TI4200 cooling

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na wat op de search rondgedwaald te hebben werd het mij duidelijk. De TI4200 64mb die ik heb kan ook zonder fannetje draaien, mits niet Té zwaar belast. Veel mensen halen gewoon het kleine fannetje eruit en zetten er (HOE in hemelsnaam) een 80mm fan op.

nou heb ik in mijn chieftec kast een 80mm fan die haaks op de kaart blaast. Er wordt dus 'koude' lucht uit de kast direct tegen de zijkant van de kaart geblazen. Is dit genoeg wat betrefd de koeling voor de TI4200 om op normaal niveau te kunnen functioneren? Dat kleine rotfannetje vreet volgens mij toch niet echt veel meer uit, of zie ik dit nu verkeerd? Hij maakte iig echt mega veel herrie.

1. Is de 80mm haaks op de kaart genoeg?
2. Hoe bevestig je het beste een 80 mm onder je kaart?
3. Waarom doet de search het niet beter bij mij? zet hem nu op 6-9 maanden en maak dan gebruik van IE search :|

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:05

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

1) jup, als hij begint te stotteren of artifacts begint te krijgen, weet je dat de fan niet goed staat.
2) euh... met tie-wraps, of beetje creatief doen...
3) dat is bij iedereen zo, een server ofzo heeft een harde schijf minder...

edit: je kan ook altijd zo een zalman cooler kopen, en passief laten coolen, en met het briesje dat van de fan in je venster komt, zal hij genoeg coolen.

[ Voor 53% gewijzigd door Jellabie op 08-04-2004 22:29 ]

De Nederbelg !

• Okasha
  • Niet online
dus ik kan gewoon optimaal gamen en alles, met enkel die 80mm die in het raampje van mijn kast zit? sjees.. vind het coolblok wel heel erg klein. zit nog zo'n raampje op, dat haal ik er denk ik wel af. Dat zit zeg maar op de coolvinnen geinstalleerd. Denk dat die nog wel extra warmte vasthoud. Tiewraps met 80mm begin ik niet aan. Volgens mij als je hem er té dicht opzet verliest hij rendement?

• Mojo
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Dan moet je wel die zalman erop zetten heh. Dat is geen kleine heatsink :P

/Effe zoeken :)

Edit:
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm50-hp.htm óf:

http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

:)

[ Voor 41% gewijzigd door Mojo op 08-04-2004 22:36 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Okasha
  • Niet online
ja ok oke, maar heb meer dingen waar ik geld aan uit moeten geven dan alleen mijn computer. Vind het zo wel prima als het zo kan? Ding heeft alleen geen temp sensor voor zover ik weet (creative ti4200 64mb) dus vind het wat dát betrefd nog wel een beetje link. heb uit angst ook nog niet gegamed :X

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op 08 april 2004 @ 22:44:
ja ok oke, maar heb meer dingen waar ik geld aan uit moeten geven dan alleen mijn computer. Vind het zo wel prima als het zo kan? Ding heeft alleen geen temp sensor voor zover ik weet (creative ti4200 64mb) dus vind het wat dát betrefd nog wel een beetje link. heb uit angst ook nog niet gegamed :X
precies die kaart... werd hier met een zalman nog best wel warm..
Fan uit + plastic eraf, en van zijkant blazen helpt denk ik niet.
Je zal de fan er onder moeten hangen met ductape oid..

• Jellabie
  • Laatst online: 15:05

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik had ook die kaart, maar van thermaltake, giant 2, ik draaide die kaart zonder fans, ook zonder casefans, de cooling werd handwarm... dus niet overdreven.

De Nederbelg !

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Ik heb ook een tijd lang een club3d ti4200 128mb gehad.
Ik heb er ook nog een plaatje van, van de koeling die er toen op zat
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkde1e/ti4200.jpg
[size=1]beetje brak maar goed[/size]
De fan is er op een gegeven moment ook mee op gehouden, de helft van de tijd deed hij het, de rest van de tijd niet. Viel nog onder de garantie, dus na veel omzwervingen een 9600LP gekregen.
Maar ook toen de fan er mee op gehouden was draaide mijn kaart nog altijd goed en hier zat nou ook niet bepaald de grootste heatsink van de wereld op zoals je kunt zien.

Verder op de 9600LP (ik ben er niet helemaal te vreden over maar goed) zat eigenlijk ook maar een klein passief heatsinkje, omdat ik wilde overklokken heb ik hier een fan van een oude socket7 koeler op geschroeft en op 7volt laten draaien en ik kon weer een stukje verder overklokken.

Dus het is goed mogelijk om zonder fan te draaien, maar nu de vraag waarom wil je zonder fan draaien? Maakt hij te veel herrie? Zo ja, je kunt het ook op 7 of 5 volt laten draaien, dat zal veel schelen in de herrie en anders kun je hem altijd idd nog uit zetten.
Pagina: 1