Toon posts:

Laptop barebones

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je AMD Laptop barebones kopen?
Ik ben dit tot nu toe nog nergens tegen gekomen en mijn interesse is serieus gegroeid sinds de AMD Mobiles in grote hoeveelheden worden aangekocht.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat versta je onder een laptop barebone? Zonder scherm, harddisk, cpu, ram?

Volgensmij kan je alleenmaar complete laptops kopen, zelf samengesteld of helemaal kompleet.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 08 april 2004 @ 18:48:
Wat versta je onder een laptop barebone? Zonder scherm, harddisk, cpu, ram?

Volgensmij kan je alleenmaar complete laptops kopen, zelf samengesteld of helemaal kompleet.
Een laptop barebone is de behuizing met scherm, moederbord, ... Je moet zelf nog RAM, CPU en HD toevoegen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 18:50:
[...]

Een laptop barebone is de behuizing met scherm, moederbord, ... Je moet zelf nog RAM, CPU en HD toevoegen.
Kijk eens op eBay.de, daar komen dat soort dingen wel eens "für bastler" voorbij :P.

Maar zover mij bekend kan je deze niet nieuw kopen. Je kan beter een goede laptop uitzoeken en evt. voor een meerprijs deze laten voorzien van de door jou gewenste hoeveelheid geheugen en HD. De AMD Mobiles worden meer verkocht voor upgrades van laptops, en voor een aantal Tweakers die zo'n CPU graag willen hebben wegens de overclockbaarheid ;)

Een "laptop barebone" heb ik nooit nieuw te koop gezien. De reden hiervoor, zeker binnen NL kan ik je ook zo geven : daar is geen vraag naar :). Losse CPU's verkopen hier al nauwelijks (en ja, ook in de IA's zijn het er niet veel, die paar honderd CPU's zijn relatief gezien bijna niets, nauwelijks interessant om een echte handel mee te beginnen).

Lijkt me een vrij onbegonnen zoektocht dus. Waarom volstaat het voor jou niet om een goede laptop uit te zoeken en hier zelf voor een meerpijs een grotere HD/geheugen in te laten zetten? ;) Zo denkt praktisch iedere consument er ook over. Een beetje gecustomizede laptop kan je zo ook krijgen, en HD/geheugen vervangen of upgraden is een klusje van niks. Daar hoef je de "zelfbouw" dus niet te doen. CPU vervangen kan wel leuk zijn, maar ivm. garantie kan ik ook goed begrijpen dat fabrikanten liever een zo compleet mogelijk product afleveren ipv. dat consumenten zelf de complete laptop gaan openmaken :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 08 april 2004 @ 19:06:
[...]
Een "laptop barebone" heb ik nooit nieuw te koop gezien.
Oh, maar ik wel hoor; Intel barebones kan ik gemakkelijk aan geraken :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 19:14:
[...]

Oh, maar ik wel hoor; Intel barebones kan ik gemakkelijk aan geraken :)
Laptop? In NL?

Nou, geef voor de volledigheid dan maar 'ns een adres/website waar je die kan krijgen, ik heb ze nooit eerder gezien.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 08 april 2004 @ 19:25:
[...]

Laptop? In NL?

Nou, geef voor de volledigheid dan maar 'ns een adres/website waar je die kan krijgen, ik heb ze nooit eerder gezien.
In BE :)
http://www.westcase.be (ik denk niet dat ze op de site staan maar iig wel op de prijslijst)

Verwijderd

De Asus S96j is een barebone laptop! Bij laptops4u is hij te koop maar dan moet je gelijk de "missende" hardware erbij kopen. Ik ben nu aan het zoeken waar je die dingen los kan kopen in nederland en of er nog andere merken/versies zijn.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
3 jaar na de start van dit topic zijn ze inderdaad wat beter verkrijgbaar :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1