Toon posts:

Welke dig. camera voor Skateboard/Snowboard pics?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een niet al te dure (tot 300 euri) dig. camera om goeie foto's mee te schieten. Het zal hoofdzakelijk voor Skateboarden en Snowboarden en andere sportfoto's zijn maar ook voor vakantie foto's enzo. Ik heb al zitten kijken bij een Canon Powershot A60/A70 maar is er ook iets anders. Eigenlijk moet er een fish-eye lens op kunnen dat zou helemaal te gek zijn. Wie kan mij hierbij helpen?

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik denk dat je beter hier je vraag kunt stellen, dan een eigen topic hiervoor te openen.

Om maar even op je vraag in te gaan, de A60/A70 is idd een erg goeie camera, en je kan er ook een fish eye lens voor kopen, namelijk deze. Je meot wel eerst een lens adapter kopen, maar daar kan je ook andere lenzen op doen. De minolta z1 zou ook een goeie keus zijn, want deze heeft een erg snelle autofocus, en is dus goed geschikt voor actieshots.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Koop vooral een toestel waar je niet 2 sec moet wachten wanneer je op het knopje hebt geduwd. Ik doe zelf snowboard en het is moeilijk om met een traag toestel mooie tricks vast te zetten omdat die meestal maar 1-2 seconden duren. Daarom ben vind ik een goed normaal fototoestel veel handiger. Scherp zetten en dan wachten tot de boarder eraankomt en klik.