Tevion DVD-4000 (DVD/DivX/Xvid/MP3)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 11:29
Heb afgelopen maandag de Tevion DVD-4000 gehaald bij de Duitse Aldi-Süd.

Prijs: € 75,99

Chipset is een ESS Vibrato II.
Ingebouwde Dolby Digital decoder, optisch en coaxiale digitale uitgang en componenten uitgang met progressive scan.
Simpel regiovrij te maken via de afstandbediening.
Ben erg verbaasd over de kwaliteit die dit apparaat levert. Alle DivX en Xvid bestanden die ik tot nu toe geprobeerd heb heeft ie perfect afgespeeld. Beeldkwaliteit vind ik erg goed. Hij ondersteund ook divx subtitles in .srt formaat.
Kortom: een speler die het geld meer dan waard is.

Foto's zijn clickable!

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stuffcrap/tevion1s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stuffcrap/tevion2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stuffcrap/tevion3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stuffcrap/tevion4s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Mooi ding voor dat geld.
Ik denk alleen niet dat deze topic druk wordt ;)

Houden die Duitser WEER alle mooie spullen voor zichzelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
PRACHTIG ding hoor _/-\o_

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Lijkt een beetje op de Yamada 6000 van mij (ook vibrato chip)

yamada
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18708/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18707/thumb.jpg

vooral die knopje aan de rechterkant.

[ Voor 6% gewijzigd door bratos op 08-04-2004 22:42 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Heeft niemand anders deze dan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
nee, ik heb de Philips DVD737 al. Nette foto's btw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
The Evil Brain schreef op 08 april 2004 @ 22:46:
nee, ik heb de Philips DVD737 al. Nette foto's btw! :)
Dankje, ik dacht als ik 'm uitpak maak ik meteen wat fotootjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Het is een koopje.. maar eeuh hoe ver heb je er voor moeten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99835

baldbelow schreef op 08 april 2004 @ 22:44:
Heeft niemand anders deze dan gehaald?
Ik heb de antrazythe gehaald in Emmerich, Bahnhofstr. 12. Tot nu toe speelt-ie alles af, behalve het geluid bij een avi met pcm-geluid. Dit wordt ook niet unterstützt (Bedienungsanleitung, p.13). Gek genoeg heeft mijn DVD-4000 ook problemen met de bijgeleverde demo-dvd, welke wél goed afspeelt in een Sony DVP-S335!
Wat daar de oorzaak van is? Hij zat wel een beetje raar klem in de doos. Misschien daardoor iets krom getrokken?
Overigens waren daar de Tevion DVD+Rohlinge per 5 stuks een euro voordeliger. Nu euro 5,99. Daar heb ik ook een paar pakjes van meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
henkleerssen schreef op 08 april 2004 @ 22:51:
Het is een koopje.. maar eeuh hoe ver heb je er voor moeten rijden?
Ik heb er precies 17 km voor moeten rijden en daar een kwartiertje over gedaan.
Toch handig als je België, Nederland én Duitsland binnen handbereik hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door baldbelow op 09-04-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Anoniem: 99835 schreef op 08 april 2004 @ 23:42:
[...]

Ik heb de antrazythe gehaald in Emmerich, Bahnhofstr. 12. Tot nu toe speelt-ie alles af, behalve het geluid bij een avi met pcm-geluid. Dit wordt ook niet unterstützt (Bedienungsanleitung, p.13). Gek genoeg heeft mijn DVD-4000 ook problemen met de bijgeleverde demo-dvd, welke wél goed afspeelt in een Sony DVP-S335!
Wat daar de oorzaak van is? Hij zat wel een beetje raar klem in de doos. Misschien daardoor iets krom getrokken?
Overigens waren daar de Tevion DVD+Rohlinge per 5 stuks een euro voordeliger. Nu euro 5,99. Daar heb ik ook een paar pakjes van meegenomen.
De demo-dvd (die niks voorstelt overigens) doet het bij mij prima dus zal wel aan jouw dvd-tje liggen. Heb voor de rest niks gekocht, alleen 2 van deze. Stonden bij jouw Aldi ook 100 mensen voor de deur 's ochtends? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baldbelow schreef op 09 april 2004 @ 00:27:
[...]

