probleem met asus radeon 9600 xt/tvd

Pagina: 1
Acties:

• heibel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-07 21:41
Ik heb een week geleden mijn computer samengesteld en geinstalleerd met de laatste updates en drivers. Hij bestaat uit:
-asus mb p4p800-vm
-grafische kaart van asus 9600xt/tvd
-2 * dane elec geheugen 512Mb PC3200
- ect

Ik heb de volgende grafische problemen:

- Het afspelen van dvd met windows mediaplayer geeft aan"Kan momenteel geen dvd-video afspelen. Probeer het aantal weergegeven kleuren op de monitor te verminderen of de beeldschermresolutie te verlagen. Klik voor aanvullende oplossingen op Meer informatie om naar DVD-probleemoplossing te gaan.". Dit geeft ook geen oplossing. Power dvd werkt wel.

- Bij het spelen van spelletje keert hij na een tijdje spontaan terug naar het bureaublad(niet echt stabiel.
- Bij sommige games start hij niet op

Wie kan mij helpen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
[Voordehandliggendevragen mode]
Heb je de meest recente drivers voor je videokaart en moederbord al gedownload en geinstalleerd? (Dus niet degene die je er op CD bij kreeg).
Ook de laatste versie van DirectX al geinstalleerd?
Heb je al geprobeerd om je geheugen timings iets lager dan maximaal in te stellen?
Draait de fan op de kaart zodat deze niet te warm wordt?
Heb geen andere PCI kaart pal naast je videokaart staan zodat de warmte niet weg kan?
[/Voordehandliggendevragen mode]

Zo... je kan weer even vooruit denk ik zo.

En als de problemen aan blijven houden, dan zou ik persoonlijk de kaart gewoon even omruilen want misschien is ie inderdaad gewoon stuk. :)

Senile! Senile Oekaki

• heibel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-07 21:41
het ligt niet aan de 9600 xt, die heb ik uit geschakeld. Hij draait nu op de interne video kaart van het moederboard en de problemen bijven bestaan. Alles is voorzien van de laatste drivers en updates.