een chipje een geluidsbestand dat slechts de informatie bevat voor 2 kanalen, datzelfde signaal omzetten in een surround signaal? Waar haalt dat ding in godsnaam de info vandaan voor de andere kanalen?

[ Voor 16% gewijzigd door sdomburg op 09-04-2004 03:54 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

sdomburg schreef op 09 april 2004 @ 03:53:
[...]

Lijkt me sterk, hoe kan een chipje een geluidsbestand dat slechts de informatie bevat voor 2 kanalen, datzelfde signaal omzetten in een surround signaal? Waar haalt dat ding in godsnaam de info vandaan voor de andere kanalen?
gewoon bepaalde frequentie's enzo over de verschillende kanalen sturen. Stemmen zijn bijvoorbeeld redelijk goed te 'filteren' uit een stereosignaal.

Verwijderd

Dolby Digital hoeft natuurlijk niet perse surround te zijn, maar het staat wel stoer tegenover je medetweakers ;)

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Wie kan mij nu antwoord geven op mijn vraag over HD Audio?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

lijkt me sterk, dan zou het dus een soort van DPL zijn, aangezien er geen echte 8 losse kanalen zijn. je zal IMHO niet dezelde qualiteit kunnen halen als bij DTS/ DD

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Dit vraag ik niet...wat kan ik met Hi Def Audio?

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 08:23
Ik denk als je een spelletje speelt dat bijvoorbeeld het eax surround signaal realtime wordt omgezet naar een dolby digital signaal. Dit heeft als voordeel dat spelletjes met surround gespeeld kunnen worden met een receiver die aangesloten is met een spdif kabeltje op de pc. Het nut om een pcm signaal naar dolby digital om te zetten zie ik ook niet echt :)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Ik denk dat jij een beetje rustiger moet doen. Die mensen nemen de moeite om je topic te lezen en daarop te reageren. Jij bekt ze gewoon af met dat vraag ik niet.
Ik hoop dat dit topic gesloten mag worden. Ga lekker zelf maar zoeken op internet naar CBIT 2004 ofzo

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:34
MaxPayne schreef op 11 april 2004 @ 01:02:
Dit vraag ik niet...wat kan ik met Hi Def Audio?
Dimme bro!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Excuses bedoel het niet negatief...wil graag weten ov er veel overeenkomsten zijn..

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Kan iemand meer info geven a.u.b.?

Ik heb deze informatie ook van de Cebit 2004, maar kan er niet precies achter komen of het een product is met zelfde soort mogelijkheden...(Interactive encoder etc..) ;(

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 10:56
Ik snap je vraag niet helemaal, maar dat het 2 totaal verschillende technieken zijn lijkt me duidelijk.
Die nieuwe High Definition Audio techniek kan van een 44.1kHz bestand natuurlijk geen HD audio maken. Voor HD audio hebt je natuurlijk ook een HD bron nodig.

Edit: Om 't misschien nog wat duidelijker te maken: Een mp3 omzetten naar cd audio kan wel, maar je krijgt dan niet ineens cd kwaliteit, omdat de bron al slecht is.

[ Voor 25% gewijzigd door Flint op 13-04-2004 16:16 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-08 14:19

Shuriken

Life is all about priorities

sdomburg schreef op 09 april 2004 @ 03:53:
[...]

De MCP-D die bij de Nforce 1 chipset zat kon dit al. De DSP doet nl. aan dolby digital encoding.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 14:26
Je PC kan dan HD Audio afspelen. Voorwaarde is wel dat je een HD(7.1) speakersetje hebt.

Het omzetten van WAV/MP3/enz naar HD is geen verbetering van geluidskwaliteit maar meer een soort van backwards compatability

Je wilt, neem ik aan, geen verschillende geluidskaarten voor 2.0/2.1/5.1/6.1/7.1 geluid.

Overigens kan een MP3 ook gewoon als stereo op een 7.1 setje worden 'gegooid' alleen dan zullen waarschijnlijk een aantal speakers niet worden gebruikt.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Shuriken schreef op 13 april 2004 @ 16:18:
[...]

De MCP-D die bij de Nforce 1 chipset zat kon dit al. De DSP doet nl. aan dolby digital encoding.
En waarom zou het dd signaal 5.1 zijn? Je kan ook 5.1 uitsturen waarvan je L/R gebruikt en de rest niet.

Overigens ben ik niet kapot van de Nforce 2 DD zooi. M'n audigy presteert aanzienlijk beter imho tov mijn Abit NF7-S
Pagina: 1