Stonden bij jouw Aldi ook 100 mensen voor de deur 's ochtends? :D
Nee, hooguit de helft. En daarvan bleken de meeste lui te waren gekomen voor de tuinmeubelen. Dat waren nogal grote pakken, dus dat gaf een wat onrustig beeld. Bij de dvd-spelertjes ging het er heel rustig aan toe. Er waren er ook ruim voldoende bij de opening op maandagmorgen om 9.00 u. Je moest alleen even erop letten dat je de gewenste kleur te pakken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Bij mij stonden er iets meer dan 100 man. Was er om 8:50 uur dus ik had tijd om ze te tellen :P En inderdaad een hoop bejaarden die voor de tuinmeubelen kwamen. Er stond één grote pallet vol met dvd-spelers en die werden ook met 2 a 3 tegelijk weggesleept. Toen ik om 9:05 uur afrekende was de pallet voor tweederde leeg dus het ging toch nog aardig hard. Wel grappig om te zien, was de eerste keer dat ik zo vroeg bij een Aldi was op de dag dat de aanbieding van start ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111113

Heb deze DVD speler ook gekocht bij de Aldi in Kleve. Werkt perfect.

Baldbelow zegt: Simpel regiovrij te maken via de afstandbediening.

Kun je even uitleggen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106091

Anoniem: 111113 schreef op 09 april 2004 @ 09:35:
Heb deze DVD speler ook gekocht bij de Aldi in Kleve. Werkt perfect.

Kun je even uitleggen hoe je dat doet?
de playtoets 245 seconden ingedrukt houden, daarna kun je de regio`s kiezen, of regiovrij kiezen.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
de playtoets 245 seconden ingedrukt houden,
/HK-flauw
En vervolgens nieuwe batterijen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106091 schreef op 09 april 2004 @ 09:47:
[...]

de playtoets 245 seconden ingedrukt houden, daarna kun je de regio`s kiezen, of regiovrij kiezen.
succes.
is dit een geintje of werkt het echt zo simpel?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb hem ook gekocht en ben er best tevreden mee. Goede beeldkwaliteit, speelt de meeste DivX/XVid's goed af, speelt ook DVD's met mp3 files, losse mpg's en Vobs op DVD of CD.
Heeft ook nadelen:
-Irritante felrode led in standby mode (wellicht te modden >:) )
-Goedkoop uitziende en aanvoelende remote control
-Firmware bevat bugs en lijkt haastwerk.
-Navigeren op data CD/DVD met mp3's gaat niet tijdens afspelen.
-Geen pan-scan in 4:3 mode
Volgens DVDboard.de :
- veel synchronisatieproblemen met DivX/AC3_5.1
- Kieskeurig bij het lezen van DVD+-RW media
- Bij sommigen is het loopwerk erg rumoerig. Ik vind het acceptabel

Ze hebben daar zelfs een speciale bugreporttopic voor de DVD4000 geopend.
Anoniem: 111113 schreef op 09 april 2004 @ 09:35:
Volgens het DVDboard.de forum zou het net als bij de Tevion DVD3000 zo moeten werken:
F.7. RegCode frei: "Menu"-"Cursor down"-"0"-"Mute"-"|<<"-">>|"-"Mute""Menu"-"Standby"-"Standby" (lt. C-Bild)
Link: 1, DVD3000 (undocumented) tipps&tricks
De speler geeft hiervan geen bevestiging. Zelf heb ik het niet getest want ik heb alleen regio 2 /regiovrije DVDs.
Verder nog een korte test bij Chip online. Daar wordt iets beweerd over een nieuwe firmware die al uit zou zijn, maar die is op de site van de producent nergens te vinden :?

