adsl router met usb poort

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
Ik ben op zoek naar een adsl router met een usb poort.
ik heb namelijk een usb printer die ik tegelijk wil sharen.

ik heb er wel 1 gevonden maar dat is met een *paralelle poort (*hoeveel lllen?)
http://www.usr-emea.com/p...out02&page=specs&loc=bene

dat zoek ik dus ongeveer, maar dan ipv lpt een usb poortje, k kan niets vinden met google alleen van die routers waar je dan je kpn usb modem van 69euro aan kan hangen. maar dat zoek ik dus niet....

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Ay, ik durf het niet met volledige zekerheid te zeggen, maar E-tech HEEFT een USB port. (E-tech adsl modem/router)

www.e-tech.nu voor meer informatie.

Ik ben wel te spreken over de e-tech ( laatste paar firmware versies vond ik wat minder, maar die van daarvoor zijn gewoon perfect, ligt er maar net aan wat je ermee wil :) )

Ik weet dat je de USB port kan gebruiken voor als je een bad-flash hebt gehad, maar er waren ook USB drivers voor te downloaden, dus ik denk dat er gewoon over te internetten valt, maar geen printer support!

Dan wat anders, een USB printer aan een hub/switch hangen lijkt me niet gaan, omdat je zelf de drivers moet installeren op de client die je op de adsl modem/router prikt, hoe wil je dat in godsnaam gaan doen dan :? Je hebt toch ook drivers gekregen voor de PC waar je die printer op aanhangt? Staat het in de handleiding dat die aan een netwerk gehangen kan worden dmv USB :?

I withdraw my statement: krijg nou wat

Nog meer vriendjes @ Google

[ Voor 21% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-04-2004 20:45 ]

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
[quote]LinuX-TUX schreef op 08 april 2004 @ 20:40:

Dan wat anders, een USB printer aan een hub/switch hangen lijkt me niet gaan, omdat je zelf de drivers moet installeren op de client die je op de adsl modem/router prikt, hoe wil je dat in godsnaam gaan doen dan :? Je hebt toch ook drivers gekregen voor de PC waar je die printer op aanhangt? Staat het in de handleiding dat die aan een netwerk gehangen kan worden dmv USB :?

nou, we hebben hier 2 pc's + nog al is een laptop, daar installeer ik die printer op. en hang ze allemaal aan die router, en dan zou het ongeveer moeten werken...??:S

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Eminent heeft/komt met een ding wat dat kan.

Ik weet alleen niet of die al leverbaar is, en of het alleen router enz is, of dat er ook een accespoint bij zat. Ik heb dat ding een paar weken geleden ff in mn handen gehad, maar niet echt getest verder.

Verder heeft Asus ook een routertje, tevens accesspoint, en met USB poort. Of daar ook een printer op kan weet ik ff niet

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Opperhoof schreef op 08 april 2004 @ 20:49:
[...]

nou, we hebben hier 2 pc's + nog al is een laptop, daar installeer ik die printer op. en hang ze allemaal aan die router, en dan zou het ongeveer moeten werken...??:S
Nou, dat weet ik niet, op die sites staat in ieder geval dat de SMC barri of barrocade DSL router ook een USB printer server heeft, dus dan mag je toch aannemen dat het plug en play/pray is voor de rest :)

Voor meer info, zie SMC faq ( even intoetsen op die site van hen en het komt zo naar boven )

FYI (nog een quoteje)
The Barricade¿ g 2.4GHz 54Mbps Wireless Broadband Router with USB Print Server (SMC2804WBRP-G) is the Industries First 802.11g Router with a USB Printer Server! With this new router you can share a single printer to all the PCs connected to the Barricade via a wired or wireless connection.

[ Voor 70% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-04-2004 22:18 ]