Mijn documenten openen met andere account

Pagina: 1
Acties:

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 15:50
Mijn sysyteem gegevens.

HDD1 is een -> Quantum Fireball lct 15 20 -> 1 partitie (NTFS) -> Windows XP
HDD2 is een -> Seagate Baracuda III ST313030a -> 1 partitie (NTFS) -> Windows XP

Mijn HDD1 is gecrasht of iets dergelijks. Hij tikt nu steeds als hij opstart volgens mij dat hij opnieuw begint te zoeken en in als ik hem detecteer in de bios heet hij ook steeds een andere naam met steeds andere rare tekens. Daarom denk ik dus dat hij het niet lang meer volhoudt. Ik heb het getest in meerdere systemen en weet dus, dat het niet met mijn moederbord of iets dergelijks van mijn systeem te maken heeft.

Nu wil ik dus mijn email en een paar belangrijke documenten ervan af halen. Dit lijkt normaal geen probleem, maar hij start niet meer op van de harde schijf zegt dat bepaalde bestanden van windows corrupt zijn. De andere keer loopt hij gewoon vast wanneer hij aan het booten is. Weer een andere keer geeft hij tijdens het booten een HDD lees fout. M.a.w. ik kan niet van die HDD1 booten.

Als ik hem als 2de HDD in een systeem zet kan ik hem af en toe wel zien als ik in een "andere" windows zit die op HDD2 staat. Maar dan kan ik geen toegang krijgen tot "Mijn documenten" die op HDD1 staat. Ik gebruik verder dezelfde login naam en paswoord voor windows maar dat werkt dus niet. Ik weet dus ook de login en het paswoord die in windows wordt gebruikt op HDD1.

Nou hieronder een schematisch overzicht van hoe de HDD's in het systeem staan.

Opstelling systeem (1) (niet werkend)

HDD1 -> Primaire schijf van IDE 1

verder geen cd-rom, HDD of iets dergelijks.

Opstelling systeem (2) (wel werkend)

HDD2 -> Primaire schijf van IDE 1
HDD1 -> Primaire schijf van IDE 2

verder geen cd-rom, HDD of iets dergelijks.

Bij systeem 1 kan ik dus niet booten. Bij systeem 2 kan ik dus wel booten en zie ik meestal de HDD1 schijf wel.

Weet nu dus iemand een oplossing om bestanden uit "Mijn documenten" te krijgen van HDD1.

[ Voor 7% gewijzigd door svanzon op 08-04-2004 22:55 . Reden: Ik heb erbij gezet wat voor partities het zijn. ]

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 20:09
Kun je niet als administrator inlogen en dan de bestanden bekijken en eventueel kopieeren?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
Had ik ook, gewoon een knoppix CD'tje erbij pakken en jammer dat je niet partitie informatie hebt gegeven over HDD2, want als die alleen maar NTFS partities heeft, moet je het toch echt op een netwerk schijf of CD zetten (dat laatste is gewoon onbetrouwbaar, van gare harde schijf naar CD en hopen dat hij niet ondertussen stopt)

Zo had ik het gedaan bij 1 van m'n laatste crashes, even snel de oude schijf aanklikken, Ctrl+C -> FAT32 partitie Read/Write mounten -> Ctrl+V; alles naar een FAT32 partitie van mijn nieuwe schijf gestuurd.

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-04-2004 22:05 ]

• svanzon
Ik heb net dus ingelogd via administrator op HDD2 en daarna geprobeerd om op HDD1 "Mijn documenten" te benaderen maar dat lukt dus niet. Zegt hij weer acces denied.

Linux.. als ik de map wil copieren zo kan het niet maar die cd zogt er dus voor dat ik de bestanden wel kan overzetten naar een andere schijf. Maar dat mag dus geen NTFS of wel.

Maar als ik dat dan heb gedaan kan ik ze dan wel openen want heb ergens gelezen dat de bestanden misschien encrypt kunnen zijn en dat als je ze verplaats naar een andere schijf je ze niet meer kunt openen.
Ik heb die optie over encryptie verder naar mijn weten nergens aan gezet. Maar ik weet dus ook niet of hij dat automatisch doet of niet.

[ Voor 89% gewijzigd door svanzon op 08-04-2004 22:47 ]

• Skaah
  • Niet online
Je moet even eigenaar worden van die map, via de beveiligingsinstellingen.

Encryptie moet je apart instellen, daar hoef je niet over in te zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Skaah op 09-04-2004 11:22 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:35
svanzon schreef op 08 april 2004 @ 22:04:
Ik heb net dus ingelogd via administrator op HDD2 en daarna geprobeerd om op HDD1 "Mijn documenten" te benaderen maar dat lukt dus niet. Zegt hij weer acces denied.

Linux.. als ik de map wil copieren zo kan het niet maar die cd zogt er dus voor dat ik de bestanden wel kan overzetten naar een andere schijf. Maar dat mag dus geen NTFS of wel.

Maar als ik dat dan heb gedaan kan ik ze dan wel openen want heb ergens gelezen dat de bestanden misschien encrypt kunnen zijn en dat als je ze verplaats naar een andere schijf je ze niet meer kunt openen.
Ik heb die optie over encryptie verder naar mijn weten nergens aan gezet. Maar ik weet dus ook niet of hij dat automatisch doet of niet.
Nee, er zit helaas alleen NTFS lees mogelijkheden op die CD (schrijven kan wel, maar dan onder hele beperkte omstandigheden die jij niet hebt: Bestand moet al bestaan en word dan overschreven)

Maar je netwerk doet het ook met die knoppix CD. Of je gooit even snel partition magic over HDD2 en maakt een extra 8GB Fat32 aan het einde van de schijf?

Verwijderd

bij extra -> mapopties "eenvoudig delen van bestanden" uitzetten,

nu kun je rechtermuisknop op je map en dan kun je een nieuwe gebruiker toewijzen voor die map, zo kun je hem wel openen... staat overigens ook op andere plaats in het forum... maar search werkt niet :(

• svanzon
Hey wizzkid ik zit nu op mijn werk en ga het als ik straks thuis ben gelijk proberen.
Skaah schreef op 09 april 2004 @ 11:22:
Je moet even eigenaar worden van die map, via de beveiligingsinstellingen.

Encryptie moet je apart instellen, daar hoef je niet over in te zitten.
En hoe moet ik dit doen Shaak. Want als ik rechtermuis op "mijn documenten" doe dan kan ik niet de bevoegdheden instellen.

Bedoel jij het ook zo, of op een andere manier, dan bedoel ik die beveiligings instellingen.
Pagina: 1