[ Voor 67% gewijzigd door Henk007 op 09-04-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106091 schreef op 09 april 2004 @ 09:47:
[...]

succes.
ik kon het al bijna niet geloven dus via www.google.de even een site gezocht

http://www.digitalvd.de/codefree.php4?buchstabe=T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Idd, regiovrij maken werkt zoals het op die site staat:

- zet apparaat aan
- druk op 'MENU'
- druk op 'pijltje naar beneden''
- druk op '0'
- druk op 'MUTE'
- druk op 'VORIGE' |<<
- druk op 'VOLGENDE' >>|
- druk op 'MENU'
- zet apparaat standby en dan weer aan

resultaat: regiovrij! En dit werkt gegarandeerd. Heb 'Finding Nemo' regio 1 geprobeerd en hij gaf aan 'WRONG REGION' en dan 'NO DISC'
Na deze simpele procedure speelt ie 'm perfect af. Beter zelfs dan mijn regiovrije Sony NS430 speler die iets raars met de kleuren oranje/rood doet (blokkerig).

Enige kleine minpuntje dat ik heb is dat de ondertitels een beetje te ver naar boven staan en geel van kleur zijn. Ondertitel een regel naar beneden en dan wit met een zwart randje en het zou perfect zijn. Kunnen ze zoiets met een firmware-update doen?

[ Voor 28% gewijzigd door baldbelow op 09-04-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baldbelow schreef op 09 april 2004 @ 18:38:
Idd, regiovrij maken werkt zoals het op die site staat:
mooi dat er ook nog mensen zijn die je willen helpen bedankt baldbelow _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Anoniem: 111113 schreef op 09 april 2004 @ 19:46:
Tuurlijk, geen probleem joh, ik deel graag mijn kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 111113 schreef op 09 april 2004 @ 19:46:
Tis trouwens exact dezelfde procedure die ik al eerder gequote/gepost had, misschien iets overzichtelijker geformuleerd :)

[edit:] Hij is toch anders: ipv de laatste 'mute' staat er 'menu'
Zou iemand even kunnen bevestigen welke (of misschien allebei) de juiste is ?
Helaas heb ik geen regio 1 DVD hier.
Mijn versie komt uit een 'officieuze' DVD3000 faq.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 09-04-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk007 schreef op 09 april 2004 @ 21:28:
[...]

[edit:] Hij is toch anders: ipv de laatste 'mute' staat er 'menu'
Zou iemand even kunnen bevestigen welke (of misschien allebei) de juiste is ?
Helaas heb ik geen regio 1 DVD hier.
Mijn versie komt uit een 'officieuze' DVD3000 faq.
Lees ook even op: http://www.brb-web.de/for...2aa39decb4&showtopic=1434

... en dan vooral het commentaar op de scan uit ComputerBild. Op de plek waar jij die "officieuze faq" hebt gevonden staat er achter": laut Computerbild

Zelf heb hem nog niet regiovrij hoeven te maken, omdat ik geen dvd's heb waarvoor dit zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Der DVD-4000 wird genauso wie der 2003 regioncodefree geschaltet:
Hier ist die Anleitung zum codefree-schalten des neuen Aldi
DVD-Players 2003 (via discountfan):
Gerät einschalten
Drücken Sie die Taste „MENU“
Drücken Sie die Taste „Pfeil nach unten“
Drücken Sie die Taste „0“ für alle Länder oder „1“ für USA etc.
Drücken Sie die Taste „MUTE“
Drücken Sie die Taste „Kapitelsprung Rückwärts“
Drücken Sie die Taste „Kapitelsprung Vorwärts“
Drücken Sie die Taste „MENU“
Schalten Sie das Gerät aus und wieder ein
Allerdings musste ich beim Abspielen einer US DVd den
Jugendschutzcode eingeben (1234)

staat op http://www.tippscout.de/tshow.php?f_tid=1859&c=223

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
De procedure die ik heb gepost om de speler regiovrij te maken werkt perfect. Ik heb Finding Nemo en Pirates of the Caribbean (beiden regio 1) geprobeerd en ze draaiden prima!

