Panasonic tv heeft moeite met NTSC-DVD's

Pagina: 1
Acties:

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Ik heb een Panasonic TX28PK1F 50Hz breedbeeld apparaat.
Als ik een NTSC dvd afspeel heb ik last van "banding", ofwel streepvorming door het beeld bij donkere objecten op een lichte achtergrond, en andersom.
Het probleem schijnt in bepaalde series te zitten gebaseerd op het euro-4 chassis.
Ik wil er vanaf, weet iemand meer over een mogelijke oplossing?
Het "geheime" service menu heb ik al getest. Dit bood geen oplossing.
De tv ondersteund standaard (ook volgens boekje) Pal/NTSC/M.NTSC.

Carpe Diem

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 22:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb ook een Panasonic 28" breedbeeld, maybe I can help. Maar allereerst: hoe heb je je DVDspeler aangesloten?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als ik me goed herinner deed mijn oude Panasonic TX-25XD1C dat ook als ik de DVD speler via RGB SCART aangesloten had. Via S-Video waren d'r geen problemen dus heb ik dat maar gebruikt.

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 15:00
Ik heb dit ook met mijn Philips matchline 28PW9525, zwaar irritant als je er eenmaal op gaat letten.......

Zit met een dikke Monster scartkabel aan een Yamaha s540, dus als het goed is ligt het niet aan storing op de kabel.

• Patten
BeQuietAndDrive schreef op 08 april 2004 @ 23:46:
Ik heb ook een Panasonic 28" breedbeeld, maybe I can help. Maar allereerst: hoe heb je je DVDspeler aangesloten?
Alles is aangesloten met extra shielded scartkabels. (Zowel video als DVD)
En het is ook alleen bij RGB over scart, maar dit geeft gewoon het mooiste beeld.

Carpe Diem

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Waar het eventueel aan zou kunnen liggen is dat NTSC niet alleen een andere kleurenopbouw heeft, maar ook 60 Hz is i.p.v. 50 Hz. Normaliter geeft dit geen probleem met nieuwere tv's, maar mischien in dit geval wel. Probeer dan eerst even een andere DVD speler op je tv. Als deze het anders omzet is het zo dat je tv het dan wel goed doet. Dan weet je dat dat het probleem is

• Patten
Ik was het allemaal helemaal beu, en ik heb de boel nu via svideo aangesloten.
En met mijn vorige dvd-spelers (Philips, Cyberhome, Redstar, Panasonic) had de tv er geen last van. Nu met een (dure) Onkyo doet ie wel gek. De Onkyo stuurt het schijnbaar iets anders uit. S-video is niet zo mooi als RGB, maar komt in de buurt.

Carpe Diem

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik heb hetzelfde probleem met de TX28DK20F.
Ik heb mijn PS2 op de 1e scart aangesloten (RGB) en mijn JVC DVD op Scart 2. Als ik een donker beeld heb op één van de 2 (Dus PS2 of DVD) heb ik donkerere strepen over het beeld. (Beetje vage omschrijving maar ik hoop dat jullie het snappen) NTSC of PAL maakt niet uit.
Al staat alles uit en ik kies voor AV heb ik geen problemen, iemand nog tips waar ik kan kijken?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ken het, heb een 28PL10F, maar als ik mijn DVD SPeler op MULTI instel ( kan kiezen uit PAL/NTSC/MULTI ) is het probleem verholpen. Gewoon via SCART Aangesloten trouwens.

DVD Speler is een Marantz DV4300 ter informatie.

[ Voor 14% gewijzigd door ViolatoR op 19-04-2004 22:32 ]

fotoblog

Pagina: 1