Alcatel Speedtouch Home>Pro: "Failed to create addres entry"

Pagina: 1
Acties:

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 17:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Om mijn brakke BeWAN PCI ADSL-modem te vervangen (en om makkelijker mijn verbinding te delen tussen mijn twee PC's) heb ik een Alcatel Speedtouch Home op de kop getikt. Volgens de gids op ADSL-Tweak heb ik die geupgrade tot een Pro. Vervolgens kan ik de PPTP-verbindingen en de bijbehorende Phonebook-entries zonder problemen verwijderen, maar toevoegen, homaar. Ik heb het via de HTTP-interface en via telnet geprobeerd, maar telkens als ik probeer een entry aan het Phonebook of waar dan ook probeer toe te voegen, krijg ik de error "Failed to create address entry".

Op ADSL-Tweak heb ik niets hierover kunnen vinden. Op GoT heb ik via Google een topic gevonden dat hierover ging maar daarin is geen antwoord gegeven. De search van GoT zelf lijkt niet te werken ofzo, want zelfs zoeken op "speedtouch" levert 0 resultaten op...

Uh, Help? ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Korakal

Up up up!

De search is stuk ja, zie het mededelingforum.
Die foutmelding die je krijgt is vanwege een softwarebug; soms wordt de lijst met NAT entries niet weergegeven (maar staat de betreffende entry er al wel in).

Volgens mij kun je de hele NAT tabel flushen, moet je even de Command Line Interface reference guide van de alcatel site halen. http://www.speedtouch.com/pdf/stprowf_cli_guide.pdf

edit:
ow het is niet alleen bij de NAT tabel, nu ik je verhaal nog eens lees... hmm
wat je eventueel nog kan proberen is een update naar de SpeedTouch 510 software, daar had ik er geen last meer van.

[ Voor 31% gewijzigd door Korakal op 08-04-2004 21:18 ]

Verwijderd

Ik had vanmiddag hetzelfde probleem :( . Heb de modem terug getweaked en toen opnieuw geprobeerd.

Werkt weer vlekkenloos ;) .

Even terug brengen naar originele staat software eroverheen en opnieuw proberen. Succes

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat je ook kan proberen is een complete hardware reset.

resetknopje 45sec ingedrukt houden, uitzetten (nog steeds ingedrukt houden) en 10sec wachten. Vervolgens weer aanzetten en nog eventjes ingedrukt houden. De lampjes moeten dan anders gaan knipperen als normaal en hij is dan weer helemaal default zoals hij uit de fabriek komt.

Vanaf dat punt begin je uiteraard opnieuw. :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Volgens mij doe ik ergens iets fout. Het is namelijk bij mij zo dat het modem niet onthoudt dat hij in expert mode is ofzo? Ik doe td, prompt, geef de code in, en vervolgens naar system, reboot. Na de reboot heb ik inderdaad wel toegang tot ppp, maar de commando's in telnet zijn niet de expert-mode commando's. Volgens ADSL-Tweak moet je terug naar normal mode gaan met NORMAL, maar na de reboot zit ik al in normal mode, dus ik krijg het niet voor elkaar het modem weer terug in Home versie te krijgen...

Als ik probeer de 510 software te uploaden, krijg ik te horen dat de geuploade file te kort is. Dat wil dus ook niet. :( Wtf?

[edit]
Complete hardware reset werkt ook niet. Ik hou die resetknop 45 seconden vast, zet het modem uit, wacht een tiental seconden, zet hem weer aan - maar er is niets veranderd.

[edit2]
Ik heb het modem zojuist volledig teruggetweaked (8604) en weer heengetweaked (8606), en ik heb nog steeds de zelfde problemen. Phonebook add geeft "failed to add entry". 510 software upload geeft "Invalid file uploaded : too short". :( :( :( :(

[edit]
Zojuist het volgende geprobeerd:
td
prompt
<code>
phoneb
add name=wxs addr=8*35 type=ppp
zelfde resultaat: failed to add entry.
Dus het is niet dat ik niet in expert mode zit ofzo...

Waarom doet mijn hardware nou NOOIT dat wat er in de howto's beschreven staat? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Mx. Alba op 08-04-2004 22:53 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Hoeveel lijnen staan er in je phonebook?

behoren er 4 te staan na tweak. staan er meerderen dan is je tweak niet goed gelukt. Dit is wat ik vanmiddag had.

Als er 4 staan, de eerste lijn verwijderen. Lukt dat wel of niet?

Verwijderd

Euhm is het nie add name=wxs addr=8*45 type=ppp i.p.v.
add name=wxs addr=8*35 type=ppp

Bij mijn modem wel. Ik weet niet welke internet provider je hebt en of dat nog verschil maakt.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Er staan er 5:
code:
1
2
3
4
5
Br1             8*35    bridge  configured
PPP1            8*64    ppp     configured
PPP2            8*65    ppp     configured
DHCP_SPOOF      8*67    ppp     configured
CIPPVC1         8*80    cip     configured

Als ik probeer er ééntje te verwijderen, krijg ik "failed to remove entry."

Ik ben in Frankrijk, en France Télécom (mijn provider is vooralsnog Wanadoo, maar ik wil ze gaan ditchen voor Neuf Online want die zijn 2x zo goedkoop) gebruikt 8*35...

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 08-04-2004 23:02 ]

Pagina: 1