[ Voor 5% gewijzigd door baldbelow op 10-04-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:34
ik heb deze speler gehaald in selfkant, bij mij leest ie veel media niet en ik vind hem te veel geluid maken!! het beeld is goed, soms loopt het geluid en beeld niet synchroon!!
ik breng hem dinsdag terug! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ik heb meer reacties gelezen over het feit dat de speler veel geluid maakt maar ik heb nergens last van moet ik zeggen. Hij is niet geruisloos maar ik hoor hem niet als ik filmpje aan het kijken ben. Ook niet als ik 'm op pauze zet. Met het niet synchroon lopen van beeld/geluid heb ik nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:58
Hoi Allen
Ik heb deze speler in Emmerich gekocht, Prima speler met prima beeld en geluids kwaliteit.
Het menu lijkt erg op wat ik gezien heb bij Yamada en Hitiker.
Ben er erg tevreden mee een paar min puntjes maar.
Bij (Sk)vcd met ondertitel word de onderste regel aan de onder kant lijkt het afgesneden (maakt niet uit op welke beeldformaat ik hem instel :-( )
De plaatsing van menu teksten vind ik ook erg raar (heel erg in het midden van het beeld) en zoals ook gezegt de ondertitels zijn wat hoog en geel zoals dat ook bij hitiker en philips is geweest.
De speler lijkt wel wat gevoeliger dan mijn LiteOn lvd2001 voor fouten in DVD's en blijft soms hangen bij het afspelen van sommige gebrande dvd's
Weet iemand trouwens iets over MacroVision bij deze speler???
Groet Bram

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

Hij ziet er cool uit :P en zeker voor het geld alleen jammer dat hij niet in nederland is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
Ik las hier al in het begin dat de speler niet alle media + en - zo maar slikt
De DVDtjes van de Aldi nederland (medion dvd+r) slikt deze speler niet zo te merken twee dvdtjes die hij niet wil lezen (niet ziet)
welke merken soorten DVD's heeft deze speler nog meer last van?????
Of helpt het om de book-type settings te veranderen????
Ik hoor het graag
groet Bram

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Op het forum van DVDboard.de is aan een klein aantal DVD4000 users een beta versie van de nieuwe firmware (v311:03.03) beschikbaar gesteld om te testen. De eerste reakties zijn positief, we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Hallo, was ik weer. Heb in het Aldi aanbiedingen topic de eerste post gemaakt met scan van het krantje.

Ben goed tevreden over het apparaat. Wel leuk dat er ook gewoon Nederlandse menus zijn. Maar aan de andere kant ook wel leuk dat op me radiowekker van de Aldi-Süd gewoon SCHLAFEN staat ipv. snooze. :P

Maar heb toch nog een paar aanmerkingen op de Tevion: Allereerst en das mijn belangrijkste bezwaar dat ie losse ondetiteling in geel en met vrij kleine lettertjes weergeeft. Misschien dat dat met een nieuwe firmware opgelost kan worden maar ik vrees het ergste.

Maar voor de rest vind ik het een toppertje. Hij heeft voor de rest wat minpuntjes idd. Zag idd. dat de aldi DVD+R per 5 in een week van 6.99 naar 5.99 zijn gezakt (blijkbaar in alle Aldi winkels). Maar in de Real (heb je onder andere in Bocholt) zijn ze alweer exact 1 Euro per stuk. Leve de concurrentie!!

Trouwens, spindeltje met 100 cds van silvercircle (submerk van Platinum) is in die hyper-markt 25 euro. Volgens een medewerker daar zou het in het vervolg altijd voor die prijs verkocht worden (Ze waren op toen ik daar was, dus maar SK<< voor 28 euro per 100 meegenomen). Voor mensen die toch niet die kant opgaan: http://www.opusshop.de/ is een goed alternatief.

Maar gezien de populariteit van Duitse winkels op Got zou ik haast pleiten voor een apart draadje met aanbiedingen in Duitsland.

Wat betreft de geluiden van het loopwerk: zowel bij mijn neef als ik, die er allebei 1 hebben, maakt het loopwerk amper geluid.

Heb hem trouwens met mijn neef gehaald in Bocholt op dinsdag 6 april. Er waren er om 4 uur 's middags nog 4. Toen we in de rij voor de kassa stonden was er nog 1. Is dus idd wel oppassen met dat soort dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Crvdwoestijne op 14-04-2004 05:13 ]

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65734

Een prima apparaat,
gelukkig stond duidelijk in de handleiding vermeld hoe je die subtitels aan de praat krijgt (niet dus). Op internet wisten mensen het echter wel.
Wat betreft de update van firmware.. tja ik hoop dat er nog veel komen.
Een op de zoveel nieuwe films die ik zie is met Xvid 1.0 gecodeerd.. zeer jammer dus.. want die krijg ik niet afgespeeld, ik had gehoopt dat ze die codec als een van de eerste dingen zouden fixen.
Dat beeld en geluid niet gelijk loopt heb ik ook al gehad bij elkele films.
Over het algemeen speelt hij echter de meeste films goed af. Oudere divx zijn soms wat blokkerig (maar kan ook aan codering liggen)

