Snelheid Casema in Huizen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Wat is er in vredesnaam met de snelheid van Casema in de gemeente Huizen gebeurd? Sinds een aantal weken loopt de internetverbinding ontzettend traag. Zelfs nog trager dan normaal. Krijg om de 15 minuten een verbroken verbinding en het ophalen van een mailtje met alleen maar tekst duurt ongeveer 5 minuten :(. Het openen van pagina's is helemaal een ramp.

Zijn er meer mensen die dit probleem in de regio hebben? Of is m'n modem mischien niet meer 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wen er maar aan, sinds de ledenstop per 1 november is opgeheven is het hier in Sassenheim en omstreken ook sterk dalende. Ook begrepen dat er een 10 dagen geleden een nieuwe backbone geplaatst is waardoor inderdaad ook mijn Euronet mail en site met veel time outs te benaderen is.
Ik kan alleen maar zeggen dat je de WIGG kan gaan steunen om ook maar een enige vorm van vergoeding of oplossing terug te kunnen zien of stap over op ADSL als dat beschikbaar is.
Zie: http://www.wigg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
De snelheid hier in Huizen is best redelijk.
Downloaden op 5 a 6kb en soms wel 7 a 8kb.

Heb pas sinds een week kabel in Huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb nu sinds de lente van 2000 Casema en snelheid is ook nooit een probleem geweest (in de zin van Casema-snelheid :)). Ik zat eigenlijk ook altijd op de 3 tot 7kb/s. Tot voor kort dan...

Heb Casema gebelt en ze gaan een monteur sturen om de verbinding te meten. Ze waren niet bekend met een lokale storing. Ben benieuwd wanneer hij komt.
Helaas is Huizen niet groot genoeg voor de KPN om de telefooncentrales ASDL-gereed te maken ;(. Anders was ik de eerste die op ASDL overging.

Thunderbird2k waar zit jij ongeveer in Huizen? Ikzelf zit in de Bijvanck-Noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Eind volgend jaar wil kpn 70% van Nederland aangesloten hebben op mxstream. Hier in Huizen in het Gooi zullen we daar echt wel bij zitten.
Een groot deel van die 30% zal wel in de achterhoek zitten. Huizen zal dus eind volgend jaar mxstream hebben!
En dan te bedenken dat ze in Hilversum waarschijnlijk al mxstream hebben. Dat is hooguit 15km verderop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:46
Zeg, ik ben een stakker die in de antieke gemeente Bussum woont. Weet iemand van jullie toevallig wanneer kabelinternet in Bussum komt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
In Bussum en Naarden zijn ze op het moment bezig met kabels te trekken.
Begin volgend jaar komt het beschikbaar.

Verder leverd casema via NKM-netwerken internet aan bedrijven en scholen in Bussum.
Het Goois Lyceum heeft bijvoorbeeld internet via casema en het is echt snel (op 50kb downloaden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hoi thunderbird2k, ik heb een paar weken geleden Casema gebeld om te vragen wanneer er kabelinternet mogelijk was in Bussum, maar het infonummer kon me helaas niets vertellen. Ik heb wel gezien dat er in de buurt flink wat kabels getrokken werden.

Weet jij misschien nog waar je die info vandaan hebt gehaald? Ook toevallig: ik heb op het Goois Lyceum gezeten. Ik woon iets van 150 meter van die school, misschien kan ik iets regelen met een draadloos verbindingetje :D (NOT!!!) :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
Ik weet niks nieuws over casema in Bussum. Waarschijnlijk heb je sneller adsl dan casema. En wees niet blij om het te krijgen. De snelheid wordt steeds slechter. Ik download nu meestal rond de 2kb, 's nachts wel rond de 6. Spelletjes zijn bijvoorbeeld onspeelbaar (ping van 300-400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Okey bedankt voor je reply, ik had héél even hoop toen ik je vorige post las (ik zocht toevallig op info over Casema en Linux toen ik dit oude topic tegen kwam), maar nu weet ik tenminste dat het inderdaad nog heel lang gaat duren. :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff...toe maar 7 kb/sec... *grin*... Ik download met een snelheid van +/- 150Kb/sec. En dan ook nog met 6 verbindingen open via dap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ebdie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2001 @ 15:59:
Pff...toe maar 7 kb/sec... *grin*... Ik download met een snelheid van +/- 150Kb/sec. En dan ook nog met 6 verbindingen open via dap. :)
en ikke met een snelheid van 4000kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:37
3ebdie schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:55:
[...]

en ikke met een snelheid van 4000kb/sec
Hoe kom jij in hemelsnaam uit bij een draad uit 2000? Heb je dit per postduif verzonden oid 15 jaar terug? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Denizz op 20-04-2015 20:07 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
da's wel een hele oude koe!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.