Wederom volgorde PCI kaarten?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Hallo, er is al een keer eerder een soortgelijke topic over PCI kaarten geweest maar mijn config is net weer wat anders, dus hier komt ie :):
-SBLIVE 1024
-Hauppauge WinTV
-ElCheapo realtek PCI kaartje (edimax)
-Miro DC10
-Tekram SCSI
Dit alles zit op een MSI BX-Master

Vooral mijn SBLIVE wil nog weleens wat hikjes en overslaan geven bij het spelen van MP3 en mijn Hauppauge draait naar mijn idee ook niet helemaal optimaal.

Nu heb ik ook gehoord dat een SB-LIVE het liefst in het 3e PCI slot moet zitten. Is dit een fabeltje of echt waar? De tikjes en het overslaan worden in ieder geval niet opgelost hierdoor...

Dus nu is mijn vraag: Wat zou de beste volgorde voor de PCI kaarten kunnen zijn? In de andere topic werd al SB-LIVE in 3e slot en Hauppauge in 2e slot aanbevolen.

Airflow (ivm. grotere kaarten) maakt me verder niet zoveel uit, ik klok toch niet over :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb ook die elcheapo realtec kaartje, maar bij mij pakt windows 2000 hem niet, na het instaleren van de driver doet ie ut, maar na de restart herkent ie em weer niet :(:(:(:(:(:(.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de handleiding van je moederbord staat vaak welke PCI poorten gedeeld zijn. Het is meestal meer een kwestie van 'welke kaarten kunnen wel samenwerken en welke niet' Dus of het nou het 1e 2e 3e of 4e is ligt helemaal aan het type moederbord en de rest van de kaarten.. Speel wat rond zou ik zo zeggen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

el cheapo realtek kaarten in win2k is idd een beetje kloten ja. Maar dan heb je ook wat.
Loopt sindsdien als een zonnetje.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Deel je netwerkkaart met je Soundblaster. Je TV met je SCSI. Je videobewerking apart.

Let er ook op dat het bovenste PCI slot vaak een IRQ deelt met het AGP slot.

ieeeepppppp :P

• eymey
  • Laatst online: 21-08 22:52
Thanx voor de reacties. Ik zal weer gaan spelen :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1