Toon posts:

[win 95] [oude netwerkkaart] vind files niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit hier moet, verplaats anders maar plz.
Ik zit hier met een hele oude laptop. een 486 waarschijnlijk, de specs zijn niet echt zichtbaar. 8mb geheugen iig. Hij heeft geen cd-rom drive, maar wel een werkende zip-drive (100mb). Verder nog een Diskette-station, en een oude netwerkkaart, die ik via een kastje (PCMCIA Ethernet Media Coupler (made in taiwan)) op de nieuwe switch kan aansluiten.
Nou probeer ik via windows 95 de netwerkkaart (RPTI-EP401 Ethernet NE2000 Compatible) te installeren, maar natuurlijk gaat dit weer niet zonder problemen. Hij vraagt eerst om de diskette van de makers, waar de drivers op staan. Deze heb ik niet maar heb wel drivers van internet gevonden, op een diskette gezet en in de pc gemept. Hiermee nam hij voor effe genoegen. Na 6% van de drivers geinstalled te hebben vraagt hij om de windows 95 cd-rom. Deze kan ik er niet induwen, want hij heeft geen cd-rom speler. Dus heb ik de belangrijkste bestanden van de windows 95 cd-rom op die zip drive diskette gezet (aangesloten op mijn pc, bestanden kopieren, insteken op de laptop en klaar) en dus heb ik tegen die installer gezegt dat die cd-rom van windows 95 daar op die zip-drive zit. Hier zit dus het probleem, hij vindt dat het geen windows-cd-rom is, of dat de files er niet op staan.
Ik heb het ook op een andere manier geprobeerd. De files waar de installer naar vraagt een voor 1 opzoeken op internet, heeft me 2,5 uur gekost om tot 50% van de installatie te komen, en toen vond ik 1 exe file niet en dus was mijn installatie gedoemd. De files kon ik ook niet snel vinden op de windows 95 + 98 cd'roms.
Op deze laptop is wel al eerder een werkend netwerk geweest. Ik kon toen gewoon op internet enzo en op m'n echte pc. Dus het zou moeten werken. Maar helaas. Weet iemand wat ik fout doe, ik ben ten einde raad :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke file mis je dan? En als je deze file overslaat, installeert hij het dan verder wel?

Verwijderd

Topicstarter
hij mist heel veel dll's & vxd's, deze dll's heb ik zoal gedownload, overslaan heeft geen zin als ik er zo veel mis. Die .exe file die op een gegeven moment komt kan ik iig niet overslaan.
msodisup.vxd
Ndis.vxd
Ndis2sup.vxd
Netbeui.vxd
Nscl.vxd
Nwlink.vxd
rpcltc5.dll
rpcltc6.dll
rpclts5.dll
rpclts6.dll
secur32.dll
svrapi.dll
vnetbios.vxd
vnetsup.vxd

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 21:00 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:04
volgens mij paste de complete installatie map van w95 op 1 zipdisk

probeer dat eens

(edit)

ja het kan installatiemap win95 is 48 mb... dat past makkelijk op je zipdisk

dan past zelf ook het mapje netlan uit de drivers folder erop... (3 mb)

(edit)

die bestanden die je niet kan vinden staan in .cab files in je windows installatie folder ingepakt....

[ Voor 72% gewijzigd door nachtnet op 08-04-2004 21:08 ]

Verwijderd

die losse files van internet downloaden is niet goed, misschien niet de juiste versie's etc. Waarom kopieer je niet heel de win95 cd via de zip op de harde schijf van de laptop, en installeer je van daar?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik die er niet goed op krijg, ik heb alle files van die windows 95 cd die belangrijk zijn, het enige wat ik niet mee heb gekopieerd zijn de mappen: DEMOS FUNNSTUFF en HELP. want daar heb je nix aan, want daar staan van die gare filmpjes op enzo...

[edit] effe kijken of ik netlan heb meegekopieerd
[edit2] effe erbij zetten, heb ze niet geloof ik
[edit3] ok volgens mij heb ik het probleem, ik heb het proberen te installen met de windows 95 upgrade cd-rom, en nu heb ik ook de windows 95 met usb ondersteuning cd-rom.. daar staan andere drivers op zo te zien, i go try now

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 21:14 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:07:
omdat ik die er niet goed op krijg, ik heb alle files van die windows 95 cd die belangrijk zijn, het enige wat ik niet mee heb gekopieerd zijn de mappen: DEMOS FUNNSTUFF en HELP. want daar heb je nix aan, want daar staan van die gare filmpjes op enzo...

