Toon posts:

[WC] Hoe Koel Jij Je Water?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn natuurlek een hoop manieren om je water in je systeempje te koelen
ik gebruik gewoon 2 radiatoren waar dus fans opzitten maar ik wil me water toch wel iets koeler hebben.wat voor (budget) manieren zijn er nog meer om je water wat koeler te krijgen? weet iemand nog iets leuks wat weinig geld kost?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alwins/geisoleert%202.jpg

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik ben er zelf niet heel erg thuis maar weet wel dat er gewoon standaard koel elementen zijn.
Zou je zelf niet een soort water reservoire kunnen bouwen met z'n koel-element erin. Als je dan zorgt dat er genoeg watercapaciteit is kun je het water ook snel af laten koelen.

Met genoeg capaciteit bedoel ik dus:

Kleine pan kokend water -> glas koud water -> water kook pas weer na een paar minuten
Grote pan kokend water -> glas koud water -> water kookt bijna gelijk weer

Dit werkt dus ook als je de zaken omdraaid.

Een eventueel reservoire kan je zelf zo goedkoop maken als je wilt. Pak gewoon een emmer. Prop daar het koelings element in eventueel meerdere om het effect te versnellen/vergroten, zorg verder dat je het water er van boven weer in pompt en het er van onder vlak bij het element weer uit pompt. Dit vanwege het feit dat koud water naar beneden zakt en warm(er) water naar boven komt.

Zo zorg je dus dat je steeds het koudste water door je systeem laat stromen.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

een bierkoeler vinden en hem voor een prijsje overkopen (wij hebbeb een ex- café gekocht inclusief 2 bierkoelers :9 ) * nuclear waste gaat eens een water-chiller bouwen samensteken
edit:
we hebben ook nog een koeler voor inbouwfrigo's
* nuclear waste kent helaas (praktisch)niets van phasechange

[ Voor 30% gewijzigd door nuclear waste op 08-04-2004 23:12 ]

</onzin>

Verwijderd

Tok-ra waar zitten jou harddisks ???
Leuk dat WC gebeuren ;) maar nog niet echt iets voor mij

Verwijderd

Topicstarter
idee 1

-ik zat zelf te denken om een soort doolhof van koper buizen te maken en dan aan de dichte zijde van me kast vast te maken en daar het water door laten stromen om zo het water op kamer temp te krijgen.

idee 2

-koop een klein 2e hands koelkastje met vriesvakje boor 2 gaten in de zijkant leg een
radiator in het vrievakje doe de slangen door de gaten en gooi de koelkast vol met bier!!! misschien is dat wel wat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:15:
Tok-ra waar zitten jou harddisks ???
Leuk dat WC gebeuren ;) maar nog niet echt iets voor mij
m'n hd zit boven in een gemodde icy dock

Verwijderd

Topicstarter
svanzon schreef op 08 april 2004 @ 23:08:
Ik ben er zelf niet heel erg thuis maar weet wel dat er gewoon standaard koel elementen zijn.
Zou je zelf niet een soort water reservoire kunnen bouwen met z'n koel-element erin. Als je dan zorgt dat er genoeg watercapaciteit is kun je het water ook snel af laten koelen.

Met genoeg capaciteit bedoel ik dus:

Kleine pan kokend water -> glas koud water -> water kook pas weer na een paar minuten
Grote pan kokend water -> glas koud water -> water kookt bijna gelijk weer

Dit werkt dus ook als je de zaken omdraaid.

Een eventueel reservoire kan je zelf zo goedkoop maken als je wilt. Pak gewoon een emmer. Prop daar het koelings element in eventueel meerdere om het effect te versnellen/vergroten, zorg verder dat je het water er van boven weer in pompt en het er van onder vlak bij het element weer uit pompt. Dit vanwege het feit dat koud water naar beneden zakt en warm(er) water naar boven komt.

Zo zorg je dus dat je steeds het koudste water door je systeem laat stromen.
wat voor koel elementen bedoel je?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een Airplex Evo 240 radiator met 2 Papst 120mm fans voor het open raam staan. Koelt in ieder geval het halve jaar prima, en het is zo stil dat ik op 1,5m m'n bed heb staan en er prima mee kan slapen. Alleen is het wel zaak om een beetje op het weer te letten, zodra het buiten kouder dan -6°C is moet ik uitkijken voor bevriezing (of gewoon de cpu flink opklokken >:))

🖥️ | 🚗

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ja die koelkast is ook zeker wel een goed idee.

Maar moet je wel flinke ruimte voor hebben.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Als binnen korte tijd de search weer werkt, valt er genoeg uit te vissen over manieren van het koelen van je water. Dit is echt al vaak genoeg langsgekomen in DOC, en nogmaals zo'n opsomtopic is dan ook niet de bedoeling :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.