Toon posts:

msi DR8-A DVD brander brand niet zo snel als op de doos staa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel erg boos, want mijn msi (DR8-A) brander brand namelijk niet zo snel als op de doos staat :( :( :( :(

Op de doos staat dat hij op 40x cd kan branden, dit is al zeker niet het geval, bij alle soorten cd's haalt hij maar 16x, Op de doos staat tevens dat hij 24x cdrw's kan branden. Helaas komt hij niet hoger dan 8x. Ik weet niet of de 8x dvd klopt maar dit zal ook wel niet :(

Ik voel me super belazerd, en ik denk dat ik niet echt niet pik dat comsumenten zo bendonderd worden :(

Heeft iemand dit probleem ook wel es gehad? En zo ja hoe hebben jullie dit opgelosd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:08 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Alle items uit de FAQ al gecheckt:

OM FAQ / Beleid

Succes.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit is meestal (zoniet altijd) een probleem brander icm de gebruikte media. Voor de hand liggende oplossingen zijn:
1. Nieuwere firmware flashen in je brander om de mediaondersteuning te verbeteren.
2. Andere media proberen totdat je schijfjes hebt gevonden die je op de maximale snelheid kan branden.

Overigens zou ik het persoonlijk niet zo'n enorme ramp vinden als je maar op 16x kan branden (zelf heb ik een ND1100A, die gaat ook niet harder dan 16x); bij hogere snelheden wordt de overhead van het hele proces (files cachen, disks afsluiten enz.) relatief hoger waardoor je tijdswinst relatief afneemt.

Verwijderd

Topicstarter
wokkie15620 schreef op 08 april 2004 @ 20:15:
Alle items uit de FAQ al gecheckt:

OM FAQ / Beleid

Succes.
Heb de faq doorgelzen ik denk nu dat het aan de smart mode ligt, kan iemand me vertellen hoe ik deze kan uitschakelen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb de faq doorgelzen ik denk nu dat het aan de smart mode ligt, kan iemand me vertellen hoe ik deze kan uitschakelen?
Ik zou de FAQ dan toch nóg maar een keertje lezen...
SMART is geen mode die je aan/uit kan zetten; het is een diagnosemethode voor harddisks. Optical drives doen per definitie niks met SMART.
Wat je wellicht bedoelt is DMA. Voor een optimale datastroom is het belangrijk dat een harddisk of optical drive in DMA-mode draait, dus als DMA uitstaat bij die drive, zou ik proberen het aan te zetten. Je vindt dit allemaal in de FAQ terug.

Verwijderd

Volgens mij bedoel je SMART Burn. Dat kan je uitzetten bij de properties van je brander.

In Nero: 'Recorder' -> 'Choose Recorder' -> En dan de knop 'options'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 20:36:
Volgens mij bedoel je SMART Burn. Dat kan je uitzetten bij de properties van je brander.

In Nero: 'Recorder' -> 'Choose Recorder' -> En dan de knop 'options'
yep dat bedoelde ik :P thx for the info.
Pagina: 1