cd-roms worden niet herkend, kan ze wel lezen

Pagina: 1
Acties:

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben me vandaag toch een vreemd probleem tegengekomen bij de pc van een oom en tante van me:

Ze hebben dus vorige week een nieuwe pc gekocht, een pentium3 800 geloof ik, met Windows 98 erop. En hun kinderen hebben ook wat spelletjes en die deden het niet en toen vroegen ze aan mij of ik het kon oplossen. De cd-roms van de spelletjes worden niet herkend!!! je kan ze wel gewoon lezen in explorer, maar als je het spel opstart komt er bijvoorbeeld te staan: 'please insert the correct cd-rom'. Even voor de duidelijkheid (8> : het gaat hier dus om originele gekochte spellen, zoals o.a. Worms 2 en F1 2000. Het eerste wat ik uiteraard deed was even die spellen opnieuw installeren, maar dit hielp helaas niet...

:?:?:? erg vaag. Ik ga er dinsdag weer even naartoe, kijken of ik er dan uitkom. Maar weet iemand die dit leest toevallig waar dit aan zou kunnen liggen? Bij voorbaat dank.

Mazzel,
Marc

jaja, het is toch wat...

Verwijderd

Is dit zo bij alle CD's of alleen bij deze spelletjes CD's?
Wat doet de PC met audio CD's.

Bij twijfel terug naar de winkel!!!:7

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Packard Bell toevallig ? de 5800i RW ? Misschien verrotte installatie, als er nog geen belangrijke dingen opstaan gewoon de hele boel ffe opnieuw installeren.

Soms komen die PB's uit de fabriek met een slechte windows installatie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Geen flauw idee of dit ht kan zijn en grote kans dat ik poep praat, maar dit kwam in me op: spelletjes draaien maybe onder DOS en die CDROM is SCSI en die drivers zijn niet geinstalleerd, maar doen het uiteraard wel in Windhoos?

:)

Niet te hard schelden als dit heel dom klinkt, kijk maar naar de tijd van de post, dat is mijn alibi voor evt. stupidity... :D

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

toevalig ook een brander erin ??
even de drive letters veranderen,
(bv cd E en brander F)

wel even de spelletjes opnieuw instaleeren nadertijd