Systeem hangt voor er beeld komt

Pagina: 1
Acties:

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 19:12

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
hey tweakers,

het zit zo, ik heb op de afgelopen HCC-dagen wat onderdeeltjes gekocht en een pc samengesteld. Ik d8, mooie oppurtunity om een gaaf systeem te maken. Ik heb et volgende daar gekocht :O :

MOBO: Chaintech Zenith 9CJS _/-\o_
CPU: Intel Pentium IV 800 MHZ FSB 3,0 GhZ
MEM: Twinmos Single Channel PC3200 (400MhZ) 512Mb DDR-SDRAM
GPU: Prophet Sapphire Radeon 9600 XT 256Mb DDR
PSU: QTEC 550 Watt

Het probleem: Ik heb alles uitvoerig getest, alles doet et, maar toch wil mn systeem niet. Hij start helemaal niet op. Hij geeft niet eens een signaal door naar mijn monitor.

Bij mijn mobo zit een breakout box genaamd de CBOX3 Die heeft een functie genaamd digidoc, waarmee foutmeldingen worden weergegeven. Er staat op 'C5'.

De handleiding vertelde mij dit:
'Call chipset hook to copy BIOS back to E000 & F000 shadow RAM'. :?

Ik weet wat jullie denken; FSB verkeert ingesteld. Dit is niet het geval, weet maar zeker dat ik alles getriple-checked heb.

Kan één iemand van jullie mij verder helpen, want ik zit in zak en as (900 juros dan namelik langs de wc-pot naar beneden :'( :/ :| )...

GreetZz, RiX

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Probeer is je geheugen in een ander slot te doen.

Verwijderd

qtec voedingen hebben een slechte reputatie,probeer eens een andere.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

scorpie

Supra Addict

Verwacht je mobo geen dual channel geheugen? (maw: hij denkt nu dat je een geheugen dimmetje "mist").

Waarom héb je eigenlijk maar 1 reepje geheugen? 2 van 256 zou in jouw geval sneller lopen dan 1 van 512..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je hoognodig een BIOS-reset moet uitvoeren. En dan de default instellingen van je BIOS pakken, en dan nog eens proberen.
En check meteen ff de power van je BIOS-batterijtje :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The Zenith 9CJS serves up two pairs of color-coded DIMM slots. Since dual-channel memory configurations need a pair of DIMMs for optimal performance, users will want to add memory to the board two DIMMs at a time. With two pairs of DIMM slots, one could start out with one pair of DIMMs and add a second set later as needed.
Hier ligt, denk ik, het probleem. Je hebt geen DUAL-Channel geheugen.

offtopic:
Overigens, de HCC dagen zijn inmiddels bijna een half jaar terug geweest. Heb je al die tijd nu niets over je probleem kunnen vinden?

ARME AOW’er

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je hoeft geen gebruik te maken van dual channel; met 1 reepje wekt het ook, alleen 2x zo langzaam (singlechannel dus).
Dus dat is is de reden ieg niet

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
na een half jaar ga je het eens in elkaar zetten? rofl :p

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 19:12

RicX

Het leven is geen ponypark

Topicstarter
offtopic:
Overigens, de HCC dagen zijn inmiddels bijna een half jaar terug geweest. Heb je al die tijd nu niets over je probleem kunnen vinden?
FF detail: Ik ben er al zo lang mee bezig 8)7 , en heb alles al geprobeert. 8)7 Ik zal even uitleggen wat ik allemaal precies heb geprobeert:

* P4 getriple-checked (op drie systemen werkte ie, behalve op de mijne :( :'( ) Tevens heb ik die al teruggestuurd naar Intel en weer terug gekregen.
* voeding uitgeprobeert op twee systemen (AMD Athlon en P4 533FSB)
* GPU uitgeprobeert op drie systemen (werkte ook top)
* memory uitgeprobeert op twee systemen (werkte ook als een tiet).
* tientallen malen het BIOS gereset.
* al uit de kast getest (kijken of die misschien kortsluiting maakte)

Het enige wat nog niet optimaal getest is, is mijn mobo, maar dat heb ik naar de leverancier opgestuurd en die hadden het getest en zeiden dat et werkte. :?

Mijn memory zou goed moeten zijn. In de handleiding van mn mobo staat dat ie single channel aan kan. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het mem niet compatible is met mn mobo, maar dat zal toch wel niet?? :? :?

PLZ HELP ME!!! :X

8) GreetZz, RiX 8)

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Pagina: 1