Toon posts:

5.1 sound niet herkend in powerDVD

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me onlangs een DVD-speler aangeschaft van Aopen. Hierbij zat het programma powerDVD. Ik heb een Creative 5.1 setje dat aangsloten is op de geluidskaart die op het moederbord zelf zit (Asus P4P800 bord met 6 kanaals soundkaart). Nu werkt dit geluid in spellen e.d. 100% (alle speakers werken en surround werkt ook).

Als ik via powerDVD het geluid wil instellen kan ik enkel kiezen uit 2 luidsprekers wave out) of SPDIF :r . Ik kan nergens de optie 5-6 kanaalsgeluid kiezen (volgens handleiding zou dit wel moeten kunnen). Ligt het probleem aan het programma zelf of aan de opstelling? Ik heb de DVD verbonden met het mobo via het bijgeleverd kabeltje (analoge kant DVD naar analoge ingang mobo).

Verwijderd

• Heb je al gekeken met de diagnostische software van PowerDVD?
  • Gechecked met DirectX Diagnostics?
  • Heb je al gekeken wat je geluidsoutput instellingsmogelijkheden zijn bij het Windows-configuratiescherm?
  • De juiste (WDM) driver geinstalleerd voor je geluidzut?
  • Windows-updates binnengehaald?
  • Welke Windows versie?
Het analoge kabeltje is alleen voor het afspelen van AudioCD's.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 22:57 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:12
je hebt denk ik een 2 speaker versie (stereo) ;) zat ook bij mijn hercules 8500le

[ Voor 6% gewijzigd door Stijnd op 09-04-2004 00:32 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 12:23
wat stijnd zegt, bij mijn creative soundblaster audigy 2 zat ook "maar" een
4 kanaals versie van powerdvd (of 2 kanaals). maar als je geen zin hebt om een nieuwe dvdplayer aan te schaffen kan je het geluid ook doorlussen naar je (onboard)geluisdskaart. bij mijn sba2 kan dit wel. dan kies je bij powerdvd gewoon voor spdif, en bij de instelling van je geluidskaart stel je in dat hij de dolby digital zelf moet decoderen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Volgens mij is het een probleem met directx 9. Was dit zelf ook aan het uitzoeken, want ik kreeg het ook niet aan de praat met mn sblive.

Met google vond ik dat je je dsound.dll moet vervangen met de dsound.dll van directx versie 7, maar ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even getest met diagnostics van directx en dat werkte allemaal naar behoren. Ik heb de powerDVD versie waarbij het volgens de handleiding mogelijk moet zijn om meerdere kanalen te gebruiken (alleen krijg ik deze niet te zien bij de config van powerDVD).

Ik ga eens proberen met andere soft denk ik om te kijken of ik daar ook maar 2 kanalen kan kiezen.

Shailesh, wat bedoel je juist met doorlussen van de DVD naar de geluidskaart? Bedoel je dat ik de digitale uitgang van de DVD moet verbinden met de SPDIF op het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met de PowerDVD 5.0 en hier kan ik idd 2-8 speakers selecteren + dolby prologic enz. Ik heb even getest met DVD'tje en surround werkt probleemloos!
Pagina: 1