Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[accu]Zelf laptop maken...

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Ik zit dus met het idee om zelf een laptop te maken. Als je nu een epia bordje of een ander 17 x 17cm bordje hebt, (je hebt namelijk ook 17 x 17 centrino bordjes) zou je dat goed kunnen laten lopen op een accu. En wat voor accu moet je dan hebben.

Zelf zat ik dus te denken aan een 17 x 17cm centrino moederbord (normaal ddr) is dat erg?
en misschien een 12 inch toutchpad scherm (beetje table pc idee)
en voor de rest laptop hardeschijf en dergelijke....

zou dit kunnen werken op een accu, wat voor accu heb je dan nodig, en hoe lang zou zoiets kunnen lopen op een accu...

allemaal vragen, maybe hebben jullie nog een idee of verbetering van het idee.

bla?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:00
Er zijn mini ITX bordjes (waar jij het over hebt) met onboard voeding. Je prikt er dus gewoon 12V= in. Dat kan je dus met een accu doen. Bijvoorbeeld een hele rits LI-ion accus. Helaas is dat vrij prijzig, maar wel tof enzo :)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
maar een bestaande 8 cell accu van een laptop, zoud at ook gaan werken op zo'n bordje?

bla?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Q-bone schreef op 08 april 2004 @ 21:52:
maar een bestaande 8 cell accu van een laptop, zoud at ook gaan werken op zo'n bordje?
Als dat krachtig genoeg is moet het werken. En de volgende vraag is natuurlijk hoe lang dat die het uit houdt. Ik bedoel als je kunt booten en zodra je gelijk in Windows komt je de melding krijgt "battery low" dan schiet het natuurlijk niet echt op.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
12 Volt aan accu's of batterijen is helaas niet genoeg. De spanningsbron moet gestabiliseerd zijn. Een spanningsbron die een uur later 1 volt minder aan het moederbord afgeeft, zal niet voldoen.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21
Als je daar de 12V uit kan krijgen moet dat geen probleem zijn

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
maar hoe hebben bestaande laptop's dat dan, daar zit toch ook "gewoon" een 4/8 cell lithium ion batterij in? Als je nu een bestaande accu hebt van zo'n laptop en daar je systeem op baseerd, is dat dan anders?

en als je een tft hebt, is een los toutch screen anders dan die van een laptop (qua spanning, en slurpen :D)

bla?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Als je een 12 volt 4 Ah accu pakt dan gaat het best lang mee, het enige probleem is dat zo'n accu redelijk wat weegt voor een laptop.

Je zal zoiezo een gestabiliseerde voeding moeten maken/kopen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Het probleem zal volgens mij eerder de videokaart dan de accu zijn
hoe ga je die er in rammen?

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:21
Maybe onboard video? maja word ie niet iets te dik eigenlijk? Met mobo accu ram e.d.?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Als ik het me herinner was er een fabrikant van die mobos maakte die in een bay pasten...

op http://www.mini-itx.com/ moet je wel wat vinden.
Iig suc6

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik denk dat het wel mee valt, misschien iets van een heat-plate (patented by Q-bone) een koeler alleen dan een plaat. moet lukken. Maar het idee is, "iets portables" wat toch eigelijk een paar uur moet kunnen lopen. hoeft echt niet super plat te zijn, als het verbruik maar super minimaal is.

bla?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
jvvv schreef op 08 april 2004 @ 22:38:
Als ik het me herinner was er een fabrikant van die mobos maakte die in een bay pasten...

op http://www.mini-itx.com/ moet je wel wat vinden.
Iig suc6
ja kijk eens op www.spectra.de voor leuke kleine mini-itx borden(dat had ik zelf als id) ze hebben namelijk ook centrino mini itx borden. en zelfs 1 met ati 9100 igp :) maar ja. wat is het verblruik van zo iets dergelijks. en hoe krijg je je accu (bron) stabiel... en dus lang werkend.

bla?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
verbruik.. gok op 2-3A ofzo

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
maar als iemand mee zou kunnen helpen zoeken naar de bepaalde energie slurpende onderdelen in een laptop/pc, zodat ik een schatting kan maken van het verbruik, en dus ook de runtime van de "laptop" denk dat ik hem maar (p)altop noem 8)

bla?

• twabi2
weet je wat op deze laptop stroom zuipt?
De GPU en CPU :p
steek er dus maw geen geforce fx 5600 in en ZEKER geen P4 3Ghz, maar ga eerder voor iets frisser en zuiniger, zoals een centrino ofzo
ehm, de HDD zuipt ook aardig wat, mss als je solid-state geheuge gebruikt? Hangt er vanaf wat je toepassing is...

• Sine
  • Laatst online: 26-11 19:30
Ik heb al eens een 12V gesloten loodaccu met een printje van myelectronics.nl gebruikt. Werkt perfect, alleen worden die nogal groot als je eenbeetje capaciteit wilt hebben

Repareren doe je zo.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

10-cell NiMH accupack voor RC-auto's :? 3000 mAh is geen probleem met die accu's.

[ Voor 16% gewijzigd door Demo op 09-04-2004 00:18 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Het gaat dus om een moederbord met geinteregeerde videokaart (intel of ati) dus dat zit wel goed, ook is de processor een centino of zelfs een via :S... hardeschijf wordt van een laptop, maar dan nog de vraag hoe de accu's aan te sluiten, en hoelang zou ut dan mee kunnen gaan..?

bla?

• twabi2
hangt weeral af van enkele factoren:
*CPU (ziet er goed uit)
*Accu
*Wat doet het ding

Mijn twabtop draait 1 uur op volle toeren, en 1.5 met enkel wat getyp.
Dus ik vermoed dat jij wel ongeveer 2 uur tot veel meer kan. ('k ken mensen met laptops die 4~5 uren kunnen).
Pagina: 1