Toon posts:

IMB DCAS-32160

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 2 SCSI IMB DCAS-32160 2.1 GB schijfen liggen en probeer ze tegelijk aan te sluiten, maar krijg ze niet aan de praat. als ik ze apart aansluit dan werkt het wel.

JP Setting.

1 Spare(50PIN) ID BIT 3 (FOR WIDE)
2 ID BIT2
3 ID BIT1
4 ID BIT0
5 ENABLE AUTO SPIN
6 SCSI TERM ON
7 DISABLE UNIT ATTN
8 TI SYNC NEGO
9 AUTO START DELAY
10 DELAY START 6/12
11 DISABLE PARITY
12 LED OUT

welke JP setting moet HDD 1 hebben en welke JP setting moet HDD 2 hebben.

Greetz
AnArChY

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wellicht heb je beide schijven op dezelfde ID staan. Stel de schijven in op verschillende ID's (bijvoorbeeld 1 en 2, gebruik níet ID7 want die is meestal voor de SCSI controller).

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 08 april 2004 @ 20:28:
Wellicht heb je beide schijven op dezelfde ID staan. Stel de schijven in op verschillende ID's (bijvoorbeeld 1 en 2, gebruik níet ID7 want die is meestal voor de SCSI controller).
ok, en hoe stel ik zo'n id in dan ?

• koraks
  • Niet online
Met deze jumpers:
2 ID BIT2
3 ID BIT1
4 ID BIT0
en een beschrijving van hoe je met die ID jumpers een bepaalde ID instelt. Vaak staat daar wat info over op het etiket op de HDD en anders vind je het op de site van de fabrikant.

PS: Let ook even op hoe je je SCSI-bus gaat termineren. Je kan de schijf aan het einde van de kabel laten auto-termineren m.b.v. de daarvoor bestemde jumper. Vaak geeft auto-terminating echter performance/betrouwbaarheidsproblemen; gebruik in dat geval een 'echte' terminator.

[ Voor 37% gewijzigd door koraks op 08-04-2004 20:32 ]

Verwijderd

Met behulp van die jumpertjes ;)
Zorg er gewoon voor dat ze beiden verschillend gejumperd zijn, (en/of eentje leeg laten) op nummer 2 t/m 4. Rest van de jumpers niet aankomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 20:36:
Met behulp van die jumpertjes ;)
Zorg er gewoon voor dat ze beiden verschillend gejumperd zijn, (en/of eentje leeg laten) op nummer 2 t/m 4. Rest van de jumpers niet aankomen.
^^^ spuit elf ;)
en ook nog eens quote ipv edit..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx man, het werkt :P

• koraks
  • Niet online
Kickass :D
Pagina: 1