tv-out: zwart wit

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
IK heb hier even een Radeon 9700 in de pc gezet, maar de tv-out ligt dwars. Hiervoor zat er een FX5200 in en zoals bij alle Nvidia kaartjes kun je daar de tv-out instellen op "samengesteld video-uit" of op "s-video uit".

Nu heeft deze Radeon die optie niet (of ik kan hem niet vinden). Het probleem is nu dus dat het beeld zwart-wit blijft. Het grote tv-out topic bied geen oplossing en google ook niet. Daarnaast werkt het programmatje TV-Tool alleen bij Nvidia kaarten.

Ik heb dus de videokaart middels een s-vhs (s-video) kabel verbonden met de s-video ingang van mijn televisie (dus geen scart blokje). Toch blijft het beeld zwart-wit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Neem een TV-input die S-video ondersteund of gebruik de composietkabel. Alternatief kun je een S-video naar composietconvertor gebruiken. Zie ook hier: Alleen Zwart/Wit beeld met TV out 9800 pro

VB: TVout Faq # zwart/wit beeld al doorgenomen?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Zit ik hierboven net te vertellen dat is geen scartverloopstukje gebruikte, blijkt dat de s-vhs kabel daar wel inzit. Goed ik heb nu dus de kabel in de s-video aansluiting op de tv zitten en nu werkt het prima...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.