Toon posts:

[98] Constant 80% CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 98 SE nog maar net (op een lege partitie) geïmstalleerd, zelfs nog geen enkele driver erop gezet, en heb nu al 80% CPU-gebruik :? (echt precies 80%. wijkt er nooit ook maar 1% van af zolang ik hem niet gebruik)

Iemand die me kan helpen?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Virus scan? Wat zegt je TaskManager verder nog?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

questa schreef op 08 april 2004 @ 21:35:
Is hij verder ook nog langzaam of merk je er niets van?
Download is een freeware iets, kijken of deze ook 80% aangeeft.

edit:

Quote ipv edit |:(

[ Voor 8% gewijzigd door pjvandesande op 08-04-2004 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er kan geen virus opzitten, want hij was leeg voor de installatie... (en van de andere partities is er maar 1 in gebruik en die heb ik net geleden nog gescand...)

Onder 98 is de taskman nogal primitief, dus die zegt niks ;)
Ik gebruik dus Systeemmonitor...
[...]

Is hij verder ook nog langzaam of merk je er niets van?
Download is een freeware iets, kijken of deze ook 80% aangeeft.

edit:

Quote ipv edit |:(
Ja hij is traag... Maar waar zoek ik iets dergelijks?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Geen enkele driver erop gezet, wel dma aangezet???

Zowieso drivers installeren. Anders verslechteren je prestaties alleen maar...

Wat heb je allemaal staan onder taakbeheer ( of hoe dat ctrl-alt-del ding ook onder w98 mag heten) , je hoeft hier maar 2 dingen te hebben staan. Alhoewel spyware hier niet zichtbaar op is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Per ongeluk een indexeringservice actief?
Zou ook nog zijn dat je wat hardware hebt die niet helemaal goed herkend wordt / werkt, waardoor ie die blijft proberen goed te herkennen. Zie je meestal als de IDE-config niet helemaal 100% is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 08 april 2004 @ 21:44:
Geen enkele driver erop gezet, wel dma aangezet???

Zowieso drivers installeren. Anders verslechteren je prestaties alleen maar...

Wat heb je allemaal staan onder taakbeheer ( of hoe dat ctrl-alt-del ding ook onder w98 mag heten) , je hoeft hier maar 2 dingen te hebben staan. Alhoewel spyware hier niet zichtbaar op is.
Nee, geen DMA, maar het lijkt me niet dat ik daardoor 80% CPU krijg :P

Bij dat ding staan alleen Explorer, Systray en Systeemmonitor, en aangezien het een schone installatie is, kan er nogal moeilijk spyware op zitten :P
The_Eagle schreef op 08 april 2004 @ 21:45:
Per ongeluk een indexeringservice actief?
Zou ook nog zijn dat je wat hardware hebt die niet helemaal goed herkend wordt / werkt, waardoor ie die blijft proberen goed te herkennen. Zie je meestal als de IDE-config niet helemaal 100% is.
Euh hoe kan ik dat zeker weten? En wat voor indexeringsservice kan er actief zijn dan? Volgens mij doet 98 daar niet aan, althans iig niet standaard...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 21:50 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:47:
Nee, geen DMA, maar het lijkt me niet dat ik daardoor 80% CPU krijg :P
Heb je al geprobeerd om DMA aan te zetten en dan nog eens te kijken wat het percentage is? Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. :)

rechtermuisknop op 'deze computer' -> Eigenschappen -> Tab Apparaatbeheer -> En dan bij eigenschappen van je Harddisk(s) DMA aanvinken

Voor als je dat even niet meer wist. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door _the_crow_ op 08-04-2004 21:53 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:56
Het is al eerder gezegd, maar als je Windows installeert moet je daarna natuurlijk wel gelijk de drivers voor je mobo installeren...

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 08 april 2004 @ 21:51:
Het is al eerder gezegd, maar als je Windows installeert moet je daarna natuurlijk wel gelijk de drivers voor je mobo installeren...
Zal ik gelijk doen... maar nogmaals, ik kan me echt niet voorstellen dat door het ontbreken daarvan 80% van mn CPU tijd naar de knoppen gaat :|

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 14:56

Mojo

The Power Within

Dat DMA zorgt voor die performance loss. Heb ik ergens gelezen ofzo dat PIO CPU tijd wegvreet :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25
Ik had laatst een virus (iosdt.exe) dat bleek een distributed.net (= waar DPC aan meedoet) client te zijn en die vrat ook CPU... misschien moet je daar es naar zoeken...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor DPC zou het een zeer ineffeciente client zijn... Maar 80% pakken, zeer ineffecient :)

Verwijderd

Topicstarter
Drivers geïnstalleerd en inderdaad nog maar 8%. (vraag me af waarom toch nog 8%, maargoed daar kan ik mee leven.) Zal de DMA nog even aanzetten...

Sorry voor dit blijkbaar toch wel loze topic :| Ik vond 80% gewoon iets te veel om aan drivers te wijten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:25:
Drivers geïnstalleerd en inderdaad nog maar 8%. (vraag me af waarom toch nog 8%, maargoed daar kan ik mee leven.) Zal de DMA nog even aanzetten...

Sorry voor dit blijkbaar toch wel loze topic :| Ik vond 80% gewoon iets te veel om aan drivers te wijten ;)
DMA aan en nu nog 1 tot 2% :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:40:
DMA aan en nu nog 1 tot 2% :)
Eigenlijk pas oordelen als je iets echt geprobeerd hebt. ;) DMA zorgt ervoor dat je geheugen direct aangesproken wordt ipv via je CPU. Dus dat kan een behoorlijke belasting zijn voor je CPU, zoals je nu zelf ziet. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:56
In ieder geval komt TS tenminste terug op z'n topic en geeft 'ie toe dat 'ie iets niet goed had ingezien.
Dat in tegenstelling tot 90% van de andere topics met simpele problemen. Daar laten de TS nooit meer iets van zich horen nadat het probleem is opgelost.

Verwijderd

Ik heb een melding ontvangen via E-mail dat dit mogelijk om een d.net client zou gaan; het lijkt hier niet het geval, maar toch.

Om dit te kunnen onderzoeken zou ik graag de executable/gerelateerd op Floppus-at-distributed.net ontvangen (vooral de .ini die dezelfde naam heeft als de executable is interessant.

Verspreiding van onze client op enig andere manier dan beschreven op http://www1.distributed.net/legal/policy.php is niet toegestaan; bij overtreding zal het account van de deelnemer worden geblokkeerd.

Evt. is voor wat snellere communicatie ook ICQ#102 64 771 beschikbaar :)

(ook de eerdere melding in dit topic was mij nog niet bekend, over iosdt.exe?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 00:53 ]

Pagina: 1