Toon posts:

Content in PS Layout

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een layout gemaakt in Photoshop. En Met imageready gesliced, En Imageready de HTML code laten genereren.

Er zijn verschillende manieren om daar tekst enzo in te zetten. Je kunt bijvoorbeeld:
-Een Iframe maken.
-Met Dreamweaver gewoon in die tabel typen
-Includen met PHP

Op mijn site heb ik nu geinclude, maar daar heb ik toch problemen mee, Want als ik een nieuwsscript eropzet, En include, Dan kloppen de links niet meer.. dan word het www.domein.tld/?id=news.php/news1.php ofzo :P
Wie weet nog andere/betere opties?

Met google weet ik niet waar ik op moet zoeken...

/edit
Owja, Als mijn content langer is, dan mijn tabel, dan word alles uitgerekt! En dan klopt er niks meer van. Hoe kan ik dat vermijden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:05 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 heeft het verhaal nu 3x doorgelezen en snapt nog steeds niet wat je precies bedoeld.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 08-04-2004 20:06 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 08 april 2004 @ 20:05:
* gorgi_19 heeft het verhaal nu 3x doorgelezen en snapt nog steeds niet wat je precies bedoeld.
Nou, Of iemand betere opties weet om tekst ed in een photoshoplayout gegenereerd met Imageready te zetten! :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:07 . Reden: typo ]

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Ik snap het ook niet helemaal, laat eens wat code zien :?
En dan met name waar je die links maakt, want daar lijken de problemen te zitten.

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 15:31
Probeer eens css in plaats van tabellen. En o ja, kijk ook even in Webdesign & Graphics, daar weten ze er veel meer vanaf. Het is sowieso wel makkelijk om met designen rekening te houden met de mogelijkheid van het uitrekken van plaatjes. Maak bijvoorbeeld een achtergrondje die zich herhaald

[ Voor 33% gewijzigd door FlowinG op 08-04-2004 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegt.
Imagerady maakt de code met tabellen. Dan moet je dus in die tabel je content kwijt. Dat kan je dus doen door er met DW er in te typen. Dus mijn vraag is; Zijn er nog meer manieren om er tekst in zo'n layout te zetten?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 10:11

blizt

Wannabe-geek

Wat denk je hiervan: door 't in je htmlcode te typen :)
Of, wat je zelf al zegt, met (i-)frames || includes in een server side taaltje ....
Ik zou het laatste doen (ok, eigenlijk zou ik 't gewoon heel anders aanpakken, maar ja :9 ), dan gewoon beetje nadenken enzo, en je komt er wel uit met je nieuwsscript ;)
Kijk bijvoorbeeld eens waarom de URL er zo uitziet?

United we stand, and divided we fall

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Clientside tjap = Webdesign & Graphics

Professionele website nodig?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Handmatig HTML kloppen blijkt vaak de beste oplossing. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Meestal doe ik zoiets met een iframe. Niet echt de beste oplossing... wel een snelle :)

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Eens met willem169..

Schrijf je html code gewoon zelf. De code die imageready genereerd is echt niks. Deze vraag krijg ik vaak gesteld door andere mensen. Geef ik altijd zelfde antwoord op: leer html :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 00:05:
Eens met willem169..

Schrijf je html code gewoon zelf. De code die imageready genereerd is echt niks. Deze vraag krijg ik vaak gesteld door andere mensen. Geef ik altijd zelfde antwoord op: leer html :P
Ok, Maar kan hoe wil je dan dat nieuwsscript enzo erinzetten? Met frames?

Verwijderd

1 dadombe, wij kunnen niet raren welke nieuwsscript je gebruikt, tenzei er hier een paar hele goeie gedachtenlezers rondhangen... :P
2 check de configuratie van je script...
3 foute forum, foute vraag... geef eens wat informatie over wat je nou precies wilt, want je legt de focus op het invoegen van inhoud (leuk) maar het gaat zoals ik lees over een verkeerdere generatie van het script (toch?) en daarbij heb je nogwat problemen met inhoud...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

oplossing: HTML leren :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-04-2004 16:43 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.