Toon posts:

Twee geluidskaarten tegelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om twee geluidskaarten tegelijk geïnstalleerd te hebben om zo bij diverse programma's te kunnen kiezen welke je wilt gebruiken?

Het is er dan ééntje on-board (nForce2, Asus A7N8X-X) en een losse (Terratec Aureon Sky).

Ik wil dit graag weten voordat ik het ga doen en allemaal ellende op mijn computer ga veroorzaken. :)

Bedankt alvast.
(btw: Ik heb de search gebruikt, maar die werkt om één of andere duistere reden niet? )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 00:22 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Search is stuk, is al bekend...

En ja hoor, dat kan (En anders was de kans op ellende sowieso niet groot hoor. :) )
Je kan bijvoorbeeld de output plugin van winamp dan op de 2e kaart zetten.

{signature}

Verwijderd

Ja dat kan, ideaal voor een beginnende (probeerende) dj

[ben sloom vandaag]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 00:25 . Reden: beetje traag ]

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Bij mij loopt alles dat ASIO gebruikt direct vast zolang ik mijn M-audio en onboard kreng tegelijk aan heb staan.

Naar mijn weten word ook overal afgeraden om ze tegelijk te gebruiken. Maar volgens de DirectX structuur zou je meerdere devices tegelijk moeten kunnen gebruiken.

Voor de search, lees het mededelingenforum.

edit:
damn 3 reacties tegelijk :D

[ Voor 7% gewijzigd door GX op 09-04-2004 00:26 ]

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Gaat zonder problemen werken.

Heb zelf ooit een SB Live met Kxproject, onboard Realtek AL650 en Hoontech DSP2000 met plezier naast elkaar gebruikt in zelfde PC.
En in ver verleden SBlive + Terratec EWS64.

Het is gewoon kwestie van juiste routing. Dat is voor de musicus echter vaak een probleem omdat ze wat minder van computers afweten. Zoek ook eens op synthforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er vooral om dat ik er dan één wil gebruiken voor een microfoon ingang en de andere om gewoon het muziek afspelen en dergelijke te gaan doen.

Maar dat van dat dj-en is natuurlijk leuk om dan ff te proberen.

(en de search, ik had kunnen kijken idd, maar ben er te lui voor. Het is al laat ;) )

Verwijderd

Topicstarter
erniemars schreef op 09 april 2004 @ 00:27:
Gaat zonder problemen werken.

Heb zelf ooit een SB Live met Kxproject, onboard Realtek AL650 en Hoontech DSP2000 met plezier naast elkaar gebruikt in zelfde PC.
En in ver verleden SBlive + Terratec EWS64.

Het is gewoon kwestie van juiste routing. Dat is voor de musicus echter vaak een probleem omdat ze wat minder van computers afweten. Zoek ook eens op synthforum.nl
Zou je daar een link van kunnen zetten als je wilt? Want ik kan met de search daar en ook niet mer google er wat over vinden.

bedankt.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 01:01:
[...]Zou je daar een link van kunnen zetten als je wilt? Want ik kan met de search daar en ook niet mer google er wat over vinden.
LOL _/-\o_ Wat dacht je van www.synthforum.nl

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Duh, lees het eerst ff voordat je jezelf zo slim vindt...

Ik bedoel dus dat ik de search DAAR (dus op sytnhforum!) al gebruikt had, maar nog steeds niets kon vinden en dus wil ik graag een link naar iets wat dat routing goed uitlegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 10:26 ]

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Dat kan bij mij heel goed, ik heb een asus a7v333 met onboard geluid, en ook nog een terratec aureon sky, deze geven bij mij geen conflicten als ze beiden aanstaan.
Pagina: 1