Zipfiles downloaden.....automatisch openen in powerarchiver!

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 08:53
Ik gebruik powerarchiver om bestanden te zippen en uit te pakken. Nu is het echter zo dat als ik een zip file wil downloaden, hij niet vraagt waar ik deze zip file wil opslaan, maar hij begint direct te downloaden en opent hem daarna automatisch in powerarchiver om hem uit te pakken. Ik kan hem alleen als zip file opslaan als ik SAVE AS doe.....maar dat wil ik dus niet.

Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?? ik heb alle opties in powerarchiver al compleet doorgespit...maar vooralsnog niks gevonden....

ligt het misschien aan windows ofzo???

Aangezien de search nog steeds niet werkt bij mij (ook bij jullie niet?) heb ik dus niet kunnen zoeken.

Alvast bedankt!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 07:42
Bartez schreef op 09 april 2004 @ 00:41:
Ik gebruik powerarchiver om bestanden te zippen en uit te pakken. Nu is het echter zo dat als ik een zip file wil downloaden, hij niet vraagt waar ik deze zip file wil opslaan, maar hij begint direct te downloaden en opent hem daarna automatisch in powerarchiver om hem uit te pakken. Ik kan hem alleen als zip file opslaan als ik SAVE AS doe.....maar dat wil ik dus niet.

Is er iemand die weet hoe dit op te lossen is?? ik heb alle opties in powerarchiver al compleet doorgespit...maar vooralsnog niks gevonden....

ligt het misschien aan windows ofzo???

Aangezien de search nog steeds niet werkt bij mij (ook bij jullie niet?) heb ik dus niet kunnen zoeken.

Alvast bedankt!
Ik heb het net geinstalleerd om te kijken of die dat automatisch doet, maar hier doet die dat niet en kan ook geen optie vinden om het aan te zetten.

Ik zou als ik jou was powerarchiver even uninstallen/verwijderen daarna een zip file downloaden om te kijken wat windows dan doet.
Mocht het na de uninstall/verwijdering wel weer normaal werken (zonder dat ie het automatisch download) dan installeer je powerarchiver weer met deze functie uit ->
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/terms/power.gif
Die had ik zelf ook uitgevinkt bij de installatie.
Dat kan het evt. zijn maar persoonlijk denk ik toch dat iemand een keer bij het downloaden van een zip file heeft gekozen voor "voortaan downloaden zonder te vragen" oid.

Mocht het allemaal niet baten, installeer dan de nieuwste explorer of als je die al hebt probeer dan configuratiescherm -> software -> klik 2x op internet explorer en kies optie Internet Explorer herstellen gevolgd door OK.

Succes.

Verwijderd

FunkySmell schreef op 09 april 2004 @ 03:09:
[...]
persoonlijk denk ik toch dat iemand een keer bij het downloaden van een zip file heeft gekozen voor "voortaan downloaden zonder te vragen" oid.
Same problem gehad... inderdaad even IE herinstalleren/herstellen en is probleem opgelost....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over welke browser en welk OS heb je het? Zeer relevant ;)
Ik gok XP + IE6,
Bartez schreef op 09 april 2004 @ 00:41:
Inderdaad. Jammer, want het staat er al heel vaak als het hetzelfde probleem is.
Verkenner - options - file types - zip - confirm open after download :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 08:53
ik ga ff proberen of het werkt......i'll keep in touch!