Toon posts:

Selectie Network Devices

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg steeds meer het gevoel dat Cisco de enige partij is die hard werkt aan features voor hun network devices en andere fabrikanten voornamelijk met performance bezig zijn.

Nu ben ik bijvoorbeeld op zoek naar een multilayer-switch met full dynamic routing functionaliteit en als ik bij Cisco ga zoeken kom ik uit op de: Cisco Catalyst 3750 en als ik bij Nortel kijk kom ik in weze qua features op geen enkel product uit. Wel heeft de Nortel veel meer capaciteit en performance.

Zijn er nog andere merken op de markt die net zoals Cisco veel features bieden en daar naast niet de performance kwijt raken?

Het is niet zo dat ik ontevreden ben over Cisco apparatuur, maar zet liever dingen naast elkaar om te kiezen dan dat er maar 1 product is om uit te kiezen.

Merken als Juniper en Extreme Networks geven niet veel bloot over modellen en indicatieprijzen.

Verwijderd

Je komt dan toch echt aan merken als Juniper en Extreme. Volgens mij zitten die zelfs een stapje hoger dan Nortel Networks.

Wat betreft het karig zijn met informatie; vraag eens een consult aan :) Zoek eens een retailer op die bijvoorbeeld Cisco en Juniper verkoopt en vraag om een demonstratie.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Een aantal non-chassis switches die RIP/OSPF ondersteunen: Nortel Baystack 5000 serie, Foundry FastIron serie, Extreme Summit serie, Avaya Cajun 330-ML serie, en de 3Com SuperStack 3 serie. (Niet per se elke switch uit de genoemde series kan alles, maar al die merken hebben L3 switches die OSPF en RIP doen; naast wat minder uitgeruste modellen).

Overigens is de Cisco 3750 erg high end (binnen het Cisco gamma), de 3550 ondersteund ook L3 routing, mits je de EI software er bij hebt.

Wil je echt groot gaan, zoals BGP, dan wordt de spoeling erg dun in dat segment. Om maar te zwijgen over het verschil tussen BGP support en een volledige internet tabel via BGP aankunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 11-04-2004 18:37 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

De 3Com corebuilder en de 7700 serie hebben een rijk arsenaal aan features.
kijk bijv hier:
http://www.3com.com/other/pdfs/products/en_US/400797.pdf

Daarnaast zijn ze veel betaalbaarder...

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen vragen zich af waarom ik meteen voor een multilayer-switch (L3-Switch) met de Cisco 3750 kom. Hierbij mijn punten voor het tot stand komen van deze keuze:
- 24 poorten 10/100/1000TX RJ-45 Koper
- minimaal 2 GBIC/SPF tbv glasvezel connectoren
- IPv6 hardware support (multilayer-switch is volledig hardware, dus als er geen IPv6 hardware support is, dan weet je het niet zeker)
- BGP ondersteuning tbv toekomst (provider heeft te kennen gegeven om hiermee te gaan werken)

Waarom zou ik voor een andere switch kijken aangezien de Cisco alles heeft?
Er zijn zoveel netwerkproducten op de markt zowel in het hobby als pro segment. Echter ga je zoeken naar managed varianten daarvan dan laten er veel hun steekjes vallen ook in het pro segment. Nortel switches kunnen helaas nog niet VLAN-routing aan en staan bekend om hun beperking in compacte configuraties (vaak alles of niets).

Bij Extreme Networks heb ik nu de Summit 7i gevonden en ben die nader onder de loep aan het nemen.

3Com nog niet eens aangedacht is koekeloeren :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

3Com was toch gestopt met hun corebuilders? Of ben ik nu fout geinformeerd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op 11 april 2004 @ 23:54:
3Com was toch gestopt met hun corebuilders? Of ben ik nu fout geinformeerd?
Ze gaan er weer mee beginnen :) De corebuilder lijn wordt weer afgestoft zegmaar ;)

Is een nieuwsbericht over op de frontpage geweest:
nieuws: 3Com komt met nieuwe enterprise switch

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Die wispelturigheid zou een goed argument kunnen zijn om 3Com over te slaan. Die move destijds heeft ze een hoop klanten gekost.

Wat zijn je beperkingen qua formaat? Moet het een losse (al dan niet stackable) switch zijn, of mag het een (klein) modulair chassis zijn?

Wat gaat die ISP via BGP aanbieden? Alleen een default route (bij wijze van), of een volledige internet tabel? De 3750 kan maximaal 11k routes aan (20k voor de 3750-12s). Voor normaal gebruik geen probleem, maar nogal te weinig voor een volledige BGP internet tabel :P. (Ik neem even aan dat de switch op een colo komt te staan dan wel via een fiber met de ISP is verbonden)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Het formaat doet er niet echt toe als die maar gemonteerd kan worden in een 19" rack. Hij komt in ons eigen netwerk te hangen en wordt middels fiber aangesloten op een andere switch namelijk de Cisco Catalyst 4912G. De gigabit interface staat ook al vast dat is een Gigabit-SX.

Qua inzetbaarheid zal stackable of modulair niet veel voor ons uitmaken.

Het inzetten van BGP in de toekomst door de ISP is nog niet geheel duidelijk, als de optie maar iig aanwezig is :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gok eigenlijk dat 'ie 't moet hebben voor aan SURFnet en dat 't idd via glas verbonden gaat zijn, maar dan niet colocated.

Ik kan 't mis hebben, maar 't is een educated guess ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
[off-topic]
Je kan ook nooit je mond dichthouden he CyBje! :)
[/off-topic]

Inderdaad
Pagina: 1