Kijk eens op eBay.de, daar komen dat soort dingen wel eens "für bastler" voorbij

.
Maar zover mij bekend kan je deze niet nieuw kopen. Je kan beter een goede laptop uitzoeken en evt. voor een meerprijs deze laten voorzien van de door jou gewenste hoeveelheid geheugen en HD. De AMD Mobiles worden meer verkocht voor upgrades van laptops, en voor een aantal Tweakers die zo'n CPU graag willen hebben wegens de overclockbaarheid
Een "laptop barebone" heb ik nooit nieuw te koop gezien. De reden hiervoor, zeker binnen NL kan ik je ook zo geven : daar is geen vraag naar

. Losse CPU's verkopen hier al nauwelijks (en ja, ook in de IA's zijn het er niet veel, die paar honderd CPU's zijn relatief gezien bijna niets, nauwelijks interessant om een echte handel mee te beginnen).
Lijkt me een vrij onbegonnen zoektocht dus. Waarom volstaat het voor jou niet om een goede laptop uit te zoeken en hier zelf voor een meerpijs een grotere HD/geheugen in te laten zetten?

Zo denkt praktisch iedere consument er ook over. Een beetje gecustomizede laptop kan je zo ook krijgen, en HD/geheugen vervangen of upgraden is een klusje van niks. Daar hoef je de "zelfbouw" dus niet te doen. CPU vervangen kan wel leuk zijn, maar ivm. garantie kan ik ook goed begrijpen dat fabrikanten liever een zo compleet mogelijk product afleveren ipv. dat consumenten zelf de complete laptop gaan openmaken