[edit] effe kijken of ik netlan heb meegekopieerd
[edit2] effe erbij zetten, heb ze niet geloof ik
[edit3] ok volgens mij heb ik het probleem, ik heb het proberen te installen met de windows 95 upgrade cd-rom, en nu heb ik ook de windows 95 met usb ondersteuning cd-rom.. daar staan andere drivers op zo te zien, i go try now
Als dat niet lukt moet je ff proberen er toch een CD-rom speler in te smijten . Duur zijn die dingen echt niet meer . Zeker niet als je iemand vind die een 2e handsje over heeft (8 speed ofzo).

Ik heb vroeger (omg ... zo voel ik me oud :| ) een CD-rom ingebouwd (dual-speed) en een geluidskaart in me 386 met 8 MB ram . Puur zodat ik "grote" spelletjes kon spelen :) . Mogelijk is het dus echt wel

PS .. ik heb even snel gezocht :
Klasgenoot van mij heeft nog een 16 speed CD-rom speler liggen voor 7,50 euro :D

Dus dan moet jouw zoiets ook wel lukken . Scheelt een hoop in de problemen !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
ik kan je maar 1 ding zeggen. haal die kaart eruit, kijk wat erop staat. bijv: etech23490-e zoals bij mij dan zoiets.

ga naar www.driverguide.com log in met
gebruikersnaam: drivers
password: all

zoek dat ding op, download je driver en probeer het opnieuw. IK heb dat probleem heel vaak, en alle drivers die ik daarvan af had die deden het meteen. en als ze het niet deden was het de hardware die gewoon dood was.

Verwijderd

Khaine666 schreef op 09 april 2004 @ 09:25:
[...]

PS .. ik heb even snel gezocht :
Klasgenoot van mij heeft nog een 16 speed CD-rom speler liggen voor 7,50 euro :D

Dus dan moet jouw zoiets ook wel lukken . Scheelt een hoop in de problemen !
Woei, dat scheelt toch zeker 6,50 euro op een nieuwe 52 speed LG CD-ROM. (Laatst nog 1 gekocht voor in een behuizing met LPT-aansluiting. Dat is echt handig, ik zou inmiddels niet meer zonder willen. Al die oude dingen zonder CD-ROM.... ik werd helemaal gek van al dat gedonder met bootflops.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 09:47 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 09:39:
[...]

Woei, dat scheelt toch zeker 6,50 euro op een nieuwe 52 speed LG CD-ROM. (Laatst nog 1 gekocht voor in een behuizing met LPT-aansluiting. Dat is echt handig, ik zou inmiddels niet meer zonder willen. Al die oude dingen zonder CD-ROM.... ik werd helemaal gek van al dat gedonder met bootflops.)
Zo bedoel ik maar . Goedkoop .. en het kan een hoop werk schelen :D

Gewoon een (intern) spelertje kopen ergens 2e hands desnoods

Suc6 iig ermee :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
intern in een laptop zie ik niet gauw gebruiken maargoed , in een externe behuizing moet kunnen

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

ehm.. lang geleden al :p
op de win95 cd staat een map "win95" daarin staan allemaal ingepakte files (.cab). DIE map is de map voor installatie, de rest is NIET nodig. Kopieer gewoon die hele map naar een zipdisk en dan als er om de win95 cd gevraagd word gewoon dat pad opgeven (dus zipdrive:\win95) dan werkt het gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry de late reply, bedankt voor de replies, maar ik heb nog een vraag...
heeft het zin om ipv wat ik nu heb geinstalled, ms-win95-upgrade, ms-win95-met usb ondersteuning te installen?
Ik ben nog even aan het kloten met m'n zip dinges, anders ga ik effe kijken voor een externe cd-rom. Iemand suggestisch wat ik wel of juist niet moet hebben? :)

[edit] ik heb de cab files us uitgepakt en die bestanden zitten er idd in, het lijkt wel of windows gewoon niet in die cab-files kan kijken, want ik heb ze gewoon, en als ik ze uitpak staan ze er zeker wel

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 00:39 ]

Pagina: 1