Probleem met tvout bij geforce 3 ti 200

Pagina: 1
Acties:

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 21:06
Ik heb dus het volgende probleem, ik heb mijn PC via een composiet kabel verbonden met mijn TV toestel (dus met behulp van zo een scartplug). IK heb een geforce 3 ti 200 als videokaart en van zodra ik "TV" als output kies bij mijn instellingen schakelt mijn monitor zich automatisch uit en komt het beeld wel op mijn TV scherm tevoorschijn. Het probleem is dat die TV een verdieping lager staat dan mijn PC en dat het nogal vrij moeilijk is om een dvd te starten als je op een uitgeschakelde monitor zit te staren

Nu was mijn vraag wat kan ik doen zodat ik zowel beeld heb op mijn monitor als op mijn TV, zodoende dat ik die film kan opstarten.

Ik heb bij mijn videokaart geen instellingen om het beeld te clonen of zoiets, waarschijnlijk moet ik nog iets extra daarvoor installeren maar welk programma/drivers ?
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds met de standaard drivers werk die hier op mijn systeem geinstalled stonden dus ik heb niet de laatste nieuwe.

Ik weet dat er zoiets bestaat als tvtool en dat je daarmee ook kan clonen maar dat werkt alleen wanneer je monitor werkt @ 50 Hertz en dit ondersteund mijn monitor niet dus die oplossing is volgens mij uitgesloten.

Ik heb de grote tvout faq ook al eens doorgenomen en daar vernam ik iets over nview of dualview maar veel wijzer ben ik daar ook niet uit geworden.

Moet ik mss dit programma installeren : nview dualdisplay vanop de nvidia site :/

Ik moet wel zeggen dat ik een echte n00b ben inzake videokaarten en dergelijke :)

Alvast bedankt voor de hulp

Greetz RaPMaN

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Daar is Twinview van Nvidia toch voor? Of sla ik nu de plank mis?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
of tv tool
http://tvtool.info/

• RaPMaN
-DomiNator- schreef op 08 april 2004 @ 21:49:
Daar is Twinview van Nvidia toch voor? Of sla ik nu de plank mis?
Ben je zeker dat die twinview werkt met mijn geforce 3 ti 200 op winXP home edition ? Moet ik dat gewoon installeren of moet ik eerst mijn drivers updaten want die zijn al redelijk verouderd zeg maar (heb de deze geinstalled staan nvidia detonator 29.42 :))

Moet je bij die twinview nog iets anders aanpassen aan de instellingen van het beeldscherm ofzo ?

@ Djeen : met tvtool werkt dat pas aan 50 Hz en mijn monitor ondersteund dat niet :/

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door RaPMaN op 08-04-2004 22:04 ]

• domi235

domi235

Magic!

Met welke drivers werk je nu dan?

Twinview werkt al vanaf de Geforce 2 MX, grote kans dat je Geforce 3 hier ook tot in staat is :)

[ Voor 61% gewijzigd door domi235 op 08-04-2004 22:07 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 18:03
RaPMaN schreef op 08 april 2004 @ 22:01:
[...]
(heb de deze geinstalled staan nvidia detonator 29.42 :))
Ga die eens gauw vervangen :P Met'n beetje mazzel zit in de nieuwste Detonators wel wat je nodig hebt :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• RaPMaN
Wormaap schreef op 08 april 2004 @ 22:07:
[...]

Ga die eens gauw vervangen :P Met'n beetje mazzel zit in de nieuwste Detonators wel wat je nodig hebt :P
De laatste nieuwe zijn dat deze: Nvidia Forceware 56.72 voor Windows XP/2k of heb ik de verkeerde uitgekozen. Zijn dit ook stabiele want zou niet graag probs hebben achteraf omdat die allerlaatste nieuwe drivers nog niet zo stabiel zijn :)

Mag ik die gewoon over de andere installeren of moet ik eerst de oude desinstalleren :?

Alvast bedankt voor jullie snelle hulp 8)

• domi235

domi235

Magic!

Eerst ouwe de-installeren via software in configuratiescherm, daarna nieuwe installeren :) En ja dat zijn de goede ;)

• RaPMaN
Euhm nog ff een klein vraagje :

Nvidia WDM drivers

Nvidia windows 2000/XP display drivers

Dit staat er bij mij wanneer ik het configuratiescherm doorzoek, mag dit allemaal weg of niet ?

• domi235

domi235

Magic!

WDM kunje laten staan lijkt me andere mag weg :) maar ik denk datje dit ook zelf wel zown beetje kan opzoeke mbv google?

• RaPMaN
Ok ik heb dus die nieuwe drivers geinstalled en nu heb ik rechtsonder in mijn system tray een icoon van nvidia settings bij. Daar kan ik bij "nview display mode" kiezen tussen ofwel TV of Analog display maar wanneer ik hier TV kies dan heb ik weer hetzelfde voor => dus dat mijn monitor van de pc uitschakeld als ik naar de TV verbind :'(

Mss toch eens die twinview installen als laatste hoop of moet ik iets instellen bij die nview settings :?

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 5% gewijzigd door RaPMaN op 20-04-2004 19:19 ]

Pagina: 1