Terminal services vraagje (sessies)

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
op mijn Win2k server, staat TS aan.
als je bijv de pc aan zet komt hij bij het inlog scherm, bijv de antivirus en dergelijken worden dan al op gestart in deze sessie.

maar als ik nu met TS ga inloggen dan maakt hij een nieuwe sessie aan.
is het nu ook mogelijk dat je de sessie overneemt die al opgestart is?
log ik dus via TS in dan werken niet allee progjes omdat ze al opgestart zijn in de andere sessie.

beide keren log ik met de administartor accaount in.

ik wil dit omdat ik normaal gesproken de server met een kvm switch gewoon op mijn monitor krijg, en dan bijv. DC++ aanzet, en dan ergens anders heen ga, dat ik dan nog steeds DC++ kan besturen op de sessie die al draait.

iRacing Profiel

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Voor zover ik weet ondersteunt Windows deze setup van sessions niet. :)
Je bedoelt -volgens mij- het Linux ALT-x idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Willem op 09-04-2004 07:38 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Maasluip
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik begrijp niet 100% wat je bedoelt.
• Bedoel je de desktop van je server overnemen? Dat gaat niet.
• Bedoel je dat als je als een bepaalde user inlogt op TS dat je dan maar een sessie krijgt en die sessie dus altijd hergebrukt wordt? Dat wordt standaard gedaan, maar alleen als de vorige sessie afgesloten (niet uitgelogd) is. Alleen in sommige gevallen waar je uit de sessie gegooid wordt vanwege netwerkproblemen of zo wordt een nieuwe sessie gemaakt.
De oude sessie kun je overnemen met het programma Terminal Services Manager, ergens in je Accesories. Je kunt daar o.a. oude sessies overnemen of uitloggen.

Signatures zijn voor boomers.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Dit kan pas vanaf Windows 2003. Windows 2000 kan dit helaas nog niet.

• Maasluip
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Tefflar schreef op 09 april 2004 @ 08:03:
Dit kan pas vanaf Windows 2003. Windows 2000 kan dit helaas nog niet.
Oude sessies overnemen met Terminal Services Manager kan ook met Windows 2000. Of bedoel je wat anders?

Signatures zijn voor boomers.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij bedoel je het overnemen van je "normale" desktop oftewel het Console. Zoals hierboven ook gemeld is kan dit alleen met Windows 2003 TS, en dien je nog aan te geven in de RDP client dat de het console over wil nemen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb een monitor aan mijn server hangen, die gebruik ik altijd ik zet dan DC++ aan,
ik ga dan ergens anders naar toe, maar als ik dan via TS in log met dezelfde gebruiker, dan zie ik dus DC++ niet omdat dat in de andere sessie staat.

eigenlijk is het een beetje het principe van Radmin, maar ik wil dus absoluut geen radmin, of een andere vergelijkbaar programma.

iRacing Profiel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - de 'console' (de desktop die je krijgt als je fysieke achter de server zit) overnemen kan niet met Windows 2000. Misschien dat XP je in dit geval beter past - die kan dat dus wel :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Onder Windows 2003 kan het pas, in de Remote desktop client geef je bij het adres in <server> /console

Maar dan moet je wel versie 5.2 van de client hebben, want anders snapt ie de parameter niet.

[ Voor 35% gewijzigd door mabarto op 09-04-2004 11:27 ]

Verwijderd

1. De Console overnemen kan in een in win2k omgeving niet.

Je kan de andere sessies wel degelijk overnemen.

1. Log nogmaals als administrator in via terminal server.
2. In het Terminal Server Beheer scherm --> verbreek de verbinding van de andere ingelogde Administrator (mocht deze nog niet verbroken zijn)
3. Ga op de administrator staan welke verbroken is en kies verbinding maken.
4. Na het ingeven van het admin wachtwoord heb je de verboken sessie van de andere Administrator overgenomen.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 11:58:

Je kan de andere sessies wel degelijk overnemen.

1. Log nogmaals als administrator in via terminal server.
2. In het Terminal Server Beheer scherm --> verbreek de verbinding van de andere ingelogde Administrator (mocht deze nog niet verbroken zijn)
3. Ga op de administrator staan welke verbroken is en kies verbinding maken.
4. Na het ingeven van het admin wachtwoord heb je de verboken sessie van de andere Administrator overgenomen.
die van de console kan ik niet verbreken :'(
ik kan alleen een bericht verzenden :P

wat ik ook heb is dat sinds ik drivers via windowsupdate heb geinstaleer dat ik in TS geen 16 bits meer heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Valkyre op 09-04-2004 15:37 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

zou ziets niet moglijk zijn met bijv. vnc??

gewoon je pc overnemen op een pc in het netwerk
of bedoel je dat niet??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 15:35 ]

Verwijderd

Gohan-san schreef op 09 april 2004 @ 15:31:
[...]

die van de console kan ik niet verbreken :'(
ik kan alleen een bericht verzenden :P
Dat zeg ik, Gamma :P

Je moet je applicaties dus starten in een terminal server sessie. Deze kan je dan weer overnemen als je ergens anders zit. Onder win2k is er geen andere oplossing. (of je moet na vnc e.d kijken)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:34:
zou ziets niet moglijk zijn met bijv. vnc??

gewoon je pc overnemen op een pc in het netwerk
of bedoel je dat niet??
nee VNC wil ik absoluut niet, het voordeel van TS is dat je dat RDP progje zo kunt gebruiken (meestal is er ook wel een XP machine)

en ik kan gewoon via mijn browser inloggen op mijn server. ik wil zo min mogelijk externe progjes.

iRacing Profiel

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Je zou kunnen proberen de Admin in de console uit te loggen, en in een ts sessie met administrator in te loggen, en dan kijken of je dat proggie kunt draaien. Verder zijn niet alle programma's geschikt om in een terminal sessie te werken. Dat zou je dus ook nog moeten uitzoeken in dat software pakket.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik gebruik hem voornamelijk als download bak, en file server, en voor de rest gewoon wat probeersels exchange en dereglijke

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat ik ervaren heb met TS is dat als je andere resolutie gaat gebruiken, er een andere sessie komt. Zoals andere ook al gezegd hebben kun je dan het beste je DC++ en andere sw aanzetten d.m.v. een TS Sessie. Dit is dan wel jammer van je monitor die je er op aan hebt gesloten omdat deze dan voor je TS server geen nut meer heeft (als je puur en alleen DC++ via TS wil gaan doen)
Pagina: 1