Wat betreft muziek, het geluid is helder en alle mp3's speelt hij prima af.
Daarbij leest ie ook MP3dvd's wat de reden was om m aan te schaffen.
Het menutje is echter beperkt alsmede de info over de mp3.. maar ja je kunt niet alles wensen.

Als de opvolger over een half jaartje weer in de aanbieding komt, ga ik zeker de volgende generatie ook kopen.. vooropgesteld dat er voldoende verbeterd is ten opzichte van deze versie.

Ik heb hier trouwens ook Medion DVD's liggen maar nog niet uitgeprobeerd.
Wel uitgeprobeerd : Prodye DVD-R 2 speed
Princo DVD-RW 1 speed
Optodisc DVD+RW 2 speed
Platinum DVD+RW 2 speed
CDR en CDRW tot nu toe nog geen gevonden die niet wil draaien, tenzij er iets met codec mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
Hallo
Op de site van siemssen vandaag de beta firmware gedownload en geinstalleerd.
wat ik zeer raar vind is dat na de instalatie alle instellingen gewoon het zelfde zijn. Medion DVD+r speelt de speler nog niet af.
Ik zou denken dat als je nieuwe firmware instaleerd dat alles weer in fabrieks instellingen zou staan omdat de data overschreven word.... Toch????
zijn er meer mensen die al geprobeerd hebben?????
ben erg benieuwd
Groet Bram

Bram.d.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]BramdB schreef op 22 april 2004 @ 20:14:
Hallo
Op de site van siemssen vandaag de beta firmware gedownload en geinstalleerd.
wat ik zeer raar vind is dat na de instalatie alle instellingen gewoon het zelfde zijn. Medion DVD+r speelt de speler nog niet af.

Ik heb de beta-firmware alleen gedownload, maar nog niet geïnstalleerd. Wel heb ik intussen enkele haperingen gehad bij divX 5.0. Dus als dat vaker gaat gebeuren dan toch maar die beta-fw installeren.
De firmware versie kun je controleren door (bij ingeschakelde tv) de lade te openen en daarna een aantal malen (4 of 5, geloof ik) op "stop" te drukken. Op het beeldscherm verschijnt daarna bij mij ongeveer 2 seconden lang:

VERPGM271:02.14

Als je de beta-fw succesvol geïnstalleerd hebt, moet er bij jou dus iets anders verschijnen.

Ik heb een aantal weken geleden ook zo'n 5-pak van die Medion DVD+R's hier in NL gekocht. Tot nu toe heb ik er 1 van gebrand en deze doet het goed in de Tevion DVD-4000 èn Sony DVP-S355. Wordt overigens door DVD-identifier herkend als Optodisc. Gebrand met Medion/Pioneer DVR-106D met Medion 1.07 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramdB
Ja ik heb hier iets van VERPGM311 ........ staan
hoe dat nu precies zit met de cijfers weet ik niet want met een aantal keer de 9 indrukken werkt het ook

Ik was zo wat aan het spelen en ik ondekte nog iets grappigs
ik drukte op "Open" daarna drukte ik achter elkaar oplopend de cijfers in
1 2 3 4 5 6 7 terwijl ik zo bezig was kreeg ik in ene een nieuw scherm met de volgende tekst

DIVX(R) registration

Your registration code is: ........ (hier stond mijn code dus ;) )

PLeas use this code to register this player with the divx(r) video on demand service.

This wil allow you to rent ande Purchase videos using the divx(r) video on demand format.
To learn more go to www.divx.com/vod

Op de site ben ik nog niet echt wijzer geworden
kwam nog wel een mooie lijst met divx (r) spelers tegen

http://www.divx.com/hardware/certified/products.php

ben benieuwd wat voor verborgen mogenlijkheden er nog meer in deze speler zitten.

groetjes allen

Bram.d.B

Pagina: 1