Ik zoek een programma dat mij PC automatisch afsluit als de warmte van bvb mijn CPU een bepaalde temperatuur overschrijdt.
Motherboard Monitor 5
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Bij de meeste moederborden kun je dat in je bios instellen (shutdown above xx degrees)
Tevens zijn er zat tooltjes die dat kunnen, bijvoorbeeld MBM 5
Tevens zijn er zat tooltjes die dat kunnen, bijvoorbeeld MBM 5
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Waarom een programma en niet je bios? Dat kost je niks aan resources en is over het algemeen betrouwbaarder (aLs je OS hangt werkt dit al niet meer bijvoorbeeld).
[edit]
te laat...
[edit]
te laat...
[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 08-04-2004 18:55 ]
Te laat zou ik niet willen zeggen, het is zeker een nuttige toevoegingTerw_Dan schreef op 08 april 2004 @ 18:55:
Waarom een programma en niet je bios? Dat kost je niks aan resources en is over het algemeen betrouwbaarder (aLs je OS hangt werkt dit al niet meer bijvoorbeeld).
[edit]
te laat...
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Uh nou, ik heb bij meerdere gezien dat als je het bios instelt en je de temp even hoger dan de ingestelde waarde laat oplopen dmv je fans ff te stoppen je PC vrolijk aan blijft staanTerw_Dan schreef op 08 april 2004 @ 18:55:
[edit]
te laat...
Ik heb een Gigabyte GA 7N400 Pro2 en die gaat ook niet uit.
how about: gewoon koelen?
DE.50 is heel blij met zijn lage temps
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Verwijderd
en toen viel er een fan uit ( of een pomp/compressor oid ) en de temp ging hard omhoog...DE.50 schreef op 08 april 2004 @ 19:54:
how about: gewoon koelen?
Het is niet voor niks dat je het kan instellen in je bios...
TS: vreemd dat je pc niet uitschakeld als je boven je ingestelde temp komt... doet ie dat ook nadat je je pc uit en ingeschakeld hebt ?
edit:
is de TS niet
is de TS niet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:02 ]
Waar kan ik dat in mijn Bios instellen ???
Ik denk dat ik juist heel mijn Bios heb bekeken maar heb niets gevonden
Ik denk dat ik juist heel mijn Bios heb bekeken maar heb niets gevonden
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 16:43 ]
Verwijderd
Kijk eerst of er niks in de manual van bios staat over overheating protection of zowiets. Niet dan nog geen ramp tenzij je mobo geen temp sensors heeft. Zo wel dan kun mbv MBM bv de cpu laten monitoren en je OS laten afsluiten als hij boven een bepaalde waarde uitkomt.
Ook worden deze progsels wel eens door je mobo fabrikant op cd meegeleverd
Ook worden deze progsels wel eens door je mobo fabrikant op cd meegeleverd
Pagina: 1