[debian] Usb modem werkt, nu de connectie

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb de eagle usb driver mooi gecompileerd, fijne kernel gecompileerd met alle ppp dingen erop en eraan. De module wordt mooi geladen, met eaglestat valt de modem mooi uit te lezen en ik kan zien dat VCI/VPI goed staat ingesteld voor de provider (speedlinq over babyXL). Ik heb bovendien in de config aangegeven dat de routed bridged LLC modus gebruikt moet worden.

Mijn vraag nu is: hoe krijg ik de verbinding omhoog? Er zitten wat scripts bij de eagle usb driver maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat en hoe ze doen, of hoe ik ppp moet gebruiken. De documentatie hierover is op zijn zachtst gezegd belabberd en gericht op andere landen c.q. providers. De vraag is dus in het kort: als je de modem aan de gang hebt, hoe maak je dan verbinding met het internet?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:24

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Hmmkay, ik moet dus pppoe gebruiken op een of andere manier. Ik heb alleen geen flauw idee wat het is. En of ik nog bestandjes daarvoor moet configureren...

Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Denk dat je de pptp package nog moet installeren.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......