Toon posts:

Problemen met Policies toe te wijzen op mijn domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik krijg het namelijk niet voor elkaar om specifiek voor gebruikers en groups domain policies aan te maken, Denk hierbij dat een user geen run mag gebruiken en dat de andere dat wel weer mag. Ik heb al een GPO aangemaakt, maar nu is de vraag hoe ik deze GPO met bepaalde users koppelen zodat de users die rechten die in de GPO staan krijgen.

Kan iemand me hiermee helpen?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan moet je OU's maken (Organisatie eenheden) en daarin prak je de users. Hiermee maak je niet tot nauwelijks gebruik van de echte gebruikersgroepen. Dit werkt vele malen beter :)

Edit: als je wilt heb ik daar wel een mooie tutorial voor, maar wel pas na de pasen weer ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Plague op 08-04-2004 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plague schreef op 08 april 2004 @ 22:45:
Dan moet je OU's maken (Organisatie eenheden) en daarin prak je de users. Hiermee maak je niet tot nauwelijks gebruik van de echte gebruikersgroepen. Dit werkt vele malen beter :)
En deze kan je ook gewoon in active directory aanmaken neem ik aan.

Edit: Die tutorial wil ik wel lezen als je wilt kan je hem sturen naar shiningstar1337@hotmail.com bvd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 22:48 ]

• Plague
  • Niet online
Dat begrijp je goed :)

Edit: dit topic kan trouwens beter naar WOS, Spider.007, ik voorzie een eerste move voor je :+

[ Voor 70% gewijzigd door Plague op 08-04-2004 22:49 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Plague schreef op 08 april 2004 @ 22:47:
Dat begrijp je goed :)

Edit: dit topic kan trouwens beter naar WOS, Spider.007, ik voorzie een eerste move voor je :+
Helaas mag ik hier niets vandaan halen; dus zul je nog even op een PNS mod moeten wachten. Bedankt voor het aanbod ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Plague
  • Niet online
Windows 2000: Account & Computer policy's zetten

Daar kan je ook wel wat info vandaan halen. Die gaat niet echt in op het daadwerkelijk zetten van policies, maar het helpt je wel op weg, want het principe met de OU's is het zelfde :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Plague schreef op 08 april 2004 @ 22:56:
Windows 2000: Account & Computer policy's zetten

Daar kan je ook wel wat info vandaan halen. Die gaat niet echt in op het daadwerkelijk zetten van policies, maar het helpt je wel op weg, want het principe met de OU's is het zelfde :Y)
Thx, ja ik heb het ontussen al uitgevogeld, nu moet ik alleen nog vm ware zo confurigeren dat die clients met de server connectie hebben, en das soms een hele kunst in vmware >:)

Verwijderd

Kan.

Als het erg verschilt; als je veel van dat soort aparte catagorien hebt kun je ook met groepen maken.

Voorbeeld: er is in de praktijk maar 1 user die geen run mag gebruiken; beetje overdreven om daar een OU voor te maken, dan maak je een group.

• Plague
  • Niet online
Nee, je maakt OU's binnen een hoofd-OU. Je maakt dus 1 hoofd-OU waar je alle standaard dingen in zet, en dan maak je 1 OU binnen de hoofd-OU waar je alleen aanvinkt dat hij geen run mag gebruiken. Dit is minder werk dan een nieuwe usergroep aanmaken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:08:
Kan.

Als het erg verschilt; als je veel van dat soort aparte catagorien hebt kun je ook met groepen maken.

Voorbeeld: er is in de praktijk maar 1 user die geen run mag gebruiken; beetje overdreven om daar een OU voor te maken, dan maak je een group.
Ja maar het probleem is dat het mij niet lukt om via een group op het domein policies te te passen, dit lukt wel lokaal maar niet via het domein :)

Edit: Ik vind die ou ook zeker ruleren nu :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 23:18 ]

Pagina: 1