DVI 1920x1200 output: welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik overweeg om een HP L2335 te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://h18004.www1.hp.com/products/monitors/performance/images/l2335.jpg

SPECS
Horizontal Frequency ........ 30 to 94 kHz (VGA input); 30 to 92 KHz (DVI input) (for modes with pixel clock less than 157 MHz)
Vertical Frequency ........... 48 to 85 Hz (VGA and DVI input)
Native Resolution ............. 1920 x 1200 @ 60 Hz (recommended)
Response Rate (typical) .... 16 ms (typical, rise + fall)
Colour Depth Support ....... 16.7 million colours

Nou vraag ik me af: welke grafische kaarten ondersteunen een 1920x1200 output? Ik begrijp dat DVI in principe maximaal 162 Mhz pixel clock zou hebben, net genoeg voor 1600x1200. Het schijnt dat dit type monitor (zoals ook het Apple Ciname Display) gebruik maakt van een versneld DVI signaal om alle data te verstouwen, en dat sommige kaarten de monitor dus ook op de max res in DVI kunnen aansturen.

Ik heb nu een GF4Ti4200. Weet iemand of die dat aankan? Natuurlijk wil ik voor het scherm ook een snellere kaart gaan kopen, maar dan wil ik wel weten of die dat scherm op de native res ook in DVI kan aansturen. Iemand ervaringen hiermee? (Forum search is tijdelijk stuk, Google alleen dat de Ati 9700 dit op zeker kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 13:39
gewoon wat zoeken op de websites van ati en nvidea.
http://www.ati.com/produc.../radeon9600pro/specs.html bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tabel met resoluties op de website gaan over de gewone VGA (dSub) aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kom kom , beetje googlen:

http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/Samsung_240T_info.html
All the nVidia cards, as well as Radeon 7500 and 8500 have TDMS frequency that supports 1920x1200. According to Samsung, the monitor supports 1920x1200 in digital, as well as analog mode.
(nog veel meer opmerkingen daar)

ligt aan de TDMS chip die gebruikt wordt.

Maar ik neem aan dat je voor de 1800 euro's dar ook wel wat support op kunt krijgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Jawel, ook die site had ik al wel gevonden. De quote die jij eruit haalt is van ene 'Itzik'. Persoonlijk wordt ik daar dus niet heel veel wijzer van, want als ik op de sites van nVidia of Ati ga zoeken kom ik verdomd weinig tegen hierover. Dan vraag ik me af: wie is Itzik, en waarom zou het waar zijn?
Maar ik neem aan dat je voor de 1800 euro's dar ook wel wat support op kunt krijgen.
Mijn ervaring is dat de verkopende kant van een groot bedrijf als HP dit soort informatie meestal niet bij de hand heeft. Ze kennen de eigen specs van de monitor niet eens. Ik hoopte dat er hier iemand zou zijn met 'hands-on' advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Met een gewone kaart zou het in principe kunnen alleen kun je de refreshrate dan nooit op 60Hz krijgen. Plus dat het maar afwachten is wat de beeldkwaliteit is (de meeste jan-met-de-pet kaarten geven nou niet bepaald een perfect signaal af op 162~165Mhz). Als je het dus goed wilt doen zul je een kaart met dual-link DVI mogelijkheid moeten hebben, zo'n kaart gebruikt twee TMDS'en om een signaal te creëren welke dan door één dual-link DVI kabel naar het scherm wordt gestuurd. Probleem is dat er geloof ik niet zoveel dual-link kaarten bestaan, en de kaarten die bestaan zijn nogal aan de prijs.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Een vriend van me heeft een Apple Cinema Display die inderdaad op dezelfde resolutie draait, en deze werkt op zijn huidige geforce 5950 en werkte ook op zijn vorige kaart, een radeon 9700pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

..Appelsap schreef op 08 april 2004 @ 20:21:
Ik overweeg om een HP L2335 te kopen.
)
Ik heb hier een Sony SDM P232W staan via DVI-I op 60 Hz, 1900x1200 op een Hercules Ati Radeon 9700 Pro. Kabel is +/- 1,5-2 meter lang. Beeld is uitstekend em ik heb geen problemen ondervonden in deze resolutie.

Even een positieve bekrachtiging uit het veld.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Abbadon schreef op 10 april 2004 @ 01:14:
Met een gewone kaart zou het in principe kunnen alleen kun je de refreshrate dan nooit op 60Hz krijgen. Plus dat het maar afwachten is wat de beeldkwaliteit is (de meeste jan-met-de-pet kaarten geven nou niet bepaald een perfect signaal af op 162~165Mhz).
Ja, daar ben ik ook bang voor. Leuk om bijna tweeduizend euri voor de monitor neer te leggen, maar zonde als het beeld niet optimaal is.
Andamanen schreef op 10 april 2004 @ 10:01:
Een vriend van me heeft een Apple Cinema Display die inderdaad op dezelfde resolutie draait, en deze werkt op zijn huidige geforce 5950 en werkte ook op zijn vorige kaart, een radeon 9700pro.
EYE_EYE schreef op 10 april 2004 @ 10:16:
Ik heb hier een Sony SDM P232W staan via DVI-I op 60 Hz, 1900x1200 op een Hercules Ati Radeon 9700 Pro. Kabel is +/- 1,5-2 meter lang. Beeld is uitstekend em ik heb geen problemen ondervonden in deze resolutie.

Even een positieve bekrachtiging uit het veld.
Prima om te horen dat het kan. Ik neem aan dat het in beide gevallen met een single-link kabel is?
Pagina: 1