Ik heb een nieuwe radeon 9200 se met een iiyama scherm 19' echter het scherm werkt goed ik heb het reeds op een andere pc aangesloten. Het si net of je dubbel ziet. Weet iemand waar dit aan ligt. Zou het aan de koeling kunnen liggen en zou een fan dus kunnen helpen. De huidige kaart is passief gekoeld namelijk. Dit alles zit op een gigabyte moederbord.
Veel voorkomende oorzaken van dit soort problemen:
* Te hoge refreshrate
* Te lange of slechte VGA-kabel
* Slechte filters op de videokaart (test dit met een andere monitor).
In dit soort gevallen is een foto van het probleem wel fijn om beter te kunnen zien wat het probleem precies is.
* Te hoge refreshrate
* Te lange of slechte VGA-kabel
* Slechte filters op de videokaart (test dit met een andere monitor).
In dit soort gevallen is een foto van het probleem wel fijn om beter te kunnen zien wat het probleem precies is.
Bij slechte koeling verwacht je eerder artifacts of lock-ups. Het probleem wat jij hebt lijkt me zo geen koelingprobleem.Zou het aan de koeling kunnen liggen en zou een fan dus kunnen helpen. De huidige kaart is passief gekoeld namelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door koraks op 08-04-2004 20:42 ]
oke bedankt. Het probleem is als volgt ik zit gewoon in desktop en vervolgens zie ik de tekst met een schaduw. dus ik zie elke letter 4 keer ( wordt steeds waziger per letter. In google 9 wit scherm is het helemaal irritant ). Ik heb de refreshrate al veranderd maar dat verhelp het probleem een kleein beetje maar nog steeds is het storend.
Ik heb de monitor met dezefde kabels reeds op een andere pc gehad en daar was alles in orde. Vervolgens heb ik de pc op een andere monitor gehad en nog steeds had ik het probleem. Dus volgens mij zit het hem dit wel in de hardware/ instelling pc. Ik heb reeds nieuwste drivers geinstallerd zowel van sis als van catalyst 4.3. Vandaag is net een nieuwe uitgekomen maar ik verwacht niet dat die het probleem oplost.
Het is een club 3d radeon 9200SE en het moederbord een Gigabyte 8S648FX. Langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden of het probeelm wel op te lossen is.
Ik heb de monitor met dezefde kabels reeds op een andere pc gehad en daar was alles in orde. Vervolgens heb ik de pc op een andere monitor gehad en nog steeds had ik het probleem. Dus volgens mij zit het hem dit wel in de hardware/ instelling pc. Ik heb reeds nieuwste drivers geinstallerd zowel van sis als van catalyst 4.3. Vandaag is net een nieuwe uitgekomen maar ik verwacht niet dat die het probleem oplost.
Het is een club 3d radeon 9200SE en het moederbord een Gigabyte 8S648FX. Langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden of het probeelm wel op te lossen is.