Toon posts:

[ATI] IGP 340M 3d probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP ze5400 laptop.
Het apparaat werkt erg goed, op 1 ding na. Dat zijn de 3d-drivers van de ATI IGP340M kaart. Ik vraag me zo onderhand (na 6 maanden zoeken) af of er wel 3d drivers voor zijn.

Op de laptop draait Debian Sid (kernel 2.6.5) met XFree86 4.3.0-7.
Ik heb al van alles geprobeerd om 3d aan de gang te krijgen, maar het resultaat van alles is 0,0 :(

Wat ik zoal geprobeerd heb is:
- DRI drivers.
- radeon.o module.
- Kernel gecompileerd met de ATI drivers erin en een kernel zonder ATI drivers.

Zojuist kwam ik iets tegen over Radeon DRI drivers. Het bestand heet : radeon_dri.so en staat in /usr/X11R6/lib/modules/dri/

Hoe kan ik zo'n shared-object laden?

In XFree86 4.4 schijnt de ondersteuning voor de Mobile ATI kaarten een stuk beter te zijn dan in XFree86 4.3.
XFree86 4.4 wil niet compileren, het compileren stopt met een error. Wat de error precies is weet ik niet meer, zoek ik zometeen even op in de log file.

Heeft iemand hetzelfde probleem met een ATI IGP340M?

Verwijderd

Ik heb een Ati IGP 345M in een Sony PCG-FR415 maar ook na 3 maanden nog steeds dezelfde problemen.
Bij Ati zijn er geen 3d drivers te verkrijgen en verwijst bij mij door naar Sony. Uiteraard weet Sony ook niks af van drivers en krijg een zeer vervelende man aan de telefoon die ook niet echt zin heeft in support draaien. Dat terzijde.

Het enige wat ik weet dat UT beter draait met OpenGL (maakt dan geen gebruik van 3d) maar ook dat lost mijn probleem ook niet op :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:43:
Ik heb een Ati IGP 345M in een Sony PCG-FR415 maar ook na 3 maanden nog steeds dezelfde problemen.
Ik ga nu twijfelen aan welke chip erin zit.
lspci en de log van X zeggen ATi IGP340M, maar agpgart komt met de 345M.
:?

Agpgart heeft die ondersteuning vanaf kernel 2.6.2, dus het lijkt meer op een X probleem dan op een kerneldriver prorbleem.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
http://dri.sourceforge.ne...1eed3812b628ec6746db4478b

Had je deze drivers nu al geprobeerd? Ik draai ze op een
PCI bridge: Intel Corp. 82845 845 (Brookdale) Chipset AGP Bridge (rev 04) +
VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon Mobility M7 LW [Radeon Mobility 7500]
ter tevredenheid, en ze laten zich prima via apt installeren en onderhouden.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

@epauli

Ben beniewd of je al iets verder bent.