Directorynamen + groottes naar CSV bestand exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34
Hoi! Ik ben op zoek naar een stukje software wat het volgende kan ;

- Een directory uitlezen
- De directorynamen en de bijbehorende grootte moeten dan bekeken worden
- Dit moet naar een CSV bestand of een simpel tekstbestand waarin de info door komma's is gescheiden worden geschreven ( eigenlijk hetzelfde ;) )

Naar mijn weten kan je dit niet met DOS zelf ( dir>bla.txt ) doen dus ik vroeg me af of hier al iets voor bestond. Anders moet ik hetzelf gaan doen maar ik ken eigenlijk alleen PHP, dus dat zal nog niet direct gaan denk ik. Als iemand zoiets kan schrijven mag dat ook natuurlijk ;)

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

er is toch een programma aida (o.i.d) dat zoiets kan, maar ik weet niet of die kan wegschrijven

E-Developing

• Kvn
Batsies schreef op 08 april 2004 @ 20:01:
er is toch een programma aida (o.i.d) dat zoiets kan, maar ik weet niet of die kan wegschrijven
Dat is een sysinfotool :S Zit je wel in t goede topic ;)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Met PHP is het ook heel goed mogelijk,
gewoon de directory uitlezen met PHP (functie: readdir).... (scriptje heb ik eventueel)

ipv dat ie het echo's verzamelt ie alles in een variabele met de nodige RSS/XML tags
en die sla je aan het einde op, en je bent klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door vriesdude op 08-04-2004 20:27 ]

/dev/null

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Slayerized schreef op 08 april 2004 @ 20:22:
[...]

Dat is een sysinfotool :S Zit je wel in t goede topic ;)
Tja, weet ik veel dat je het over een directory uitlezen wilt webbased. Dat haal ik er niet uit. Er zijn soort programma's die dat heel gemakkelijk kunnen uitlezen :*)

E-Developing

• Kvn
Batsies schreef op 08 april 2004 @ 20:34:
[...]

Tja, weet ik veel dat je het over een directory uitlezen wilt webbased. Dat haal ik er niet uit. Er zijn soort programma's die dat heel gemakkelijk kunnen uitlezen :*)
Aida heeft daar niks mee te maken en ik heb nooit gezegd dat ik het webbased zou willen :p Dat ga ik overigens nu wel proberen :)

• Kvn
vriesdude schreef op 08 april 2004 @ 20:27:
Met PHP is het ook heel goed mogelijk,
gewoon de directory uitlezen met PHP (functie: readdir).... (scriptje heb ik eventueel)

ipv dat ie het echo's verzamelt ie alles in een variabele met de nodige RSS/XML tags
en die sla je aan het einde op, en je bent klaar.
Zou je me dat scriptje even kunnen mailen? Adres staat in mn profiel :) Dan ga ik aan de hand daarvan nog wel even zelf wat proberen te bouwen. Thanx :*)

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Ik heb het stukje script van het weekend naar je gemaild, maar nog geen reactie / antwoord ontvangen. :? iig Succes ermee.

/dev/null

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Slayerized. had je al eens naar een reeks bestaande tools gezocht? Zo zie ik [u]hier[/] heel wat tussen zitten :)

Verder een minieme cosmetische titelfix om je probleem iets duidelijker te omschrijven :)
Directory uit laten lezen naar CSV bestand > Directorynamen + groottes naar CSV bestand exporteren

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1